Ära lange masendusse! Seitse nippi, mille abil kirjut sügist täiel rinnal nautida

 (2)
Sügispildid Kadriorus 2014
Sügispildid Kadriorus 2014Foto: Madis Kallas

Suvi on ametlikult läbi saanud ja kui seni ei ole olnud mahti päikesepaistet nautida, siis nüüd on selleks viimane aeg. Anname seitse nippi, kuidas sügisest viimast võtta - nautida seda aega aastast ja luua mälestusi, mis kestavad vähemasti järgmise maikuuni.

1. Selleks, et sügis oleks veelgi meeldejäävam, peaks oma mugavustsoonist välja tulema — tee midagi täitsa esimest korda või vii lõpuni mõte, mille oled senimaani poolikuks jätnud. Osta näiteks pilet Estoniasse, et head ooperit nautida või võta ette külaskäik teatrisse või hoopiski muuseumi . Tee algust spordialaga, mida ammu oled soovinud proovida — naudi midagi uut!

2. Kui on tunne, et kodust välja minna ei soovi, siis võta aega lugemiseks ja lõpeta see raamat, mis pikalt öökapil seisnud on. Kui seal aga valitseb tühjus, siis tee uuega algust või võta kätte mõni lapsepõlve lemmik — „Väike prints“, „Kärbeste jumal“, „Kolm musketäri“ või küsi parimalt sõbralt hea soovitus.

3. Ka nädalavahetus on puhkus, kasuta seda aega targalt. Paki asjad, võta oma armastatud inimesed ühes ja reisi kodumaal, kus vahemaad on väikesed — ära vaata kella ning puhka, laienda oma silmaringi, veeda aktiivselt aega või naudi head sööki kodulinnast eemal. Näiteks leiab puhkaeestis.ee veebikeskkonnast mitmeid häid mõtteid ja eripakkumisi Eestis puhkamiseks. Kui aga aega on rohkem kui üks nädalavahetus, siis vali välja vaid sihtkoht — Gruusia, Türgi, Kreeka on kõigest mõned paigad, mida soovitatakse külastada just oktoobrikuus.

Seotud lood:

4. Mine külla sõpradele või sugulastele, keda sa ei ole pikka aega näinud. Võtke ette üks pikk jalutuskäik värviliste lehtede vahel või küpsetage koos maitsev kook ja nautige koosveedetud aega. Alati on hea idee ka uusi sõpru leida — kas jutustada hommikul kohvipoemüüjaga, lõuna ajal pikemalt oma lemmik ettekandjaga või uurida, kuidas näiteks naabril läheb.

5. Meile kõigile meeldib süüa ja nüüd, kui oleme oma kokkamised tuppa kolinud, ei pea enam rannavormi hoidmiseks end tagasi hoidma. Peale maitsvat, ent rasket sööki kulub ära klaas naturaalset mineraalvett (käsi haaraku näiteks Borjomi, Ferrarelle või Gerolsteineri järgi), et enesetunne kergemaks läheks.

6. Tee keegi õnnelikuks. See võib olla parim sõber, pereliige või veel parem — tee õnnelikuks mõni võõras. Teise meeleolu tõstmine on kõige isetum tegu, mida keegi teha saab. Aita tal saada üle raskest tööpäevast või märka inimesi enda ümber ning pea meeles seda tunnet, mida sina jagad ja vastu ka saad.

7. Ära jäta ilusaid mälestusi fotode näol vaid nutitelefoni, fotoaparaati või kõvakettale — jaga neid ka teistega. Kui sulle meeldib eputada, siis võid seda teha näiteks meie oma eestlaste loodud rakenduses Camorka — seal saad jagada oma mälestusi ning vahvaid seiku, vaadata sõprade pilte ja soovi korral võtta osa erinevatest konkurssidest. Aga ka tuntumad Instagram ja Facebook on toredad variandid. Kui eelistad aga mälestusi mitte jagada, siis tee piltidest spetsiaalne kollaaž, prindi see välja ja aseta paika, kus näed seda iga päev — nii tuletad häid hetki meelde ja ammutad positiivsust igapäevaselt.