Miks mu laps peab kodus tund aega õpetajate tegemata jäänud töö kallal pusima?

 (338)
Miks mu laps peab kodus tund aega õpetajate tegemata jäänud töö kallal pusima?
Foto: Ilmar Saabas

Mu poeg läks nüüd kolmandasse klassi ja vaadates tema uusi õpikuid ja töövihikuid mõtlesin ohates, et huvitav kui suur osa neist sel aastal koolis läbitakse ja kui suure osaga pean mina teda iga päev 1-2 tundi abistama. Nimelt, alates esimesest klassist on talle alati ka koju õppida jäetud ja tihti olen ma enam kui tund aega kannatlikult lapse juures istunud, kuni ta on püüdnud end läbi numbrite ja kirjatähtede pusida. Ta ei ole just parima keskendumisvõimega laps maamunal, eriti oma kodus, mis on alati olnud koht, kus mängida ja puhata, mitte kooliasjadele mõelda.

Kui mu õde Norrast külas käis, mainisin talle, et pean lapsega õppima hakkama. Ta tegi suured-suured silmad pähe ja küsis, kas mu laps on koduõppel või. Tema mees on Norras algklasside õpetaja ja õde ütles, et seal ei jäeta kunagi kodus midagi teha, äärmisel juhul peab vahel veidi kohustuslikku kirjandust lugema. Ta oli täitsa šokeeritud, kui sai aru, et lisaks neljale-viiele tunnile koolis peab mu laps veel tunnikese õhtul kodus õppima. Mina kehitasin õlgu, sest arvasin, et nii ongi normaalne.

Pärast kaht klassi on mu närv aga juba must - tean, et laps saab ka iseseisvalt oma asjadega hakkama, kuid mõnikord jäetakse kodus teha väga aeganõudvaid töid (uuri internetist, kirjuta, joonista, värvi, tee skeem jne). Vahel peab ta töövihikust tegema 3-4 lehekülge ülesandeid ja ärme isegi räägi sellest, kui sageli peab laule pähe õppima.

Ma tahaks teada, kas see on normaalne? Kas kõikides algklassides on nii või on lihtsalt minu lapse koolis midagi mäda? Millega siis klassiruumis tegeletakse?