Immuunsusüsteem on kaitsesüsteem, mis aitab kahjustada põletikke ja viirustest või halbadest baketeritest põhjustatud haiguseid. Kui immuunsüsteem on nõrgenenud, nõrgeneb organismi kaitsevõime välistegurite vastu.

Kuidas aru saada, et immuunsüsteem vajab turgutamist?

Immuunsüsteemi nõrgenemist tunneb ära selliste sümptomitega, nagu väsimus, lihasvalu, aeglaselt paranevad haavad või kergem haigestumine.

Selleks, et end haiguste eest kaitsta, jälgi, et sa hoolitseksid enda eest:

1. Ära liialda päikesega

Päike on mõõdukas koguses väga kasulik ainuüksi D-vitamiini pärast ent ei maksa unustada, et päikesega liialdamine kiirendab naha vananemist ja nõrgendab immuunsüsteemi.

2. Ära unusta vitamiine!

A-vitamiin (veiseliha, kala, piimatooted, puu- ja köögiviljad) on kasulik hammastele, nahale ja luudele ning tugevdab immuunsüsteemi.

C-vitamiin (kiivi, mango, papaia, greip, sõstar) on oluline kudede uuendamise protsessis. Ta aitab kaasa luude, kõõluste, veresoonte heale tervisele, aitab kaasa haavade paranemisele, ennetada vananemise eest vastutavate rakkude tekkimist ja väljutada toksiine võideldes vabade radikaalide vastu.

E-vitamiin kaitseb rakke, aidates seega tugevdada immuunsüsteemi, soodustades punaste vereliblede tootmist.

Tsink (austrid, rukkileib, hautatud veiseliha) tugevdab immuunsüsteemi.

Tüümian on looduslik immuunsüsteemi tugevdaja, teha ravimtaimeteed tüümianist ja juua kaks korda päevas. Ingver võitleb kokku kuhjunud mürkainete vastu, puhastab lümfisüsteemi ja soojendab keha.

Probiootikumid (jogurt, hapukapsas) neid leidub meie kehas loomulikul moel ja nad aitavad tugevdada imuunsüsteemi.

3. Maga piisavalt ja korralikult

See on eluliselt tähtis nii kehale, kui vaimule. Keha toodab öösel rakke ja valmistub uueks päevaks (mis tihti on stressirikas, väsitav või viirusterohke). Halb öö muudab inimese stressile vastuvõtlikumaks ja organismil on vähem jõudu, et võidelda väliste agressiivsuste vastu, tõstes seega võimalusi jääda haigeks.

4. Ära tarbi alkoholi

Alkohol kahjustab immuunsüsteemi, nõrgendab organismi ja tõstab haigestumise võimalikkust.

5. Naera ja ole positiivne

Mitmed uuringud on tõestanud, et naermisel on seos keha antikehade efektiivsuse tõstmise vahel. Seega naera, et oma immuunssüsteemi tugevdada. Laiemalt võttes — kõige õnnelikumatel inimestel on rohkem šansse jääda hea tervise juurde isegi siis, kui nad on viiruste sees. Kurbade, närviliste ja elujõuetute inimeste oht haigestuda on palju suurem. Positiivsete inimeste organism võitleb haiguste vastu tänu tsütokiinile (immuunsüsteemi reguleeriv valk) mida toodetakse suures koguses, et mobiliseerida immuunsüsteemi ja teisi rakke.

allikas: Kodused Lood