Viparita Karani ehk jalad üleval asend — millega on tegu?

Viparita Karani, mida tuntakse “jalad seinal” või “jalad üleval” asendina, on joogaharjutus, mille sooritamise ajal tõstetakse jalad mõneks minutiks üles. Tegemist on poolturiseisu asendi variandiga. Kuna selle harjutuse sooritamiseks läheb vaja toetuseks ja tasakaalu hoidmiseks seina, ei saa seda teha igal pool. Variante on erinevaid. Piisab, kui valida üks, mis sobib paremini ja harjutada seda regulaarselt.

Jalad koos ja tõstetud seina vastu

Seda harjutust soovitatakse algajatele, kes tahavad head kasu saada Viparita Karanist ilma suuremate pingutusteta.

Pane tekk või rätik selja alla toetuseks. Lama ülestõstetud jalgadega seina juures. Hoia jalad sirgelt, käed lõdvestatult külgedel, peopesad ülespoole. Hoia asendit vähemalt 5 minutit, kogenenumad võivad hoida asendit kuni 15 minutit.

See harjutus aitab alandada põletikku ja valusid alakehas. Samuti parandab see südame vereringet, aidates kehal paremini mürkidest puhastuda ja jääda hea tervise juurde. Harjutus leevendab seljavalu ja parandab hingamist.

Jalad V-asendis

Lama selili vastu seina, tõsta jalad ja aja nad V-tähe kujuliselt laiali. Kui sa oled juba eelnevat asendit proovinud ja tahad midagi intensiivsemat, siis tee seda harjutust.

Heida selili. Toeta tuharad vastu seina ja moodusta jalgadega V-täht. Seejärel too jalatallad omavahel kokku.

Nagu kõik joogaasendid, on ka Viparita Karani väga tõhus harjutus. See aitab võidelda masenduse, stressi, valude ja haiguste vastu, parandades seedimist, reguleeridest vereringet, leevendades liigesevalusid ja tagab parema paindlikkuse.

Viparita Karani võib aidata ravida:

  • peavalu
  • artriiti
  • südame-veresoonkonna probleeme
  • masendust
  • depressiooni
  • unetust
  • migreeni
  • seedeprobleeme
  • veenilaiendeid
  • hingamisteede probleeme
  • menopausi sümptomeid
  • urineerimisprobleeme
  • menstruatsioonivalusid


Allikas: Kodused Lood