Pole kahtlustki: esmaspäevad on hirmutavad. Nüüd aga väidavad uuringu tulemused, et kõige raskemini üleelatavad on hoopis kolmapäevad. “Tegemist on n-ö murdepunktiga,” sõnab uurimuse autor ja California Riverside’i ülikooli professor Augustine Kposowa.

“Töönädala algusega kogunenud stress annab end tunda, nädalavahetus tundub aga olevat mägede taga.” Kuigi see on küll kõige mustem stsenaarium, on siin siiski tõetera sees. Seoses masuga töötavad inimesed rohkem ja kulutavad vähem aega puhkamisele, see aga vähendab oluliselt rahulolutunnet. Selleks, et muuta edasine töönädal (ja tuju) paremaks, proovi järgnevaid nippe. Need ei nõua palju aega ega raha, kuid vähendavad märgatavalt stressi.

  1. Võta kolmapäeva hommikul aega kähkukaks, isegi kui see on “sooloprojekt”. Nii saad kätte päevase oksütotsiini- ja dopamiinidoosi — need mõnuained leevendavad aga stressi ja annavad päeva algusele hoopis teise maigu.
  2. Raputa hommikukohvi sisse veidi kaneeli. See kindlustab maitsevahelduse, samuti on uuringutest selgunud, et kaneelilõhn vähendab ärevust ja stimuleerib seda ajuosa, mis hoiab meeled erksad.
  3. Jäta lõunaeinekarp koju ning söö kolmapäeviti väljas. Lõunapausi ajal mõnda uude kohta sööma minek annab adrenaliinilaksu, mis aitab tuju üleval hoida.
  4. Lae oma lemmiklood iPod’i, siis ei mõju ka hommikune liiklusummik või bussisõit õudusunenäona.
  5. Registreeri end internetipoe kasutajaks, mis annab ise märku, millal su lemmikbrändidele on saabunud hinnasula. Teavituspäevaks vali just kolmapäev. Saad kaks kärbest ühe hoobiga — ostad mõned toredad asjad märksa odavamalt ja premeerid end interneti window-shopping’uga.
  6. Pane oma laupäevased plaanid just nüüd paika ja nädalavahetus ei paistagi enam nii kauge ja kättesaamatuna. Samas võid planeerida ka järgmist mõnusat äraolemist — kontserdikülastust või puhkust. Kui kujutled end rannas vedelemas, on see juba omaette vaimne puhkus.
  7. Muuda kolmapäev kahemõtteliste SMS-ide päevaks — saada neid oma poiss-sõbrale. Üksteise sõnumite ootamine paneb tüütud tunnid linnulennul mööduma ning lisab õhtul voodis särtsu.
  8. Osta oma töölauale mõni üksik lõikelill, näiteks roos või tulp. Teatud värvid mõjuvad tuju parandavalt — kollane muudab rõõmsamaks, punane aga er(g)utab.
  9. Muuda desktop’i taustapilti — lae üles mõni lahe pilt toredast päevast (vaid paremklõps su sõbra Facebook’i fotoalbumis ja saadki selle oma arvutisse salvestada). Foto on mõnusate hetkede meeldetuletus pildi kujul ning need head ajad ootavad sind taas ees juba vähem kui 72 tunni pärast.