1. Ära kaldu äärmusesse

Mida äärmuslikum su kaalujälgimise programm on ja mida vähem on neid toiduaineid, mida on lubatud süüa, seda tõenäolisem on see, et sa varem või hiljem murdud. Ja peale seda, kui sa enam ei suuda, kui sa sööd ükskõik mida, tunned sa end halvasti ja seejärel kaotad üldse kogu motivatsiooni, sest milleks siis üldse pingutada, kui see kõik nii ruttu tagasi tuleb! Selle jaoks, et mitte sellesse nõiaringi sattuda, proovi mitte kaotada kaalu liiga lühikese ajaga.

Lisaks sellele tuleb meelde tuletada, et näljutamine rikub ära ainevahetuse, muutes selle aeglasemaks.

2. Unusta kaal!

Muidugi on põnev teada saada, kui palju kaalu kaotanud, kuid probleem seisneb selles, et kui sa märkad, et polegi ühtegi kilo maha läinud või vastupidi, kilo on juurde tulnud, siis võid väga kergesti kõigele käega lüüa. Ja sa hakkad toidust lohutust otsima. Siin ei võta sa sugugi arvesse, et kehakaal kõigub isegi päeva jooksul mitme erineva põhjuse pärast mitu korda, nendeks põhjusteks võivad olla veepeetus, menstruaaltsükkel, stress või siis lihtsalt see, et sa oled joonud palju vett.

Piisab kui sa kaalud ennast üks kord nädalas, näiteks hommikul ja tühja kõhuga. Ära ei maksa unustada ka, et kui sa teed trenni, siis lihas kaalub rohkem, kui rasv. Ja selle tõttu ei saagi sa kaalunumbrit väga tõsiselt võtta.

3. Kirjuta kõik üles, mida sa sööd

Teine nõuanne, mis aitab motivatsiooni hoida, on pidada söögipäevikut. Kirjuta kõik, absoluutselt kõik üles, mida sa päeva jooksul sööd ja märgi üles ka kogused. Ära unusta üles märkida ka jooke, vahepalasid, snäkke, kommi jne.

Sellesse päevikusse võid sa ka üles kirjutada näiteks selle, milline on sinu enesetunne (väsinud, kõht täis jne), kõik ette tulevad raskused ja samuti julgustused, mis võiksid koosneda positiivsetest mõtteteradest.

4. Sa pead lubama endal ka mõnikord elu nautida

Kui sa aeg-ajalt endale midagi head lubad, ei tee see sulle halba. Vastupidi, see aitab sul kauem vastu pidada. Samuti võid sa end premeerida peale iga söögikorda millegi heaga, olgu selleks siis mõni hea raamat, parfüüm või kehahoolitsus.

5. Leia endale julgustajaid

Selleks, et mitte murduda, on hea, kui sul on tiimikaaslaseid. Või siis lihtsalt räägi sellest mõnele lähedasele või heale sõbrale, et sa pead dieeti ja vajad moraalset tuge. Või siis leia keegi, kes samuti oma kehakaaluga maadleb ja kellega oleks hea koos kaalu kaotada. Ühtsuses peitub jõud.

Veelgi parem, kui selleks nõustajaks ja toetajaks oleks näiteks toitumisnõustaja ise, kes vaatab su toitumiskava üle ja jälgib sinu toitumist.

6. Maga piisavalt

Ja kõige tähtsam on magamine. Unepuuduse tekib väsimus ja väsimuse tõttu läheb kõht tühjaks ja tekib isu rasvase ning soolase toidu järele. Väsimuse korral kaob ka motivatsioon. Magamise ajal toodab keha sellist hormooni nagu leptiin, leptiin aga aitab reguleerida söögiisu, tekitades täiskõhutunnet.

Kui sa piisavalt ei maga, siis ei tooda keha piisavalt leptiini ja selle asemel tõuseb näljahormooni greliini tase kehas.

allikas: Kodused Lood

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid