Grupp Suurbritanniast pärit teadlasi võtsid eesmärgiks teha kindlaks, millised alkohoolsed joogid, milliseid emotsioone joojate hulgas tekitavad. Nad kasutasid selleks pea 30 tuhande inimese vastuseid iga-aastasele alkoholi ja narkootikumide tarbimist käsitlevale küsimustikule.

Selgus, et alkohoolsed joogid nagu viin, džinn, viski ja muud kanged joogid on seotud paljude tugevate tunnetega. Suure tõenäosusega tõid nad esile negatiivseid emotsioone nagu agressiivsust (30% inimeste seas), püsimatust (28%) ja pisaraid (22%). Aga neid seostati ka mõndade positiivsete emotsioonidega nagu enesekindlus (59%), seksikus (42%) ja energilisus (58%).

Inimesed, kes jõid punast veini ja õlut olid selle uuringu järgi rohkem lõõgastunud. Peaaegu 53% osalejatest väitis, et tundis end peale veini joomist mõnusamalt ning 50% tunnistasid, et see juhtus peale õlle joomist. Punast veini, rohkem kui valget veini või mõnda teist tüüpi alkoholi, seostati rohkem ka väsimusega, sest see muutis 60% joojatest veelgi väsinumaks.

Erinevatel inimestel tekkisid erinevad emotsioonid tõenäoliselt vastavalt sellele, kui kanget alkoholi nad tarbisid, mida see jook sisaldas ja kui palju seda joodi. Lisaks võivad emotsioone mõjutada ka reklaamid ja kultuurilised erinevused.

Kõiki eelmainitud emotsioone esines naiste puhul rohkem kui meeste puhul, välja arvatud agressiivsus, millega esines vastupidine tendents. Ka 18-24aastastel tekkis peale alkoholi tarbimist rohkem nii positiivseid kui ka negatiivseid emotsioone. Reaktsioonid erinesid mõningal määral ka olenevalt geograafilisest piirkonnast ja sotsiaalmajanduslikust staatusest.

Uuringust leitu võib viidata ka sellele, et olenemata sellest, kas inimesed seda ise mõistavad, valivad nad jookse vastavalt oma emotsionaalsele seisundile või kuidas nad soovivad, et teatud jook neid tundma paneks.

Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.

Allikas: Travel+Leisure