Aastal 1937, peaaegu 20 aastast enne kingade avalikkuse ette toomist, nähti Coco Chanelli juba samalaadseid kingi kandmas. Naine on öelnud: “Ma lahkun hommikul kodust beežis ja mustas, ma söön õhtust beežis ja mustas ning teen kokteilid beežis ja mustas. Ma riietun hommikust ööni!”

Armastus detailide vastu tagas selle, et Gabrielle Chanel disainis jalanõud väga arukalt. Beež värv rõhutab jalanõude kaunist kuju, must ninaosa muudab jalalaba visualselt pisemaks ja naiselikumaks. Samuti ei paista mustalt välja kulumisjäljed.

Meedia poolt tunnustatud kui “Tuhkatriinu uued kingad”

Chanel oli disainer, kes armastas sissetallatud radu vältida ja enda visiooniga maailma üllatada. Kui naised pidid seni ühevärvilisi jalanõusid kingsepa juurde parajaks tegemiseks viima, siis Chaneli kingadel oli elastne rihm, millega jalanõusid vajadusel reguleerida.

Kingasid valmistati kõiksugu toonides, Coco on öelnud: “Neljast paarist jalanõudest piisab, et maailm läbi reisida.”

Erakordsed kingad tänase päevani

Isegi tänasel päeval toodab Chanel koostöös Massaroga endiselt neid aegumatult klassikalisi kingasid.

1983. aastal, kui Karl Lagerfeld Chaneli moemajas tegutsema hakkas, ei tundnud ta vajadust kingi ümber disainida. “Tegemist on modernsete jalanõudega, mis muudavad jalad kauniks,” on Karl Lagerfeld öenud. Chaneli 2015/2016 sügistalvise kollektsiooni esitlusel avaldas mees Gabrielle Chanel’i 1957. aasta originaalkingadele ka au.

Aastal 1894 loodud Pariisi moemaja Massaro on samuti kingade edule kaasa aidanud. Nad on aastast 1957 Chaneliga õlg-õla kõrval töötanud ja garanteerinud, et kaunite jalanõude maine püsiks veel kaua, jäädes alatiseks Chaneli väärtusi edasi kandma.

Allikas: Vogue.fr