Kuidas parfüümi valida?

Parfüümivalikul pole pealtnäha midagi keerulist: astute poodi, nuusutate, jätate meelde ja kui õige hetk, ostate ära. Tipp-parfümeeriapoed aga nimetaksid seda parfüümivaliku nii-öelda esimeseks klassiks. Et kõrgematesse klassidesse jõuda, tasub üht-teist teada. Kas meil oleks mõni nipp kõrva taha panna?

Näiteks Avery parfümeeriapood Londonis müüb kalleid ja eksklusiivseid parfüüme, mida mujal poodides saada ei ole. Eksklusiivsel poel on ka kõrgklassi kliendid ning kui butiik eraklienti vastu võtab, pannakse kliendi soovi või vajadusi arvestades terve väike Avery tänav selleks ajaks lausa kinni. Olgu aga klient kui tahes tähtis, parfüümiostul kehtib üks reegel, mida klient, olgu ta kas või kuninganna ise, järgima peab. Parfüümipoekese paarisajast lõhnast saab klient testida ainult maksimaalselt kolme kuni viit lõhna, mitte rohkem. Seda reeglit ei muudeta kunagi. Tundub esialgu kummaline? Kuid asjal on seletus, mis sobib ka meie esimese parfüümitarkuse esimeseks punktiks:

*Lase lõhnal toimida oma nahal terve päeva jooksul. Kuidas tavaliselt parfüümi ostame? Läheme poodi ja nuusutame mitut-mitut lõhna, mida laseme käerandmele või kaelale, kuni lõpuks on nina parajas segaduses. Lõhnaasjatundjad soovitavad aga toimida nii, et lasete vaid ühel parfüümil päeva jooksul oma naha eripära ja individuaalsusega reageerida. Nii saate välja selgitada, kui kaua lõhn teie nahal püsib, kas nahale kandmise hetkest alates on lõhn veidi muutunud ja lõpuks, kuidas aroom teile paari tunni pärast uuesti tundub. Siin on ka praktiline külg: enne üheksa korda mõõtes ja üks kord lõigates väldite oma peeglilauakesele liigsete poolikute pudelikeste kogunemist ja ka rahakadu parfüümi eest, mis hiljem enam ei meeldi.

Arvestagem ka seda väikest tarkust, et mida kallim on lõhn, seda erinevamalt see nahal avaldub. Odavama hinnaklassi lõhna võiks iseloomustada nii: mida näed ja tunned, see nii ka on; luksuslik parfüüm „areneb” aga teisiti: kesk- ja põhjanoodid kasvavad parfüümist välja aeglasemalt. Ehk siis parfüümi tõelist fluidumit saate tunda alles hiljem.

Muuseas, kui ostusoov juba veidi kindlam, on tark parfüümi piserdada pigem nahale kui väikesele testerpaberile.

*Kui valida mitme hulgast, siis eelistage pika ajalooga brändi või moemaja parfüümi.

Kui teile väga meeldib mõne 20-aastase noore näitlejanna või lauljanna verivärske lõhnasari, võite selle loomulikult osta. Kui aga kõhklete, siis soovitan alati valida tuntud kaubamärkide hulgast. Nende loomingul on garantii, mis on ühtaegu nii emotsionaalne kui ka oma sihtgruppi ja kliente arvestav. Võtame näiteks kas või sellesama Chaneli moemaja ja nende parfüümid (mis on ka meie soovituslikus nimekirjas). Moemajal on pikk ajalugu, oma „põhikiri,” millega toodete ja rõivaste valikul arvestatakse. Moemaja klientuur on vanuse poolest kuni kõrge eani välja ning hea eeskuju on ka Chaneli loominguline juht Karl Lagerfeld ise, kes just pidas oma 80. sünnipäeva.

Pika ajalooga moemajad teavad-tunnevad oma kliente ja nende eelistusi ning pole ohtu, et nende tooteid soetades lõhnate „odavalt” või mitte seisusele/vanusele vastavalt. Samuti võib jälgida tootjamaad. Nii näiteks on Prantsusmaal toodetavad brändid/parfüümid need, millesse tasub investeerida juba kas või sellepärast, et tootjatel on pikaaegne kogemus. Soovituslikud brändid Elukirja poolt on näiteks Chanel, Guerlain, Yves Saint Laurent, E. Coudray, Eisenberg, Dior, Givenchy, Dali, Arden, Herrera.

Antud nimekiri aga ei välista muidugi teisi brände, sest uute lõhnade loomisel arvestatakse väga palju erinevaid eelistusi ja sihtgruppe. Tihti on uute parfüümide tutvustuses see ka ära mainitud. Seega võiks lisada soovituslike brändide nimekirja veel näiteks Escada, Avoni ja D&G.

*Milline värv teile meeldib?

