1. Tähtis eksam on ukse ees. Tavaliselt laps …

A. Pöördub abi saamiseks sinu poole — koos on kergem valmistuda (a)
B. Ei pööra sinu märkustele tähelepanu, vaid istub internetis (b)
C. Õpib ise. Pead talle isegi meelde tuletama, et oleks hea enne keskööd magama heita ((d)
D. Sa isegi ei tea, et tal on varsti eksam (c)

2. Õpetaja helistab, et rääkida lapse käitumisest. Sinu reaktsioon:

A. „Millega ta jälle hakkama sai?“ (b)
B. „Kas temaga on kõik korras?“ (a)
C. „Jälle tuleb teda „elama õpetada““ (c)
D. „Õpetaja on üliagar“ (d)

3. Kaupluses laps tavaliselt …

A. Norib järjekordselt mingit mõttetut asja (c)
B. Kuulab enne ostmist ära sinu arvamuse (a)
C. Saab šoppamisest rahulduse, nagu sinagi (d)
D. On vihane, kuna sulle ei meeldi tema maitse. Kõik lõpeb alati tüliga (b)

4. Tema harrastused tekitavad sul järgmisi mõtteid:

A. Peaasi, et need oleksid ohutud. Ülejäänuga võin leppida. (b)
B. Hea, et vähemalt tänaval ei tolkne (c)
C. Ta elab täiel rinnal. Tahaksin isegi sellest rohkem teada. (d)
D. Hea, et meil on ühised harrastused (a)

5. Sa saad aru, et laps varjab midagi, kui ta …

A. Vastab küsimusele: Kuidas läheb?“ ühesõnaliselt (b)
B. Hakkab põhjusega ja põhjusetult turtsuma (c)
C. Tavaliselt räägib kõik ära (d)
D. Muutub äkki vaikseks ja rõhutuks (a)

6. Sõbrad räägivad tavaliselt sinu lapsest …

A. Kellesse ta küll läinud on — selline iseseisev (d)
B. Nii avatud. Minu laps ei räägi mulle mitte midagi (a)
C. Kui okkaline! (c)
D. Aga lapsepõlves oli ta lausa ingel … (b)

7. Sulle näib, et tal ei jätku …

A. Võimalusi ja kogemusi. Ent sa oled kindel, et need peagi tekivad tal (d)
B. Enesedistsipliini. Ilma meeldetuletuseta ta oma nõusid ei pese ega õpikuid kätte ei võta. Tal saab raske olema. (b)
C. Rahulikkust. Sellist närvilist elu on väga raske elada. (c)
D. Initsiatiivi. Andeid on küllaga, aga pealehakkamist on kahjuks vähevõitu (a)

Tulemused

Rohkem A-sid
Liiga hea kuuldavus

Teil on head suhted, ent sa pole ikka veel tunnistanud lapse õigust iseseisvusele. Sa kuuled tõesti oma last, ent ta sõltub ikka veel liiga tugevalt sinu arvamusest ja hinnangutest. Tulevikus hakkab see teda segama. Asu teda õpetama, et ta võiks iseseisvalt otsuseid vastu võtta ning ära mitte mingil juhul neid kritiseeri.

Rohkem B-sid
Häired liinil

Oled oma lapsega pidevalt sõjaolukorras. Nagu ka enamus noorukite vanematest. Püüa vaadata last kui täiskasvanud inimest. Sa ju kuulad tavaliselt oma sõpru ja kolleege. Samamoodi — külma peaga — püüa aru saada, mida laps tahab öelda. Ürita kord nädalas istuda „läbirääkimiste laua“ taha, et igaüks saaks rahulikult rääkida kõigest, mida tahab. Võimalik, et tülide põhjuseid polegi nii palju.

Rohkem C-sid
Palju liigset müra

Teie sidekanal on rikkis. Võimalik, et laps on mitmel korral andnud põhjust teda mitte usaldada. Ning selle tulemusel sa enam ei kuule teda. Mis siis ikka, aeg on võtta kurss lähenemisele. Mis huvitab sinu rasket teismelist? Äkki peaksid temaga liituma ning jagama temaga tema harrastusi. Vastastikune tegutsemine on parim võimalus kontakti taastamiseks.

Rohkem D-sid
Suurepärane kuuldavus

Teil on praktiliselt ideaalne kontakt. Laps kuulab sind ning sina usaldad teda täielikult. Teil on suurepärane dialoog. Ikka nii edasi!

Allikas: Dobrõje Sovetõ, juuni 2017