1. Aktiivne keskkond
Üsna võimatu on ette kujutada, et õpetajaametis võiks igav hakata, sest õpilased suudavad alati üllatada ning nii tuleb tegeleda üha uute küsimustega. Samas annab noortega suhtlemine ja nende entusiasm ka õpetajale indu ja tahtmist juurde oma tööd teha. Veel on oluline uuendada ka õpetamisviise, kasvõi seepärast, et töö enda jaoks põnevamaks muuta – nii õpivad ka õpetajad ise kogu elu. Hea õpetaja teeb tööd kutsumuse pärast ning teda innustavad väljakutsed ja õpilaste õnnestumised, olgu need suured või väikesed.

2. Ideaalne töögraafik
Kui plaanid hakata õpetajaks, sest tahad, et ka terve ülejäänud elu tähendaks suvi alati vaba aega, siis pead karjuks peagi pettuma. Tervet suve kahjuks vabaks ei saa, sest pärast õpilaste suvepuhkusele asumist tuleb õpetajal teha kokkuvõtteid möödunud aasta kohta ning veidi enne õppeaasta algust tuleb alustada uueks aastaks ettevalmistuste tegemisega. Siiski on tore see, et suur osa suvest on vaba ja tulevikus klapib sinu puhkuse aeg laste vaheaegadega.

3. Elav iseloom ja hea huumorimeel
Iga inimese parimad aksessuaarid on elav iseloom ja särav naeratus. Klassi ees seisev vaikne ja olemuselt hall kuju ei motiveeri õpilasi tööd tegema ega aita neil õpitut kinnistada. Elav ja aktiivne õpetaja jääb ise õpilastele paremini meelde ning selline õpetaja muudab ka õppimise toredamaks. Mõni päev on ikka raskem kui teine, kuid sellistel puhkudel aitab hädast välja hea huumorimeel.

4. Kindel töö
Nagu alguses juba öeldud, siis õpetajaid on alati tarvis. Kui tunned hästi oma valdkonda ja oled tugev meeskonna töös, nii õpilastega kui ka kaasõpetajatega, võid kindel olla, et kuskil on alati ka sinu jaoks koht. Siiski peab arvestama, et õpetaja töökeskkond ja -vahendid muutuvad ning nende muutustega tuleb kaasas käia, et muuta oma töö põnevamaks ning mõista õpilasi paremini.

5. Väikesed rõõmud
Iga saadav tasu ei ole sugugi materiaalne ning osates tunda rõõmu ka juhtumistest või saadavatest emotsioonidest, tundub kuu lõpus saadav palgaraha juba lisatasuna. Kuigi võid olla õpetajana sama teemat õpetanud juba aastaid, suudab ikkagi mõni õpilane läheneda teemale uuest küljest ning küsida või öelda midagi täiesti ootamatut. Niisamuti võivad nad välja tulla täiesti uute naljade, põnevate trikkide ja vahvate lugudega. Sünnipäevaks ja kooliaasta lõpuaktusele toovad õpilased tihti ka kingitusi ja kaarte ning härdushoos valatakse õpetajad üle ka kallistustega. Sellised mälestused tuletavad meelde, miks soovisid õpetajaks saada, ning annavad põhjust õhinaga edasi töötada.

6. Õpilaste kujundamine
Õpilased veedavad suure osa ajast just koolis ning seega on õpetajatel suur vastutus ja tähtis ülesanne täita noorte kasvamisel täiskasvanuks. Meil kõigil on oma kooliajast meeles seigad või laused seoses mõne kindla õpetajaga, olgu need siis positiivsed või negatiivsed. Need käivad meiega kaasas kogu elu ning kujundavad mingil määral meie tegusid ja otsuseid.

7. Panus ühiskonda
Paljud soovivad saada õpetajaks just seetõttu, et nad tahavad midagi ühiskonda tagasi anda ja selle paremaks muutumisse panustada. See on õilis ja hea eesmärk, mida võiks iga õpetaja endaga kaasas kanda. Aidates õpilastel kasvada positiivseks ja häid väärtusi kandvaks inimeseks, annab õpetaja ühiskonnale suure kingituse.

Allikas: www.thoughtco.com