Kõlab kummaliselt, kuid asjal on oma iva. Nimelt arvatakse, et see, millist värvi on parfüümipudel, vihjab ka sellele, millise natuuriga naisele võiks see sobida.

Marlene Dietrichi puhul näiteks on räägitud, et üks tema lemmikparfüüme No. 37 Veilchen (Pure Violet) by Frau Tonis oli salapäraselt violetne (nagu ka nimetus) ning sobis ideaalselt Marlene’i müstilise ja veidi piire rikkuva iseloomuga. Niisiis, mustja, tumesinise värvusega pudelites peitub veidi mõrkjam toon, (hele)sinisest pudelikesest õhkub mere ja vee värsket hõngu, roheline meenutab loodust, punane on kirglik ja naiselik, kollakad ja muud soojad erksad toonid on tsitruselised ja magusad. Klassikaline valge, kuldne või läbipaistev pudelike vihjab parfüümile, mis on hooajatu.

*Lõhna valikul üllatage end ise. Eks paljud ole öelnud näiteks, et neile ei meeldi mõrkjad või liiga magusad lõhnad. Selle kohta ütleksid elustiili nõuandjad, et avardage maailma ja ärge blokeerige end ideega, mida arvate õige olevat. Võtke ja nuusutage, kas te ikka tõesti mõrkjaid lõhnu üldse ei kannata. Proovige, võite üllatuda.

*Kui kardate end üle lõhnastada, valige parfüümi asemel parfüümkreem. Paljud brändid pakuvad parfüümkreemi ning kreemi üks suur eelis peale pika kestvuse on see, et ülelõhnastamine on pea võimatu ning seega kindlam valik, kui kardate liiga suurt parfüümipilve endale peale lasta.

Kuidas parfüümi peale kanda?

Coco Chanel on meid õpetanud tarkusega, mis pole enam kaugeltki uudis: parfüümitilk tuleks kanda sinna, kuhu soovite end suudelda lasta. Ehk siis mitte ainult kõrvalesta taha, vaid ka kaelale, käerandmele, põlveõndlasse, käeõndlasse jne. Seda võiks kindlasti arvesse võtta siis, kui teil on kasutusel õlil baseeruv pulgakesega parfüüm.

Kui soovite aga, et parfüüm ühtlaselt kataks ja te ei lõhnaks mõnest küljest liiga tugevalt, piserdage õhku parfüümipilv ning astuge sinna sisse (seda soovitame teha siiski enne, kui pidurõivad selga panete). Seda nippi on kasutanud mitmed tuntud näitlejannad ja ka ajaloost on teada, et lossides olid selle jaoks lausa eraldi parfüümi- ja puudritoad.

Parfüüm rõivakapis

Parfüümid ei ole enam ammu mõeldud vaid nahale piserdamiseks. Olemas on niinimetatud kodulõhnad, väikesed parfüümseebid või lõhnapudelid, mida asetada näiteks pesusahtlisse, piserdajad, lõhnastatud lilled ja taimed riidekappidesse ja nii edasi.

Et riidekapis oleks teile meeldiv aroom, vaadake veidi ringi: poodides müüakse lõhnakotikesi, mis kestavad kuni kuu või isegi rohkem (müügil sisustus- ja kodupoodides). Üldiselt on valik mitmekesine, soovitame lähtuda kahest tegurist: kui kaua lõhn kestab ja milline lõhn oleks nii teie meele järele kui ka piisavalt sobilik teistele pereliikmetele. Kui jagate rõivakappi abikaasaga, pidage temaga esiti nõu, sest arvata on, et härra ei ole eriti meelitatud tööleminemisest roosilõhnalise pintsakuga.

Kui aga soovite, et teatud riideesemed lõhnaksid teie meelisparfüümi järele, on mooduseid mitu.

*Rõivastele, mida pesete käsitsi, tilgutage või pritsige pestes veidi oma lemmikparfüümi hulka. (Sobib eriti pesule.)

*Tilgakese parfüümi võib asetada ka triikraua aurutusvette, kuid katsetage seda nippi siiski esmalt tumedamate riietega, mitte kõige kallima siidpluusiga (ideaalselt sobivad selleks väikesed lõhnatestrid, mis ei ole spreiotsaga, vaid väikese plastmassotsikuga).

*Piserduse alternatiivina saate kasutada ka omatehtud roosivett, mille valmistamise õpetuse andsime Elukirja suvenumbris. Kui teil on tühi plastmassist spreipudelike, saate sellesse teha roosiõite ja vee segu, millega rõivad hiljem kergelt enne triikimist üle piserdada. Asja pluss on see, et riided jäävad värsked ega ole liiga lõhnastatud.

*Roosilehti kuivatades piserdage need üle oma meelislõhnaga ja asetage kotikesse. Kotike pange riidekappi.