On oluline teada, et sademete ja õhutemperatuuri muutused loovad sageli ekstreemseid ilmastiku tingimusi, põhjustades nii suurel hulgal liiklusõnnetusi. Igal aastal saabub talv paljude juhtide jaoks väga ootamatult, mistõttu kasvab talve saabudes taas liiklusõnnetuste arv, mida põhjustab jätkuvalt nõuetele mittevastavate rehvide kasutamine.

Naastrehvid

Naastrehvid tagavad parema juhitavuse just jäisel teel ja kinnisõidetud lumel. Neid peaks kasutama ka kõik algajad juhid, sest ohu tekkimisel on naastrehvidega varustatud sõiduki üle kergem kontrolli saavutada. Lisaks tagavad naastud jääl lühema pidurdusmaa ning ka parema kiirenduse. Teisalt, kui tee ei ole jää ega lumega kaetud, võivad naastud asfalti kahjustada ning põhjustada ka üleliigset müra. Eestis on naastrehvidega lubatud sõita alates 15. oktoobrist kuni 1. aprillini, ent vastavalt ilmastikuoludele võidakse perioodi ka pikendada.

Kuigi arvatakse, et just naastrehvid tagavad parima jäisel teel püsimise, üritavad paljud rehvitootjad juhte veenda, et tänapäeva tootmistehnoloogia võimaldab toota sarnaste omadustega lamellrehve, mis tagavad sama hea või isegi parema juhitavuse.

Talve- ja suverehvid

Paljud juhid valivad naelte ja naastude asemel üha enam hoopis erinevast kummisegust valmistatud lamellrehvid. Tehnoloogia on niivõrd arenenud, et loodud on spetsiaalne materjal, mis säilitab oma head omadused ka suure külmaga – see aitab suurendada sõiduki stabiilisust. Lisaks ei pikene tänu hea kummiseguga rehvidele auto pidurdusteekond.

Lamellrehvid ei tekita ülemäärast müra ega kahjusta ka teekatet ning nendega on lubatud sõita aastaringselt. Seetõttu, kui avaneb võimalus sõita enamasti hästi hooldatud teedel, võib julgelt lamellrehvidele kindel olla. Kindlasti tasuks aga arvestada, et kehvadel ilmastiku- ja teeolutingimustel võiks eelistada siiski naastrehve.

Talve- ja suverehvidel on erineva sügavusega muster ning kindlasti on keelatud talvisel ajal kasutada suverehve isegi juhul, kui maa pinda ei kata ei lörts ega jää. Külmaga muutub suverehvide omadused niivõrd, et pidurdamisteekond pikeneb ka kuiva pinnasega teel.

Kõige olulisem – mustri sügavus

Mustri sügavus on seadusega reguleeritud ka Eestis – Euroopa seaduste kohaselt peab suverehvide mustri sügavus olema vähemalt 1,6 mm, talverehvide puhul 3 mm. Väikebussidel peab olema suvisel ajal rehvimustri sügavuseks 2 ja talvel 3 mm. Bussidele kehtib aastaringselt 2millimeetrine mustri sügavus. Juhul, kui see ei vasta nõuetele on liikluspolitseil õigus juhile trahv määrata. Trahvist tunduvalt hullem on aga kulunud rehvide tõttu liiklusõnnetusse sattuda.

Valmistu talvetulekuks juba suvel

Pole mõtet uute rehvide ostmisega novembrini venitada. Selleks ajaks on populaarsed ja armastatud rehvid harilikult juba läbi müüdud. Siis jääb võimalus osta kehva kvaliteediga või hirmkallid rehvid. Paljud ostavad sel põhjusel kasutatud rehvid, kuid antud juhul ei saa kunagi kvaliteedis kindel olla. Seetõttu soovitame valmistuda talve tulekuks juba varakult – nii ei saabu november ootamatult!

Jaga
Kommentaarid