Aastakümneid fantaseeriti, milline võiks olla uue aastatuhande
look.
Ja nüüd, kus see meil käes on, meenutavad moeshowd ja stiiliajakirjad rohkem moeajaloo albumeid kui Stanley Kubricu tulevikunägemust.

Vägisi tekib tunne, et käesolev hetk on kogu suurele masinavärgile nimega moetööstus otsingute ja kompamiste aeg.
Pea kõik võimalik, mida saab ühest rõivatükist välja lõigata, on lõigatud. Värvide, mustrite ning detailide, mis peaksid ahhetusi esile kutsuma, vaheldumist võis ennemuiste märkida aastakümnetega. Nüüdseks on tempo kiirenenud sedavõrd pööraseks, et see, mis läinud aastal oli JUST SEE, tuleb kiirelt kappi peita järgmist ringi ootama.

Kui teile tundub, et ajakirjad ja teleklipid trendide osas kokkuleppele ei jõua, kahtlaselt üldsõnalised või kohati lausa vasturääkivad on, siis põhjus on lihtsalt selles, et kõik on tõepoolest moes.
Kevad-suviste kollektsioonide juures võib täheldada mõjutusi 50ndatest, 60ndatest, eriti eredaid näiteid pakuvad aga 70ndad ja 80ndad. Need on ühte patta pandud ja tublisti segatud.

Kui eelnevast jäi mulje, et sel kevadel/suvel on popp olla väga lihtne- peab vaid sulgema silmad ja sirutama käe pööningu riidekappi, pean valmistama pettumuse. Nagu alati: suure vabadusega kaasneb suurem vastutus. Ja nii eeldataksegi, et rõiva kandja oskab selles virr-varris orienteeruda, sobitada omavahel õigeid detaile ja rõivalisandeid ega astu üle maitsekuse piiri (on seda ju niigi tublisti maitsetuse suunas nihutatud). Hetkel on seda sammu tõesti kerge astuda ja trenditeadlikkuse asemel totakana mõjuda.

Järgnevalt mõningad ülestähendused käesoleva keva-suve menutükkidest.

Urbanistlik minimalism

Minimalistlik tänavarõivastus on jõudnud äärmuseni. Mugav, arhitektuuriliselt mõjuv karbikujuline siluett on veidi vormist välja vajunud. Rõivad on veelgi avaramad. Seelikud ja kleidid on pikad ja lihtsalõikelised.
Palju on spordi- ja töörõivastele omaseks peetud üksikasju: peidetud lukud ja nööbisiilud, pingutusnöörid seelikute ja pükste ülaosas, suured pealeõmmeldud taskud.
Värve ja trükimustreid peetakse liialduseks.
Ülekaalus on valge, oliiviroheline ja sidrunikollane. Neile lisatakse vaid aktsendiks punast, piparmündirohelist või oraanzhi.
Värvi- ja detailivaesus lasevad mõjule pääseda uutel materjalidel, mida on viimasel ajal palju juurde tekkinud. Kasutatakse erineva pinnatöötluse ja omadustega kangaid: kortsutatud paberjaid materjale, kihilisi, läbi õmmeldud kangaid, uusi kunstkiudmaterjale, mis meenutavad linast ja puuvillast, on aga palju kergemini hooldatavad ning ilmastikukindlamad.
Rõivalisanditeks on praktilised peakatted ning kotid, kukrud ja taskud, mida kantakse puusal, käevarre või randme ümber, kaelas ja muidugi seljas.

Donna Karan k/s2000

Luksuslik spordirõivas

Voltidega tenniseseelikud, shortsid ning nokamütsid on spordiväljakutelt tänavatele toodud. Nende esialgne funktsioon on muutunud pea vastupidiseks - eksklusiivseks ja pilkupüüdvaks. Lühikesed püstkraega blusoonid ja kehalise kasvatuse tunde valusalt meelde tuletavad kintspüksid on täis tipitud disainerite logosid. Palju sobitatakse värvilist nahka võrkmaterjalidega . Neiulike seelikute ja kõrgete kontsadega kantakse numbritega korvpallisärke. Eriti ootamatult mõjuvad õhkõrnast šifoonist meisterdatud spordirõivad.

