Birminghami ja Bostoni Harvard Medical Schooli teadlased jälgisid 13 aasta jooksul 34 000 tervet naist. Keskmine vanus jälgimise alguses oli 54 eluaastat. Naised sõid tavalisi toite, ei jälginud mingeid dieete ega proovinud ka kaalust alla võtta.

Uuring näitas, et vaid need, kes uuringu alguses olid normaalkaalus ning treenisid keskmiselt 60 minutit päevas, suutsid oma normaalkaalu säilitada. Treeningukogus on palju suurem kui tänapäeval soovitatakse hea tervise säilitamiseks. Näiteks südamehaiguste riski vältimiseks soovitatakse 30-minutilist liikumist viis päeva nädalas.

Uuringust selgus, et ülekaalulised ning rasvunud naised olid vähem aktiivsed kui normaalkaalulised naised ning nende liikumise või treeningu hulk ei olnud kaalu kontrollimiseks piisav. Nende puhul on lisaks treeningule olulisel kohal ka toitumise jälgimine, et vältida kehakaalu täiendavat tõusu.

Kõige sagedasem treening uuringus osalevatel naistel oli jalutamine. 60-minutilise kiire kõnniga jalutuskäik on samaväärne 30-minutilise jooksmisega. Varasemad uurimused on näidanud, et ka lühemad treeningkorrad päeva jooksul, näiteks kolm jalutuskäiku päevas, igaüks 20 minutit, annavad sama tulemuse kui tund kestev jalutuskäik päeva jooksul. Lühemad treeningud peaksid kestma vähemalt 10 minutit, et annaksid mõju.

Allikas: Sund.nu