Selleks nipiks on kognitiivne segamine. Nimelt selle eesmärgiks on aju piisavalt "uinutada", viies selle tukkumise seisundisse.

Uneuurijad on leidnud, et kui inimene hakkab vestlusi ette kujutama või enda probleemide lahendamistele mõtlema, lükkub une algus edasi. Kuid kui inimene loob endale mõtetes visuaale, aitab see tal kiiremini magama jääda.

Seega erinevalt lammaste lugemisest, pakub kognitiivne segamine ajule piisavalt põnevust, et seda töös hoida, kuid samas on küllaltki neutraalne, et aju ei töötaks täies võimsuses.

Niisiis, kuidas seda teha?

1. Vali suvaline täht.
2. Kujuta ette emotsionaalselt neutraalset sõna, mis on viietäheline ning algab eelnevalt valitud tähega.
3. Kirjuta see aeglaselt enda mõtetes välja.
4. Näiteks kui valisid sõna “lilled”, siis mõtle iga tähe jaoks uue sõna ning ürita antud eset või tegevust ette kujutada. Ehk kui valisid I-tähele sõna “ingel”, siis kujuta endale inglit ette.
5. Korda tegevust iga tähega kuni uinumiseni. Juba 15 minuti pärast peaksid sügavalt magama.

allikas: Vogue