Givency k/s2000




















Šikk

Naiselik, vaoshoitud, retrohõnguline stiil koosneb lihtsatest põlvedeni seelikutest ja igas pikkuses pükstest, jakkidest ning elegantsetest ühevärvilistest kudumitest. Nende alla sobitatakse kas valgeid või õrnroosasid triiksärke, aga ka täpilisi lipsuks sõlmitava sallkraega pluuse.
Taasavastatud on 70ndate särkkleidid.
Hooaja kõige populaarsem materjal -ussinahk(või selle imitatsioon) muudab "sekretäriseeliku" seksikaks, säilitades väljapeetuse. Aksessuaarideks on peened vööd, nahast kandekotid, võrksukad, kontsaga rihmikud või madalad retrostiilis tänavakingad.

Prada k/s2000




















Disko

Julge ning külluslik, tugevalt kitšimaiguline stiil on, nagu nimigi ütleb, inspireeritud 70ndatel võimust võtnud klubistiilist. Nagu legendaarse New Yorgi Studio 54 seltskond, lubavad ka hetke mängujanulisemad rõivakandjad enesele kõike. Värve pastelsetest eredateni välja. On satse, narmaid, kette, tikandeid ning trükimustreid läbisegi ning üksteise otsa kuhjatult. Lemmikloomadeks on eksimatult suured roomajad, kaslased ning sebra. Mis puutub tegumoodi, siis sel hooajal kujutlusvõimele eriti ruumi ei jäeta. Kõik on liibuv ja ülinapp- peaaegu olematud bikiinide ülaosad ning puusadel istuvad teksad, mis nõuavad seepi, et neid jalga saada. Ja kui riiet on rohkem jagunud, on see kindlasti silmipimestavalt sädelev ja läbipaistev. Materjalideks nahk, erinevad litterkangad, denim. Dramaatilisemalt mõjuvad detailid punk- ja rockmuusika austajate garderoobist. Sellele stiilile on rõivalisandid elulise tähtsusega!!!

Gucci

Romantilisus

Ülinaiselikud käsi ja õlgu paljastavad kleidid on läbi kumavast šifoonist ja kihilised. Nende värv võib olla üks selle hooaja intensiivsetes põhivärvidest : fuksiaroosa, lilla, mururoheline, oraanzh, taevasinine, punane või tibukollane. Palju kasutatakse ka värviüleminekutega või siis suure lillornamendiga kangaid. Palju on läbilõikeid, seelikuosa on alt laienev, tihti diagonaalne.
Alternatiiviks daamikleitidele on kroogete ja satsidega neiulikud ampiirkleidid.
Järjest rohkem kasutavad disainerid oma suvekollektsioonides broderiid ja pitsi. Sobitades seda peenemustriliste kangastega või ka teksadega, mõjub selle kandja lihtsa ja naiselikult õrnana.

Blumarine k/s2000

Folkloor

Latino kuumaverelisus ei löö välja mitte ainult edetabelimuusikas. Suve suured soosikud on diagonaallõikelised taljet paljastavad seelikud. Narmad ja satsid, rikkalikud tikandid ja intensiivsed värvid. Rõivalisanditena on päevakorras ratsavarustus.
Vastavalt päritolule näitavad moekunstnikud üles patriotismi ja üritavad kogu gloobust oma (või siis naabrite) lipuvärvidesse mässida. Ja kui sellest ei piisa, võetakse Nokia taskust: USA disainerid tikivad kotka päid ja tähekesi teksadele ja suruvad daamidele pähe kaabud, enne kui need trendirodeole saadavad.
Eurooplased pidid jõuliselt peale suruva kantristiiliga konkureerimiseks veidi kaugemas minevikus tuhnima ja ennäe....
Vana-Kreeka naise rõivastus peplos on kaasaegses versioonis küll praktilisem, kuid kantud samast ideest - rõhutada naiselikke vorme.
Ka barokist ja renessansist tuttavate detailide ja lopsakate ornamentmustrite mekk on man nii mõnegi disaineri menüüs.

Alexander McQeen k/s2000