Selle kohutava katku levikus pole süüdi aga ainult Kardashian, keda paljud kirjeldatud naisterahvad isegi ei pruugi teada. Põhisüüdlasteks on ilublogijad. Pruugib vaid Youtube, Instagram või mõni populaarne blogi lahti teha, kui vastu vaatavad sajad wannabe “Kardashianid”, kes uhkeldavad oma maalritööga. Kulmude tegemiseks on tuhandeid õpetusi, mis kõik on äravahetamiseni sarnased ja põhisisu on üks — loomulik kulmujoon ei kõlba, vaid tuleb uus joonistada. Ämblikujalgu meenutavaid kunstripsmeid kleebitakse ka alumisele silmalaule, kuigi odavam oleks kapinurgast ehtsaid ämblikke otsida ja neid endale silma torgata.

Ja kõige hullem needus on Kardashiani stiilis kontuurimine (kes pole meikimisega kursis — kontuurimine on sisuliselt endale uute näojoonte joonistamine). Selle käppasaamine ja jüngrite hulgas levitamine näikse olevat iga ilublogija auasi. Põskedele veetakse tumepruuni möginaga triipe, otsaesisele maalitakse valgeid laike… Lõpptulemus on mitmemillimeetrise võõbaga kaetud näolapp, mis mõjub nagu klounimask. Vanasti kutsuti seda prostituudivälimuseks.

Kuhu kadus isikupära?

Olgu, küllap olen liiga vana ega mõista enam ilu. Minu meelest on niisugune ülevõõbatud välimus ülikole, aga ju siis nooremate meelest ei ole. Ma ei hakka sel teemal pikemalt sõna võtma, sest ilu olevatki vaataja silmades ja vaidlemine oleks mõttetu. Kui rahvamassid arvavad, et Kim Kardashian on ilus naine, las nad siis arvavad. Olen tänulik sellegi eest, et tema suur tagumik Eestis moodi tulnud pole, sest kasutan tihti ühistransporti.

Aga millest ma sugugi aru ei saa: miks tahavad noored naised matkida kedagi teist, mitte olla nemad ise? Miks enda loomulik välimus ei kõlba, vaid tarvis on oma vana nägu kinni katta ja mingi Ameerika seebistaar asemele joonistada? Miks oma isikupära rõhutamine enam moes ei ole? Minu meelest on äärmiselt veider, et naised on valmis endast välja minema, kui keegi teine kannab peol samasugust kleiti, aga absoluutselt ei häiri neid see, et veel kümme naist ruumis kannab täpselt samasugust nägu. Kus on loogika?

Ilublogimisest on saanud terve majandusharu, kus (vähemalt välismaal) väidetavalt liiguvad suured rahad. Popimad ja edukamad blogijad saavad tuhandeid järgijaid, kes soovivad olla täpselt sama edukad ja arvavad, et edu valem on eelkäija jäljendamine. Nii need masendavad moevoolud sünnivad ja levivadki.

Mul on teile uudis — te kõik olete orjad!

Ilublogijate ambitsioonidest saan ma aru — kõik nad tahavad kosmeetikafirmadelt kingitusi. Millisele naisele see ei meeldiks? Aga igaüks ei saa kuulsaks ilublogijaks. Enamikule wannabe`dest ei hakata iialgi tasuta asju saatma. Nad punnitavad, pingutavad ja loobuvad iseendast, et nuumata suuri kosmeetikatootjaid, kes niisugustest katkuna levivatest trendidest kõige rohkem tulu saavad. Endale arugi andmata on innukad jäljendajad end haakinud ärihaide lõa otsa. Nad tuhnivad ennastunustavalt kaupluselettidel, et leida kõiki vajalikke vahendeid kulmude ja pardihuulte joonistamiseks. Iga kord, kui Youtube`i või Facebooki ilmub uus “Kardashian”, hõõruvad kunstripsmete ja jumestuskreemide tootjad rahulolevalt käsi.

Mis oleks, kui loobuksime sellest orjusest ja julgeksime jälle olla need, kes me tegelikult oleme? Tõsi, on oht, et Facebookis ja Instagramis jäävadki niisugused mässumeelsed selfid mõneks ajaks ilma laikideta, sest need ei näe aktsepteeritavad välja. Aga parem on olla vaba ja enesekindel naine kui Kardashiani ja kosmeetikafirmade ori.