Koduste tööde mõte ei ole selles, et vanemad peaksid ära tegema õpetaja töö. Koduste tööde mõte on väga mitmekülgne ja vajalik lapse arengus. Nii iseseisva töö oskus kui ka koolitunnis õpitu kinnistamine või harjutamine on need olulisimad põhjused, miks algklassides tuleb kodutöid teha.

Koolisüsteemide erinevus riikides on vägagi erinev ja kuna inimkond pole suutnud siiani leida seda ühte ja kõige paremat viisi, siis ongi erinevad suunad ja põhimõtted, mida üks või teine riik oma koolisüsteemis kasutavad. Ka meie riigis on siiski olemas alternatiivsed koolid, mis viljelevad teistsugust õpisüsteemi (Waldorf) ja vanematel on võimalik valida, millist süsteemi nemad eelistavad.

Olen nõus, et õpilase koolitööd ei tohi kodus olla mahult liiga suured, aga paratamatult on algklassides vaja ka vanemate abi, sest laps alles õpib õppima. Iseseisva õpiharjumuse kujundabki kodu, sest kool seda teha ei saa. Nagu teema-algataja ütles — tema laps ei ole keskendumisvõimelt tugev ja vajab kodus palju lisaselgitamist. Ka see on üks kodutööde mõte — klassis on õpetajal mitukümend last ja tänapäeval on väga paljud lapsed kesise keskendumisvõimega. Kodu ja kooli koostöös saab seda võimet arendada ja siin on kindlasti koht, kus tasuks ka õpetajaga rääkida.

Õpetaja ja lapsevanem peavad tegema tihedat koostööd, et tagada lapsele parim. Kool ei ole koht, kuhu vanem viskab oma lapse ja eeldab, et 12 aasta pärast antakse talle vastu “valmistoode”. Kool on koht, mis on abiks vanematele lapse arendamisel ja õpetamisel, aga vanem ei saa käsi puhtaks pühkida ja öelda, et kõike peab kool tegema.

P.S. Jah, ma möönan, et paraku on koolides ka õpetajaid, kes käivad tööl vaid palgapäeva pärast ning kes on kogu selle rahajama taustal minetanud õpetaja missioonitunde ning teevad oma tööd ebakvaliteetselt, kuid julgen siiski väita, et selliseid on väga vähe