Õigesti hingamine on väga tähtis: see reguleerib su organismi talitlust ja annab jõudu nii füüsiliselt kui ka vaimselt. Kahjuks ei oska suurem osa inimesi tõhusalt hingata: nad täidavad kopsud vaid poole liitri õhuga, samal ajal kui kopsumaht võimaldaks sisse tõmmata suisa 5–6 liitrit õhku. Nõnda jätavad nad keha ilma võimalusest töötada täisvõimsusel.

Selle probleemi lahendus aga ei seisne õhu sisseahmimises, vaid vastupidi — pikas väljahingamises, mis aitab kehal süsihappegaasist lahti saada ning vabastab ruumi sissehingatavale, hapnikurikkale õhule.

Proovi järgmisi võtteid, et su keha saaks tervislikult edasi tiksuda.

Tugevda immuunsüsteemi

Sügav hingamine aitab tänu lõõgastavale mõjule kehal kaitsevõimet tugevdada. Pinge ja stressi vähendamisega ohjeldad hormoonide vallandumist, mis võivad immuunsüsteemi kahjustada.

Hinga nii!

  • Istu või lama mugavas asendis, hoia jalad ja selg sirgelt. Pane üks käsi kõhule ja teine rinnale.
  • Hinga nina kaudu sügavalt ja aeglaselt sisse, nii et kõht liigub ette, kuni kopsud on õhku täis.
  • Hoia paar sekundit hinge kinni ja hinga lahtise suu kaudu vaikselt vihistades aeglaselt välja nii kaua, kuni tunned, et kopsud on tühjad. Korda.
  • Keskendu nii 5–10 minutit oma hingamishäälele ja kogu hingamisprotsessile; edaspidi võid harjutuse aega pikendada 20 minutile.
  • Proovi seda hingamisharjutust teha iga päev üks kord või vähemalt 3–4 korda nädalas paar-kolm kuud järjest.

Kuidas hingamisega muretsemisele pidur peale panna, veresuhkur kontrolli alla võtta ja oma keskendumisvõimet suurendada, loe edasi Kodutohtri juulikuu numbrist või portaalist kodus.ee.