Talvine hooaeg

Esimene süüdlane on talv. Talv toob kaasa unisust ja letargiat. Talvine periood mõjutab suuremal või vähemal määral meid kõiki, sest looduslikku valgust on vähem. Hommikul tööle või kooli minnes on väljas alles pime, õhtul koju tulles on jälle pime. Päikesevalgus on aga see, mis aitab reguleerida meie bioloogilist kella. Kui valgust on vähem või kui me piisavalt valguse käes ei viibi, segab see meie bioloogilist kella. See võib omakorda kaasa tuua hooajalise depressiooni või suurema unisuse.

Valguse vähenemine paneb organismi päeva jooksul tootma rohkem melatoniini. Sellepärast tunneme me suuremat väsimust ja meil on raskusi hommikuse ärkamisega. See omakorda mõjutab tuju.

Mida siis teha?

Kõige tähtsam on viibida päevavalguse käes nii palju kui võimalik. Vähemalt tunnike päevas lõuna ajal, kui valgust on kõige rohkem. Sa võid kiiresti lõunatada ja minna seejärel välja.

Samuti võid sa proovida valgusteraapiat. Valgusteraapia lampide tugev valgus aitab korda seada meie bioloogilist kella. See aitab vähendada melatoniinikogust ajus ning omab antidepressiivset ja jõudu andvat toimet. Esimesi tulemusi on tunda juba peale 3-4 päevast kasutamist. Valgusteraapia lampi tuleb kasutada igal hommikul kuni aprillikuuni vähemalt poole tunni jooksul.

Samuti aitab bioloogilist kella reguleerida treenimine. Isegi kui sa tunned, et sul ei ole jõudu, on vaja natuke pingutada, et sellest nõiaringist välja tulla, sest väsimus toob kaasa ainult suuremat väsimust. Kuna päevavalgus on kõige parim abivahend, siis on just päevane aeg kõige parem spordiga tegelemiseks.

Tuju parandamiseks tuleb kindlasti süüa kolm korda päevas ja mitmekülgselt. Lisaks võta kuivatatud puuvilju. Probiootikumid on samuti kasulikud talvisel perioodil. Ära unusta ka tsitruselisi, milles leidub aminohape vallandab serotoniini (õnnehormooni). Naistel on oluline valvata, et ei tekiks rauapuudust ning kõikidel on soovitatav juurde võtta D-vitamiini.

Allikas: Kodused Lood