Valdav enamus ehk 83% Eesti inimestest ostab jõulukingitused olemasoleva raha eest, 6% sõnul tuleb neil kingituste ostmiseks võtta laenu või kasutada muid paindlikke makselahendusi ning 11% ei oska oma ostuvõimekust veel ette näha.

„Detsember kipub tihti olema aasta kõige kulukam kuu. Lisaks tavapärastele kulutustele täidame detsembris igapäevaselt oma laste jõulusokke, soetame esimese lumega soojemaid talveriideid ning planeerime uhkeid jõuluõhtusööke ja uusaastapidustusi. Selleks, et lapsed ja lähedased jõululaupäeval tühjade kätega ei jääks, tasub jõulukingitusteks eelarve juba varakult paika panna,“ ütles Hansaposti äriarendusjuht Maris Kivi.

Kui vaja, kasutaksid Eesti inimesed jõulukingituste lisafinantseerimiseks järelmaksu (74%), veebipoodide poolt pakutavaid makselahendusi (31%), taotleksid laenu pangast (8%) või võtaksid kiir- ja tarbimislaenu (4%).

„Enne pangalaenu või veebipoe makselahenduse kasutamist tasub kindlasti läbi mõelda iseenda võimalused ehk panna paberile kulud-tulud ja langetada alles seejärel läbimõeldud ja kaalutletud otsus,“ soovitas Kivi.

Tänavused jõulukingitused on juba ostetud 10% Eesti inimestest, kolmandik plaanib seda teha novembrikuu jooksul ja ligi pooled detsembri esimeses pooles. Enim soovitakse jõulukuuse alt leida kodu- ja köögiseadmeid ning elektroonikat, kõige ebapopulaarsemaks kingituseks on aga raha.

Novembris kahe nädala jooksul toimunud Hansaposti jõulukingituste teemalises veebiküsitluses osales 2008 inimest üle Eesti.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid