Võitlus iseendaga: 16 ebamugavat emotsiooni, mida me kõik meeleheitlikult vältida püüame



Võitlus iseendaga: 16 ebamugavat emotsiooni, mida me kõik meeleheitlikult vältida püüame
Photo by Taylor Ann Wright on Unsplash

Ma tean, et need asjad sulle ei meeldi, aga aeg-ajalt peaksid sa selle nimekirja ette võtma ja neid asju siiski tegema. Sest ainult nii jõuad sa iseendaga paremini kokkuleppeni!

1. Plaanide tegemine

Palju lihtsam on astuda iga päev väikeseid samme oma suurema eesmärgi suunas kui avastada liiga hilja, et oled täiesti valel teel.

2. Üksinda olemine

Üksinduses tulevad pinnale need tunded ja hirmud, mis teiste seltskonnas ära peita on võimalik. Kui sa ei pea kellelegi mingit nägu tegema ega teesklema, saad sa olla sina ise ja alles siis on sul võimalik iseennast ka tundma õppida.

3. Endale puhkehetkede lubamine

Tore on olla pidevalt liikumises, kui selle töö tulemust on kohe näha. Aga mittemidagitegemine on see, mis sageli veel suuremat rõõmu pakub — raamatu lugemine, sõpradega naermine, hommikune kohv, esimene sõõm värsket kevadõhku jne… Need hetked teevad tavalisest päevast superhea päeva!

4. Oma vigade tunnistamine

Raske on öelda: “Ma eksisin.” Aga kumb on hullem — elada pidevas teadmises, et tegelikult tegid sa valesti või hetkeline piinlikkus, kui eksimusele silma vaatad ning tagajärgedega tegeled teadmises, et südametunnistus on puhas?

Seotud lood:

5. Õigustamisest loobumine

Me ei õigusta oma tegusid selleks, et teisi oma õigsuses veenda. Me püüame sellega veenda iseennast.

6. Oma tunnete tunnistamine

Kui sa ei tegele oma ebamugavate tunnetega, kuhjuvad need kõik närvipingeks ja ebamugavustundeks, mis närivad sind seni, kuni sa lõpuks probleemi tuumani jõuad. Juuste värvimine, raha kulutamine ja ülesöömine ei aita sul lahendada seda, mis sind tegelikult vaevab.

7. Oma toimetulekumehhanismide tunnustamine

Ära peksa ennast selle eest, kuidas sa raskest olukorrast välja tulid. Tunnusta ja kiida ennast, et sa said hakkama selle proovikiviga, mille elu sulle teele veeretas. Järgmine kord oled targem!

8. Mõistmine, et kritiseerid inimestes neid iseloomujooni, mis sulle enda juures ei meeldi

Kriitika teiste pihta näitab kõige siiramalt ära need kohad sinus endas, mille kallal peaksid ise rohkem tööd tegema.

9. Millestki muust rääkimine peale teiste klatšimise

Loe veel

Väga lihtne on jutupausi täita kellegi klatšimisega, sest ühine vastikustunne kellegi kolmanda vastu ühendab ja annab vestlusteemat kauemaks. Aga see on väga valus ja mürgine harjumus, mis ühel hetkel sulle endale valusalt kätte maksab. Räägi raamatutest, reisimisest, oma ideedest, lemmikloomadest — ükskõik, millest muust!

10. Oma vaadetele kindlaks jäämine

Asjaolud muutuvad ja see, mis oli tõde 5 aastat tagasi, ei pruugi seda täna enam olla. Ära kõnni silmaklappidega ringi, vaid harju sellega, et muutused toimuvad ja mine nendega avatud meelega kaasa.

11. Otsustusvõimetusega tegelemine

Kui pead mõne asja peale liiga pikalt mõtlema, on vastus tavaliselt EI. Mis on ette nähtud, see tuleb ja selle üle ei pea pikalt pead vaevama.

12. Enda avamine

Pärast raskeid katsumusi on keeruline ennast avada ja olla valmis vastu võtma seda, mida elu meile pakub. Aga ennast maailma eest sulgedes ei jõua me kunagi paranemiseni.

13. Viha alla surumine

Viha on väga informatiivne emotsioon. See annab meile teada, millesse me usume, mida peaks muutma, mille suhtes me kirglikud oleme. Luba endal viha tunda, et mõista, kust pinge tuleb ja kuidas sellega toime tulla, selle asemel et seda alla suruda kuni lõpuks ennast kellegi täiesti sütu kõrvalseisja peale välja elad.

14. Häbi alla surumine

Me ei luba endal häbi tunda, kui oleme midagi valesti teinud. Me surume selle alla ja väldime seda, kuni sellest saab mürgine tükk kurgus või pinge rinnus. Häbitunne on normaalne ja vajalik, et meile teada anda, kuidas ja mida me saaksime paremini teha.

15. Rahulikult võtmine

Tee tööd selleks, et midagi luua, mitte selleks, et lihtsalt valmis ja jalust ära saada. Jaluta selleks, et midagi näha, mitte ainult kohale jõudmiseks. Naudi protsessi, mitte ainult tulemust.

16. Sügavalt sisse hingamine

Sügavad hingetõmbed aitavad meil emotsioonidega toime tulla. Inimesed, kellele ei meeldi oma tunded ja mõtted, ei hingeldavad kiiresti ja pinnapealselt, söövad ennast kurguni kooki täis, joovad ennast veinist purju või matavad oma tundeid mingit muud moodi. Kui õpid sügavalt ja rahulikult hingama ja selle käigus kerkivaid emotsioone läbi seedima, saad sa oma suurimatestki probleemidest üle ning mõnedki telliskivid seljast vähemaks.

Vasta ja võida
Vistrikud ja akne esinevad
Õigesti vastanute vahel loosib rosena.ee dermakosmeetika e-pood välja 5x30€ kinkekaardid, mille väärtuses võitjatel on võimalik omale sobivad näohooldustooted valida.


Tänud vastamast ja head loosiõnne!
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare