Leedulased on julged

Kuigi kolme Balti riiki peetakse omavahel sarnaseks, siis tegelikult on nende käitumine ja harjumused mõnevõrra erinevad. G. Vilkė sõnul on klientide küsimused sarnased kõigis kolmes riigis. Kõige sagedamini küsitakse tellimuste staatuse ja täitmise ning spetsiifilisemalt toodete kohta. Tarbijate tagasiside aga erineb oluliselt.

“Suurim erinevus tekib siis, kui vaadata klientide kommenteerimise ja tagasiside andmise harjumusi. Leedulased on julgemad, avatumad ja kalduvad oma arvamust rohkem avaldama ning kaupade kvaliteeti hindama. Nad teevad seda lausa neli-viis korda sagedamini kui Eesti ostjad ning peaaegu kolm korda sagedamini kui Läti kliendid,” ütleb Vilkė.

Kaubamärkide populaarsuses Balti riikide lõikes Vilkė sõnul suuremaid erinevusi ei esine. Tema sõnul on kõige populaarsemad brändid kõigi kolme riigi telefoniturul Samsung, Apple, Huawei, Sony, Nokia ja LG.

Eestlased – kõige kiiremad ja olulisemad ostjad

Kaup24.ee turundusjuht juhib tähelepanu sellele, et internetimüük soodustab kõikides riikides paremat hinda kui jaemüügipunktides. Suur eelis on see, et tarbijad kipuvad otsima paremaid mobiiltelefonide pakkumisi ning hindu võrdlema. Nad saavad seda internetis väga lihtsalt ja mugavalt teha.

“Tarbijad otsivad parimat tehingut, võrdlevad hindasid konkurentide vahel ja küsivad allahindlusi. See kõik võtab aega, kuid sellegipoolest ostustavad eestlased kaks korda kiiremini telefoni osta kui leedulased, lätlased on eestlaste ja leedulaste keskel,” ütleb Vilkė. Eestlased on ka kõige olulisemad ostjad kolme riigi seast. Lisaks ostavad sageli endale mobiiltelefoni selle riigi naised. “Läti ja Eesti naised ostavad mobiiltelefone aktiivsemalt. Naissoost ostjaid on nendes riikides kaks korda rohkem, kui meessoost ostjaid. Leedus ostavad mehed ja naised üsna võrdsel määral. Kui vaadata klientide vanust, siis Leedus on enamik telefoniostjaid vanuses 26–33 aastat, Lätis 34–41 aastat ning Eestis 34–49 aastat,” selgitab kõneleja.

Mobiiltelefonide ostmise aktiivsus ei sõltu ainult piirkonnast, vaid sellele aitavad kaasa ka pühad. “Muidugi ostab enamik kliente telefoni enne jõulupühi. Müük näitab, et 75% ostudest tehti Leedus eelmisel nädalal, Lätis peaaegu 45% ning Eestis isegi kaks korda rohkem. Tarbijad valmistuvad jõulupidustusteks just praegu, ostes telefone sugulastele ja lähedastele,” sõnab Vilkė.

Kõik on hinnatundlikud

Sageli kuulete, et Eesti elatustase on palju kõrgem kui Leedus ja Lätis. Tuginedes kaup24.ee kogemusele usub Vilkė, et kõigi kolme riigi tarbijad on tundlikud hinnamuutustele, ootavad hinnaalandusi ning mõnikord isegi küsivad neid.

“Oluline tegur nii Leedu, Läti kui ka Eesti ostjatele on hind. Igaühele meeldivad allahindlused ja mitmesugused reklaamid on väga olulised. Need on olulised kõikide riikide inimestele, kes soovivad hindasid teiste poodidega võrrelda. Meie programm “Parima hinna garantii” on juba Leedus ja Lätis sellel aastal alanud. See julgustab kliente hindasid teiste ostukohtadega võrdlema. Kui klient leiab soodsama hinnaga pakkumise, saab ta meile lingi saata ja meie kompenseerime hinnaerinevuse,” ütleb G. Vilkė.

Sellest olenemata võib tarbijate ostukäitumist analüüsides eeldada, et kõige hinnatundlikumad on tegelikult leedulased. Nad ei soovi kohe mobiiltelefoni eest kogu hinda maksta, mistõttu on seal järelmaksud palju sagedasemad kui Eesti või Läti elanike seas. “Leedulased soetavad mobiiltelefonid peamiselt järelmaksuga ning telefon on ka üks kõige populaarsematest liisingtoodetest. Müükide analüüsimisel on näha, et leedulased ostavad järelmaksuga 60% rohkem kui eestlased ning 43% rohkem kui lätlased,” annab turundusjuht huvitavat statistikat.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid