Saun mõjub kehale hästi

Saun on olnud juba ajalooliselt eestlaste üks lemmik traditsioon. Vanasti oli küla peale üks saun, mida kogu selle küla rahvas koos kasutas. Ühisel leiliviskamisel oli ühendav jõud. Külarahvas tuli kokku, jagas uudiseid ning nautis üksteise seltsi.
Saun mõjub kehale hästi

Nahk uueneb 28 päeva ja seestpoolt väljapoole. Saun koos viha ja kuuma leiliga toetavad ja kiirendavad naha eneseuuendust. Higiga saab organismist välja viia palju kahjulikke toksiine ning see omakorda tõstab sinu immuunsuse taset.

Vihtasid võib kasutada igasuguseid. “Tuntumad on kindlasti kase- ja tammeviht, aga miks ka mitte kadakast või nõgesest viht?! Nõgeseviht on eriti tõhus valutavate liigeste korral. Viha õigeks kasutamiseks aseta kõigepealt viht kuni viieks minutiks sooja vette (väldi keevat vett), pärast kuni viieks minutit külma vette,” soovitab Mai-Liis.

Suvel võiks proovida endale aasalt või koduaiast viha kokku panna. Mai-Liis soovitab korjata ainult neid taimi, mille vastu tunned justkui tõmmet. Kui sa ei tunne taimi, siis saad mõnest ravimtaimeraamatust või taimeäpist üle vaadata, millised taimed sind paelusid või kinnitada üle, et tegu ei ole mürgiste leidudega. “Igal taimel on oma energia ja sa võid üllatuda, kui täpselt sinu vihta tulid just need taimed, mida sina parasjagu vajad,” selgitab ta. Boonusena tekib värskete taimedega vihtlemisel imeline maagiline aroom leiliruumi. Pärast vihtlemist ei tasu vihta jätta vette ligunema, sest nii kaotab viht kõige kiiremini oma lehed.

Värskeid või kuivatatud taimi võib panna likku ka leilivette, kui on soovi rituaalset kogemust saada. Erinevad eeterlikud õlid ei puudu samuti korralikust saunakogemusest. Igaüks leiab oma lemmiku, aga mündilised toetavad alati hingamisteede haiguste leevendamist.

“Pane kindlasti tähele, et saunas käimine viib kehast välja ka vedelikku ehk alkoholi tarvitamine ei ole tegelikult soovitatav. Pigem jälgi, et sul oleks piisavalt vett tarbitud,” märgib Mai-Liis.

Millal saun aitab?

Isegi antiikmeditsiini arst Hippokrates on öelnud, kui enam ükski arstim ei toimi, siis saab saunast kindlasti abi.

Kuumus tapab mikroobid, seega viirus- ja külmetushaigused saavad kärme leevenduse. Eriti hea on saun hingamissüsteemi murede korral. Abi saab ka liigesehädade või regulaarsete krooniliste peavalude korral, sest saun on looduslik valuvaigisti.

Soomlased on läbi viinud uuringu, milles selgus, et need, kes käisid saunas enam kui 4 korda nädalas, vähendasid oma südameinfarkti suremise riski 63%, võrreldes nendega, kes käisid saunas ainult 1 kord nädalas. Mõelda vaid, millest me ilma jääme, kui üldse sauna ei poolda?!

Saun vabastab hästi ka treeningujärgse lihaspinge.

Kuidas saunaprotseduure õigesti lõpetada?

“Üks suur viga, mida tehakse on nimelt seebi või dušigeeliga saunamõnude lõpus pesemine. Seep eemaldab naha loomuliku kaitsekihi ja muudab ta kuivaks. Saunas me aga juba vihtleme poorid lahti ja higistame mürgid välja, ei ole mõtet seda viimast kaitset maha nühkida. Pigem tuleks lõpetada saunaskäik ühe korraliku kuuma duši ja kehakoorimisega, mis eemaldavad kehalt surnud naharakud,” soovitab Mai-Liis.