Tuukrid teevad laevavrakil ka videoülesvõtteid ning püüavad leida Estonia keres kunagisest veepiirist allpool auku, mida Bemis peab laevahuku tegelikuks põhjuseks.

Bemise laev One Eagle jõudis Estonia hukupaigale teisipäeva varahommikul. Kokku on laeva pardal 32 ekspeditsiooniga seotud inimest, neist ükski ei ole mõne sellise riigi kodanik, kes on ühinenud Estonia vraki puutumatuse kokkuleppega.

One Eagle läheduses on Soome merevalvelaev ja Rootsi rannavalvelaev, kes jälgivad tuukriekspeditsiooni. Eesti saadab Rootsi rannavalvelaeva pardale kaks piirivalveohvitseri, kes jälgivad samuti Bemise ekspeditsiooni kulgu.

72-aastane ameeriklane Gregg Bemis põhjendab uut tuukriekspeditsiooni reisiparvlaeva Estonia vrakile vajadusega uurida uuesti 852 inimese elu nõudnud laevaõnnetuse põhjusi. Bemis on teatanud, et kahtleb Estonia hukku uurinud rahvusvahelise komisjoni järeldustes ning soovib tuukriekspeditsiooni abil kontrollida ka teisi laevahuku versioone.

Bemise organiseeritud ekspeditsioon kavatseb teha Estonia vrakil ka filmi, mida kavatseb koos Saksa teleajakirjaniku Jutta Rabega maha müüa eri riikide valitud telekanalitele.

Ametliku versiooni kohaselt hukkus Estonia 1994. aasta 28. septembri öösel teel Tallinnast Stockholmi tormise ilma, suure kiiruse ja vööriluugi konstruktsioonivea tõttu. Uurimiskomisjoni aruandes kahtlejad väidavad, et laeva võis uputada pommiplahvatus või auk allpool veepiiri.

Esimese tuukriekspeditsiooni Estonia vrakile korraldas Rootsi tellimusel Norra firma Rockwater 1994. aasta detsembris, toona töötasid tuukrid laevavrakis üle 60 tunni, neid juhendasid Rootsi kriminaalpolitsei ja veeteede ameti asjatundjad.