Sander, kuidas Sa iseloomustaksid oma igapäevast toitumist?

Mu igapäeva toitumist võtaks kokku üks sõna — kaos. Peamiselt nii, et mis ette jääb, see ka suhu läheb. Et ega siin erilist planeerimist polegi. Kuna eluviis on ka väga kiire ning rutiinivaba, siis tihtipeale on keeruline tavapäraseid toitumiskordi ning tervislikku toitumist planeerida.

Kuivõrd järgid tasakaalustatud toitumise põhimõtteid?

Ei jälgi peaaegu üldse. Midagi on kooli ajast meeles ja võibolla siis alateadlikult teen mõne otsuse tervislikuma toidu kasuks, kuid tihti on toitumisalased otsused spontaansed ning mitte väga põhjalikud.

Kas toidupäevikut pidada oli kerge või raske?

Toidupäevikut oli pidada tegelikult üsna kerge, sest selle koostamisel tekkis üsna suur huvi enda toitumise vastu. Kuna pole sellele üldse tähelepanu pööranud, siis avastamisrõõmu oli palju

Milliseid üllatusi ise enda kohta avastasid — kas su toitumine erineb sellest, mis arvasid, et kuidas toitud?

Pidin tõdema, et mu toitumine on ikka väga kehv. Ma eeldasin seda juba varasemalt, aga toidupäevikut pidades sain sellele tõestuse. Võibolla ehk suurim üllatus oligi magusa suur osakaal. Ei arvanud, et üksikud näksid päevas moodustavad nädala menüüs niivõrd suure osa.

Kas ja mida sa oma toitumises muudad nüüd, kui oled analüüsi kätte saanud?

Ma usun, et kindlasti alustan kolmest nõuandest, mis analüüsis kirjutatud oli: suurendan täisteratoodete, puu- ja köögiviljade ning marjade söömist; proovin rohkem süüa kala ja pähkleid-seemneid, seejuures vähendan lihatoodete tarbimist ning vähendan oluliselt magusate ja soolaste näkside tarbimist.

Kindlasti ei saa kinnitada et päeva pealt harjumused muutuvad, kuid vähemalt esimene samm — teadlikkus probleemist — on tehtud.

Analüüs on teostatud toitumisprogrammiga NutriData ning võrdluseks kasutatud riiklikke toitumis- ja toidusoovitusi. Toitainete vajadusest ja allikatest saab lugeda täpsemalt toitumine.ee lehelt. Arvesse ei ole võetud toidulisanditest saadud vitamiine-mineraalaineid.