Nagu iga teine elukutse, nõuab ka sotsiaalmeediaplatvormidel edu saavutamine ja sellest enda jaoks karjääritee kujundamine tööd ja pühendumist, mis annaksid pikas perspektiivis püsivaid tulemusi. See aga ei tähenda, et suunamudija elukutse oleks vaid väljavalitutele - praktiliste näpunäidete abil saab igaüks arendada oma loomingulisust ning luua just populaarsetele platvormidele sisu, mis võib lõpuks jõuda väga laia publikuni.

1. Otsusta, mida tahad öelda

Täna näib suhtlusvõrgustike sisu olevat küllastunud sisuloojatega, kes võtavad sõna peaaegu kõikidel võimalikel teemadel, olgu selleks siis mood, tervislik toitumine, sportlik eluviis või näpunäited kodu disainimises. Seega võib esialgu tunduda keeruline leida oma ainulaadset nišši teiste sisuloojate kõrval. Samas ei tähenda see, et eelmainitud teemasid tuleks vältida - just sinu mõte sama teema kohta võib olla palju originaalsem ja ainulaadsem kui teised sarnased ning just sel põhjusel rohkem tähelepanu saavutada.

Ühel ja samal teemal võib olla miljoneid eri tõlgendusi ja arvamusi, millest mõned on näiteks isiklikud kogemused, teised aga teadmistepõhised teema postitused. Seega tasub enne teadlikku sisuloomist mõelda täpselt läbi, mida soovid öelda ja miks. Kui tead juba algusest peale oma eesmärki, on sisu loomine märksa lihtsam.

2. Mõtle läbi, kellele on sinu sisu suunatud

Järgmine oluline samm selle juures on mõelda läbi, kellele on see sisu suunatud - ehk lisaks vanusegrupile tasuks mõelda, millised on sinu potentsiaalse sihtrühma huvid. Kui sinu publikuks on näiteks pigem noored, kes jagavad ja vaatavad inspireerivaid videoid ning suhtlevad teiste noortega, tuleks esitada oma sisu huvitavalt ja kaasahaaravalt ning kasutada erinevaid video monteerimise võimalusi ja loomingulisi stsenaariume. Oma sihtrühma huvidest saad teada kasvõi nii, kui uurid ja küsid tagasisidet sugulastelt ning sõpradelt, kes on aktiivsed sotsiaalmeedia kasutajad või vastupidi - pole leidnud seni atraktiivset sisu, mida jälgida.

See omakorda määrab ka sotsiaalmeedia platvormi valiku. Oma sisu tasub lisada eeskätt platvormile, mis sobib kõige paremini sisu iseloomustava formaadiga. Näiteks, kui keskendud piltidele ja videoklippidele, tasuks kaaluda just Instagrami kasutamist.

3. Vali kvaliteetse ja loomingulise sisu loomiseks head vahendid

Kvaliteetse sisu tootmine sotsiaalmeedias nõuab teatud põhioskusi ja õiget varustust nii fotode kui videote tegemiseks. Professionaalne kaamera on esialgu üsna suur investeering, kuid selle kõrval aitab täna üsna võrdväärse tulemuse tagada ka nutitelefon, mis on loominguliste ideede elluviimiseks alati käepärast.

“Nutitelefon võimaldab olla jälgijatel oma sisuloojaga igapäevaselt koos ja tunnetada tema sisu jälgides teatud sidet. Seda kasutatakse eri platvormidel edukalt ära ning ka tehnika on siin toeks - nii näiteks on uutel telefonimudelitel kvaliteetsed kaamerad ja algoritmid professionaalsete fotode ja videote tegemiseks, ükskõik mis tingimustes inimene ka ei viibiks,” selgitab Huawei tehnoloogiaekspert ja koolitusjuht Jekaterina Mishina.

4. Pööra tähelepanu loodud materjali järeltöötlusele

Näiteks kollaažide ja erinevate failide redigeerimiseks mõeldud rakendus Canva pakub laia valikut tasuta põhju, mida saab kohendada vastavalt sisulooja stiilile. Nii saab luua endale omased kujunduselemendid ja pakkuda sotsiaalmeedia platvormi profiilil visuaalselt meeldivat ning esteetilist kuva. Kasuks tulevad ka VSCO ja Afterlight fototöötlusrakendused, mis pakuvad valikut erinevaid värvifiltreid ja võimalust värve oma maitse järgi kohendada.

5. Küsi uue sisu loomiseks tagasisidet

Pärast paari esimest avaldatud postitust ja videot ei tasu unustada hinnata, mis on jälgijatele enim meeldinud ja millisele sisule on tulnud enim tagasisidet - olgu selleks siis “meeldimised”, kommentaarid või sisu edasijagamine jälgijate poolt. Hea võimalus on küsida ka jälgijatelt otse, milline sisu on neile kõige rohkem meeldinud või mida nad veel näha tahaksid. Siinkohal pole vahet, kui esimesteks fännideks on vaid sõbrad ja sugulased - konstruktiivne tagasiside on igal juhul väärtuslik. Pea kõigi sisuloojate karjääri alguses olidki nende esimesteks fännideks just pere ja lähedased sõbrad, kes soovitasid sisu edasi oma tuttavatele - seega pole vaja teha muud, kui kuulata oma lähimat fännibaasi, et alustada ja teha tööd professionaalse sisulooja karjääri suunal.