Eestlane ei ole muidu suur lilleostja, aga sellised tähtpäevad nagu naistepäev, emadepäev, valentinipäev on eestlaste jaoks olulised, siis peetakse naisi kindlasti meeles. Naistepäeval käib poest väga palju rahvast läbi ja päeva lõpuks oleme nii laetud emotsioonidest ja sellest, kuidas meie kliendid on ikka nii head ja toredad, et õhtul on raske uinuda.

Mul on hea meel näha, et noorema generatsiooni seas on üha enam mehi, kes üllatavad kallimat vahel ämbritäie lilledega lihtsalt niisama ka ja veelgi enam, naudivad ka ise kodus lillede ilu ja oskavad neist lugu pidada.

Naistepäeva populaarseim lill on tulp, mida ostetakse kõige enam, ma arvan, et juba meie väike pood müüb sel päeval vähemalt 1000 tulbiõit. Mõni mees ostab kolm, mõni 75, kuidas keegi õigeks peab. Seda on hästi tore vaadata, kuidas inimesed on nii erinevad ja huvitav, mismoodi keegi lille ja saaja väärtust hindab.

Mõni hurmur saadab ühest poest kahele silmarõõmule lilled. On tõepoolest ka meie klientide seas selliseid suure südamega mehi, kuid peamine on ju see, et kedagi ei jäeta tähelepanuta. Lisaks silmarõõmudele peetakse lilledega meeles kolleege, koostööpartnereid, pereliikmeid. Tööalane naistepäeva tähistamine sellisel kombel on tõeliselt tore ja tervitatav kultuur.

Ainuke reegel: lill peaks kõnelema kinkijast ja kingisaajast

Mina armastan reeglit, et reegleid ei ole. Kliendid tihti küsivad, et mida kingitakse sellisel või teisel puhul. Ja siis võetakse ikka enamasti seda, mida alati on võetud. Tehakse väga turvalisi valikuid. Ma ei tea, millest see täpselt tuleb, aga tihti ostetakse seda lille, mida tuntakse ja mida kindlasti tunneb saaja. Tegelikult on ju kõik lilled ilusad ja väärivad tähelepanu ning kuna meil on praegusel ajal saadaval lisaks klassikale nii mitmeid põnevaid lillesorte, siis julgustaksin mehi ja ka naisi tegema rohkem nö kastist väljas oste, üllatades sellega saajat ja ka iseennast.

Meie poes koguvad populaarsust tavapäraste lillede kõrval näiteks võrratud kevadlilled tulikad, anemoonid ja sirelid, mis võidavad eranditult iga naise südame. Kliendid tulevad tagasi ja küsivad neid juurde, mõned julgemad küsivad nüüd ka juba, mida uut ja põnevat meil pakkuda on. See näitab seda, et kui inimestele näidata lahedaid võimalusi, siis nad hea meelega kasutavad neid. On tore eestlaste lilleostuharjumust põnevama valikuga suurendada. Tegelikult võiks lilleostja tunda rohkemat kui roosi, nelki, krüsanteemi ja tulpi. Nii saaksid ka lillepoed neid rohkem sisse osta ja kõik võidaksid.

Ka sel naistepäeval on valikus lisaks tulpidele ja roosidele erilisemate lillede otsijatele mõõdukas valikus näiteks tulikaid, sireleid, levkoisid, piibelehti, hortensiaid… kuid sellel päeval on põhirõhk siiski eestlase lemmiklilled tulbil.

Millist lille kinkida emale, kolleegile, sõbrannale, armsamale, naisele, tütrele?

Siingi ei ole kindlaid reegleid. Kingitakse lõikelilli, kimpe, potililli. Kõige paremini tunneb lillesaajat siiski kinkija ja lisaks valitud lillele on veelgi olulisem see, et kinkija on saaja peale mõelnud. Sellepärast mulle meeldib tellimuskimpe teha, et see kõneleb saajale, et keegi on tema peale spetsiaalselt mõelnud ja lilled eritellimusena kokku lasknud panna. Hästi valitud lilled kõnelevad iseenda eest.

Eestlase jaoks on lilleost ja -valik sageli raske otsus, aga tegelikult ei ole vaja üle mõelda. Kui näiteks ei taheta osta paarisarvu õisi, siis tõesti, kui jutt on mõnest lillest, siis kolm näeb tõesti ilusam välja kui kaks, aga kui ostate kakskümmend tulpi, siis keegi ei hakka neid ju üle lugema, pigem loeb see, et peale vaadates ilus kimp moodustuks.

„Õige lille“ küsimusele võib läheneda nagu moele. Võib kanda seda, mis on parajasti moes, kuid paljud panevad ikkagi selga pigem selle, mis endale meeldib ja hästi istub. Ei pea ju alati trendi järgima vaid võtta midagi ebatavalist ja kanda see välja. Näiteks nelke on pikka aega peetud nõukaaja lilleks, aga tegelikult on nelk ju väga ilus ja viimasel ajal ka järjest populaarsem.

Kui tõesti endal ei ole mõtteid, milline on sobilik õis või ei tunne saajat piisavalt, siis võite alati rääkida oma murest lillepoes töötavale inimesele. Lille valik on loominguline tegevus, võtke see hetk ja mõelge, mida lillega öelda tahate. Koos leitakse kindlasti sobiv lahendus.

Tegelikult on lill ju emotsionaalne kingitus ja paraku närtsib iga elus õis varem või hiljem ikkagi ära, kuid kaunis žest jääb meelde.