Eesmärk annab tegevustele sihi ja arenguvõimaluse. „Ainult sina saad otsustada, millised on sinu eesmärgid. Need peaksid lähtuma sellest, millist elu sina soovid elada, mitte sellest, mida teised arvavad. Pere, sõbrad, tuttavad võivad soovitada, kuid valikud teed sina,” ütleb mindset coach Karmo Kivi.

Kivi ei väida, et tuleks hüpata pea ees tundmatusse. Kõigepealt on vaja omada ülevaadet, kus ollakse praegu, analüüsida vajadusi, võtta aega, mõista, mida tegelikult soovid ja siis leida viise soovide elluviimiseks. Võib-olla on vaja jääda esialgu osalise tööajaga olemasolevale töökohale või leida paindlikku ajakasutust võimaldav uus amet. Tähtis on selgus, mida sa soovid. Ja kui oled midagi võtnud teha, siis tee seda ikka parimal viisil, mitte kibestumistundega.

Eesmärkide tähtsuse järgi panemine

Kivi soovitab kirjutada paberile neli eesmärki igas järgmises valdkonnas: haridus, sotsiaalne, pere, isiklik areng (vaimne), füüsiline, finantsid.

Seejärel määratle, milline on neist igas valdkonnas kõige tähtsam, kus 1 = kõige tähtsam, 4 = kõige vähem tähtis.

Nüüd vali kõigi eesmärkide seast välja kõige tähtsamad, märgista need valdkonna esimese tähega, näiteks haridus = H, ja lisa elluviimise kuupäev.

Seejärel vali neist kolm kõige tähtsamat ja siis kõige tähtsam.

„Hoia oma unistused silme ees. Ära loobu neist! Tea, et mille iganes saavutamiseks on vaja usku iseendasse ja kõrgemasse jõusse, visiooni, pühendumust ja sihikindlat tööd. Pea meeles: kõik on võimalik neile, kes endasse usuvad,” sõnab Kivi.

Kuidas jõuad unistuste täitumiseni?

*Mida detailsemalt suudad kujutluspilti oma soovist luua, seda suurema tõenäosusega see täpselt nii ka realiseerub.

*Kui sa ei tea, mida igas valdkonnas soovid, pane kirja vaid need, mis on sinu jaoks tähtsad.

*Kui lõpetad, hoia seda tunnet. Kujutle hetke, kui soovitud eesmärk ongi realiseerunud. Tee seda tänutundes ja usu, et see kõik saab teoks.

*Tuleta endale oma eesmärki päevas mitu korda meelde!

*Unista suurelt!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid