Kas beebipillid võivad tekitada maovaevusi?


Kas beebipillid võivad tekitada maovaevusi?
SXC.HU

Küsimus järgmine. Olen juba varsti 3 aastat kasutanud Yasminelle pille. Nüüd on aga küsimus selles, et mul on kerged põletikutunnused maos ja hakkasin mõtlema, et kas oleks parem, kui vahetaksin oma pillid tuperõnga vastu. Aga on see õigustatud?

Olen aru saanud, et rõngas toimib ainult emaka läheduses ning seda kasutades ei kahjustaks ma vist enam nii palju organismi, eriti magu?

Kontrollis käisin günekoloogi juures eelmisel suvel ja varsti oleks aeg jälle minna. Kas enne kui tahan rasestumisvastaseid vahendeid vahetada, peaks kontrollis käima?

Muidu erilise probleeme seoses pillidega pole täheldanud (kaal küll on mingil määral sellega seoses tõusnud ja kohati ka peavalud, aga ei saa neid kindlalt pillidega seostada).

Tänan vastamast!

VASTUS:

Tere,

Kombineeritud hormonaalsetel rasestumisvastastel pillidel, plaastril ja tuperõngal on sarnane toimemehhanism. Nende toimed organismile on hästi teada ja ei ole kindlasti seda kahjustavad. Plaastri või tuperõnga puhul on erinev see, et need ei imendu organismi mao ja soole kaudu (vaid naha ja tupe limaskesta kaudu) ning ei puutu kokku mao limaskestaga. Kui probleemid on just seal, siis võiks kindlasti eelistada muid ravimvorme pillidele -just sellisel juhul on pillide vahetamine rõnga vastu ilmselt mõttekas. Arsti läbivaatus ainult vahetuse tõttu ei ole kindlasti vajalik. Sellisel vahetusel soovitatakse vahele jätta pillivaba periood ja paigaldada rõngas kohe peale pillide lõpetamist. Teil on õigus, kaalutõus ja peavalud pigem ei ole seotud pillidega. Aga saate seda kohe kontrollida,  praeguste  pillide kasutamise lõpetate.

Seotud lood:

Made Laanpere, naistearst

Tartu Seksuaaltervise Kliinik

Eesti Seksuaaltervise Liidu internetinõustaja