Avamisel tasuta loov ja vallatu loovustund kell 18.00! Saab näha päris beebisid loovalt tegutsemas.

Juhendajad: Christina Lään, Nataly Vest, Tagli Pitsi

Näitusel on beebide ja väikelaste (lapsed vanuses 6 kuud kuni 3 aastat) maalid, joonistused ja segatehnikas valmistatud tööd. Esmaskordselt on väljapanekul beebide ja väikelaste ÕLIMAALID.

Beebide loovustuba alustas 2002.aastal esimesena Eestis loovustundidega lastele alates 6. elukuust kuni 3. aastani. Nelja aastaga on loovustuba pakkunud lastele ja lapsevanematele uut ja huvitavat lähenemist beebide ja väikelaste arengule: läbi tunnetuse ja vahetu kogemuse, avastades maitseid, aineid ja lõhnu. Loovustoa peamiseks eesmärgiks on toetada lapsevanemaid et aidata neil luua mitmekülgne ja arengut soosiv keskkond oma lastele.

Beebide Loovustuba sündis augustis 2002. aastal ning tänu Tiina Mägi toetusele alustas juba sama aasta sügisel eksperimentaalrühmadega (mis koosnes 70 perekonnast) tööd Kodulinna Majas. Tänaseks on Beebide loovustuba lapsekingadest välja kasvanud. Meie rühmad töötavad kõikides Tallinna linnaosades ning Kuusalus, Sakus, Lool.

Loovustoa tegevus on üles ehitatud mängule, mille esmane eesmärk on luua käelise tegevuse vahendusel hea meeleolu, et laps kogeks hakkama saamise rõõmu. Tulemusele eelistatakse protsessi, seega ei jõua kõik loovustundides sündinud hetked näitusele. 5. aastanäitus on omamoodi kokkuvõte tehtud tööst ja tänuavaldus vanematele, kes on oma lapsi ennastunustavalt aidanud ja toetanud. Eksponeerides säilinud hetkejäädvustusi avaldab loovustuba omapoolset austust Väikestele Tegelastele ja soovib neile elujõudu, sitkust ja päikest.

KUIDAS TOETADA LAPSE ARENGUT

Millal alustada käelise tegevusega? Kas kolme aastaselt või kolme kuuselt? Kuivõrd määrav on käeline tegevus lapse arengus? Mis juhtub lapsega, kes näeb värve ja pintslit esmakordselt lasteaias või koolis?

Uurimistöö tulemusena võib julgelt väita et kõikidele eelolevatele küsimustele on üks vastus: lapse areng sõltub eelkõige lapsevanema juuresolekust ja osavõtlikusest. Kui last ei jäeta üksi, vaid loetakse, mängitakse, voolitakse, joonistatakse, meisterdatakse, jalutatakse koos, siis on lapsel võimalus areneda. Areneda koos lapsevanemaga. Käeline tegevus, mida ka loovustuba oma tundides pakub, on vaid üks tilluke osa kõikidest võimalustest, kuidas veeta aega lapsega.

Lapse areng on pidev protsess. Käeline tegevus on osa sellest protsessist ning sellega saab alustada sünnist saati. Katsuge, silitage last, paitage tema käsi ja jalgu, vaadake talle silma ja kõnelege. Esimesteks töövahenditeks on lapsevanema käed.

Alguses tunneb beebi teie soojust, lõhna ja maitset. Paari kuusele lapsele saate pakkuda päris värve ja pliiatseid. Beebi tunnetab nende olemust, tajub lõhna ja katsetab. Lapse liigutused on veel juhuslikud ja koordineerimatud ning pilk ei jõua käte liigutustega kaasa minna. Kuid esimene kogemus on saadud. Maailm on ühe eseme, tunde, kogemuse võrra avaram.

Poole astaselt saab beebi maalida ja joonistada, voolida ja meisterdada. Kas ta mõistab oma tegevuse põhjuse ja tagajärje seost? Selleks pole veel vajadust. Lapse tegevuse eesmärgiks on protsess.

Esimene suvi on aeg, mil laps saab lähemalt tutvuda vee ja liivaga. Varustage laps ämbri, reha, labida ja paari vormikesega. Neid saab asendada lusikas, puupulk, topsik ja kauss. Katsetage koos lapsega: kuiv ja soe liiv, märg ja külm liiv, voolav vesi, seisev vesi. Kaevake auke, tõstke liiva ühest anumast teise, täitke ämber liivaga ja keerake ümber. Liiv ja vesi on väga olulised lapse kõne arengus. Igasugune loov tegevus loob tingimused lapse kõne, kuulmise, koordinatsiooni aga ka kõndimise ja isegi arvutamise ja kirjutamise arenguks.

Mängige koos lapsega ja lapse kõrval. Olge tema läheduses ja mängige samasuguste asjadega. Kuid alati piirduge oma liivalossi ja paberiga!!! Laps ei pea olema täiskasvanulikult täiuslik arhitekt. Teie lossid on erinevad ja see on tähtis.

Kahe ja kolme aastane laps suudab ise algatada mängu. Sellel ajal tuleb lapsevanemal olla talle toeks ning sekkuda minimaalselt. Vaid siis kui laps ise palub abi, näidake talle lihtsamaid töövõtteid ning lubage tal matkida ja katsetada. Piirduge alati “kriipsujuku tasandiga”, lubades lapsel täiustada figuure ja vorme oma äranägemise järgi.