Õllekõht ja muud müüdid

 (39)
Naine joob õlut
Reuters/Scanpix

Isuka õllejoomisega seostub nii mõndagi negatiivset, eelkõige õllekõht. Kas taolistel uskumustel ka tõepõhi all on, seda vaata altpoolt.

1. Õlu teeb paksuks.

Vale! Klaas pilsnerit (0,2 l) on oma 76 kaloriga üsna kalorivaene märjuke. Võrdluseks võib tuua kasvõi pokaali punast veini, mis topeltkoguse kaloreid sisaldab — 150 kalorit. Isegi klaas õunamahla annab rohkem kaloreid kui õlu. Mis ei tähenda muidugi, et õlut piiramatus koguses sisse võiks kallata. Käsi sirutugu õlle järgi ikka siis, kui muus osas toitumine korraliku ja mitmekesisena püsib.

2. Õlu teeb luud tugevamaks.

Õige! Ameerikamaal läbi viidud teaduslikud uuringud kinnitavad, et õlles leidub muuhulgas mineraalainet räni, mis on luude ja kõhrede jaoks vajalikuks materjaliks. Klaas õlut katab väidetavalt 40 protsenti päevasest ränivajadusest.

3. Õllejoojatel tekib “õllekõht”.

Vale! Itaalia teadlased väidavad, et keskikka jõudnud meestel tekib nn õllekõht geneetilise ettemääratuse tõttu. Süüdi olevat selles ensüüm nimega ACE, mis pekid otsejoones mehe vatsa suunab. Naistel kogunevad rasvad seevastu puusadele.

4. Õlu tõstab seksiisu.

Vale! Regulaarne alkoholi manustamine mõjub potentsile kahjulikult. Näiteks soovitavad saksa toitumisteadlased meestel õlut tarbida mitte üle poole liitri päevas.

5. Õlu turgutab nahka ja juukseid.

Õige! Õlles sisalduvad v vitamiinid on kasulikud nii nahale, juustele kui küüntele. Aga siingi maksab mõõdukus. Liigne alkoholi tarbimine muudab naha punetavaks ning punsunuks ning õige pea on platsis ka peenikeste veresoonte võrgustik.

6. Veini peale õlut ei jooda.

Vale! Nii võib teha, aga ei pea tegema. Kõik oleneb ikka ja ainult kogustest. Nii et klaas õlut ei tee ka pärast veinijoomist suurt kurja.

7. Nisuõlu tekitab kassiahastust.

Õige! Nisuõlu paneb pea rohkem valutama ning ajab kergemini südame läikima. Põhjuseks siis õlles sisalduv puskarilaadne alkohol, mis organismis mürgisteks aineteks moondub.

8. Õlu tõstab söögiisu.

Õige! Õlles olevad mõruained õige meki annavadki, kuid samal ajal ärgitavad ka näljatunnet. Sestap tasuks kergemat sorti kaloririkkad snäkid õllest eemal hoida, sest muidu on liigsed grammid kerged kogunema ning üldse mitte õlle süül.