Kuulmispuudega Kirke: kõige ägedam on teiste inimeste naeru kuulda

 (4)
Kuulmispuudega Kirke: kõige ägedam on teiste inimeste naeru kuulda
Morguefile. Pilt on illlustratiivne

TÜ Kliinikumi Lastefond ja küpsisetootja Selga kogusid kahekuulise kampaania raames raha kuulmispuudega lastele hädavajalike sisekõrva implantaadi kõneprotsessorite ostuks. Abi saab vähemalt viis last.

Äsja lõppenud kampaania on juba kolmas Selga heategevuslik kampaania, kuulmispuudega lapsi toetatakse teist korda. Kampaania tulemusena ostetakse kuulmispuudega lastele sisekõrva implantaadi kõneprotsessorid, mida tuleb perioodiliselt välja vahetada. Seekord saavad endale normaalseks igapäevaeluks väga vajaliku seadme 9-aastane Aleksander, 9-aastane Helena, 8-aastane Kirke, 14-aastane Markus ja 10-aastane Raimond.

Püüdsime kampaania lõpuüritusel kinni Lastefondi ja Selga ühises heategevuskampaanias „Tõelise lapsepõlve nimel!“ osalenud tüdruku Kirke. "Kõige ägedam on teiste inimeste naeru kuulda," sõnas ta. Enamik meist ei kujuta ettegi, kuidas oleks viibida koguaeg täielikus vaikuses. Õnneks on meditsiin arenenud nii kaugele, et kuulmispuudega sündinud lapsed ei pea terve elu vaikuses olema, vaid saavad tänu tillukesele nutikale kuulmisimplantaadile elada täiesti tavalise lapse elu. Lapsi, kes vajaksid sellist seadet, sünnib Eestis igal aastal 15 – 20.

Sisekõrvaimplantaat aitab kuulmispuudega lastel elada tavapärast igapäevaelu ning parandab oluliselt nende elukvaliteeti. „Kuulmisimplantaat annab kurdile lapsele võimaluse saada osa helide maailmast,“ ütles TÜ Kliinikumi kõrvakirurg Maris Suurna. „Kasvada kuulja ja kõnelejana on suur kingitus neile, kes seda nii loomulikku võimalust sünniga pole kaasa saanud.“

Seotud lood:

Loe ka: Kuulmispuudega Markus: unistan sellest, et saaksin veoautokrossi sõita ja telesaates osaleda

Ühe kõneprotsessori hind on 10 000 eurot, millest 90 protsenti katab Haigekassa. Ülejäänud osa aga tuleb tasuda peredel endil. Lõppenud küpsisekampaania käigus kogutigi raha perede omaosaluse katmiseks. Kuna kampaania läks oodatust paremini, siis tõenäoliselt on abisaajaid rohkem kui ülalnimetatud viis last.

Selga esindaja, NP Foods Eesti OÜ müügijuht Anrijs Vazdikis ütles, et kampaania õnnestus igati. „Kõik lapsevanemad tahavad, et nende lapsed oleksid õnnelikud, kuid mitte kõigil peredel, kus kasvab kuulmispuudega laps, ei ole rahaliselt kerge lapsele kuulmiseks vajalikku aparatuuri soetada,“ sõnas Vazdikis. „Oleme väga rahul, et Selga küpsiste ostjate toel saame aidata kampaanias osalenud lastele soetada kõneprotsessorid.“
Vazdikise sõnul on Selgale taolised heategevuskampaaniad väga olulised ja kindlasti on soov koostööd TÜ Kliinikumi Lastefondiga Eesti laste aitamise heaks jätkata.