Tegemist on selleriga, millega paljudel on armastan või vihkan suhe. Nimelt on selle rohelise köögivilja maitse üpriski eriline. Lisaks on seller eriline ka selle poolest, et praktiliselt kõik tema osad on söödavad: lehed, varred, juured ja isegi seemned.

Kogu seller, eriti lehed, sisaldab hulgaliselt vitamiine: A, B1, B2, C, E, H, PP, karotiin. Lisaks on selleris pea sama arvestatav kogus C-vitamiini, mis tsitruselistes.
Veel leidub selleris ka aminohappeid, magneesiumi, mangaani, kaaliumi, fosforit ja kaltsiumi, valke ja süsivesikuid.

Kuidas sellerimahla tarvitada?

Ideaalne on juua mahla esimese asjana hommikul enne sööki. Pärast sellerimahla joomist tuleks aga oota 15-30 minutit, enne kui hommikusöögiga alustad või midagi muud jood, et mahl saaks maksimaalselt mõjuda ja toimida.

Kui kohe hommikul juua ei soovi, võib mahla tarbida ka päeva jooksul 15-30 minutit enne või pärast söömist.

Kui puhas sellerimahl on esialgu liiga tugeva maitsega, siis võid sellerimahlale lisada ühe kurgi või õuna. Kuigi meditsiinimeediumi ja selleri-liikumise algataja Anthony William soovitab sellerimahla juua puhtal kujul, et saada kõige täisväärtuslikum jook.

Vaata, mida William räägib selleri kasulikkusest ning kuidas mahla valmistada, allolevast videost.