Teed ikka ja jälle samu harjutusi
Treeningutega alustades on sageli keeruline leida enda jaoks just selline lahendus, mis meeldib ja sobib. Kui lõpuks endale õige trenni leiad, soovid et see toimiks ja kestaks. Samas peaksid aga silmas pidama, et aeg-ajalt tuleb harjumustes ka muudatusi sisse viia.

Keha kohaneb vaatamata treeningule kiiresti, uute harjutustega isegi paari nädalaga. Kui see juhtub, ei pea keha enam nii palju vaeva nägema ja nii põletad sa vähem kaloreid.

Lahendus on see, et sa vaatad üle oma treeningplaani ja veendud, et see sisaldab piisavalt aeroobset-, vastupidavus- ja jõutreeningut. Selliselt annad kehale mitmekülgse koormuse ja pakud väljakutseid. Kui vaheldusrikas plaan paigas, muuda oma treeningutes midagi iga nelja nädala järel. Näiteks asenda jooksulint rattasõiduga. Anna endale rohkem koormust mõnes kardiotreeningus või katseta uut jõuharjutust.

Räägid kogu aja oma sõpradega
Trennikaaslane julgustab ja motiveerib. Kui aga suudad kogu treeningu vältel sõbraga jutustada, ei pinguta sa piisavalt, keha ei saa plaanitud koormust ja soovitud tulemused jäävad saavutamata.

Lahenduseks ei ole mitte sõbra hülgamine, vaid jutustamiste jätmine trennivälisele ajale või puhkepausideks. Mõõdukalt treenides soovid sa üha rohkem pingutada ja sellisel juhul suudad üldjuhul vaid mõned laused kellelegi öelda. Intensiivse treeningu puhul kahanevad laused üksikuteks sõnadeks, vastasel juhul ei jätku sul lihtsalt piisavalt õhku.

Vaatad ohjeldamatult eri meediume
Televiisor sisustab hästi aega. Sa ei saa aga trennile keskenduda, kui oled oma lemmiksaatesse süvenenud, sirvid ajakirja või loed telefonist meile ja sõnumeid. Selliselt ei saavuta ega säilita sa vajalikku intensiivsust.

Lahendusena tee oma treeningud täiendava meelelahutuseta. Kui sa aga lõbustustest täielikult loobuda ei suuda, kontrolli vahepeal, et oleksid seejuures mõõduka koormuse säilitanud. Muidu ei ole trennist lihtsalt kasu ja võiksid samahästi kodus aega veeta.

Higistad vaid vaevu
Kui sa kogu treeningu vältel tilkagi higi ei suuda esile kutsuda, on aeg koormust suurendada. Kuigi mõned inimesed higistavad teistest rohkem, on korraliku treeningu tunnuseks kas või kergelt leemendav nägu.

Lahendus ei ole ületreenimine, aga võiksid valitud harjutused ja rühmatunnid üle vaadata pilguga, et kas midagi annaks kiiremini-kõrgemale-kaugemale põhimõttel teha ehk intensiivsust tõsta.

Sa ei tunne, et oleksid üldse trenni teinud
Ole enda vastu aus. Vahel on okei koormuses järele anda kas algajaks olemise, väsimuse, vigastuse vm põhjuse tõttu, kuid treeninguid ei tasu endale liiga kergeks teha. Pingutusevaba trenni järel võid hoopis motivatsiooni kaotada ja pettumust tunda.

Lahendus on see, et jälgid kriitilise pilguga oma treeningute intensiivsust. Kui trenn on sinu jaoks väljakutsuv, oled õigel teel. Samas ei tohiks treening olla nii raske, et sa seda lõpule viia ei suuda. Lõppkokkuvõttes peaksid sa end siiski hästi tundma.

Allikas: Liigume.ee

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid