Reklaamitegijad ise midagi sellist oma skandaalses shedöövris ei näe, nendega on solidaarsed ka Vogue kaastöölised: “80 aasta jooksul on meie kirjastus regulaarselt avaldanud kõige edumeelsemaid fotosid ja reklaame, ning me oleme suure vastumeelsusega seadnud need kõrge kunstiväärtusega tööd tsensuuri alla”.


Kuid kaugeltki mitte kõik pole Inglismaal nii edumeelsed.

Näiteks arvab kõneka nimetusega “Perekonna arengu fondi” esindaja, et kunstiliselt raseeritud Carmen Kass aitab kaasa kultuuri edasisele muutumisele jõhkramaks ja väärtusetumaks. “Kui ajakirjad ja sellised ettevõtted nagu Gucci asuvad praktiseerima sarnaseid asju,” teatas ta oma intervjuus Daily Mail´ile, “peavad paljud inimesed seda lubamatuks”.


Briti Reklaamstandardite Nõukogu (Advertising Standards Authority), kes peab reguleerima selliseid mitmetähenduslikke situatsioone, pole veel kindlat otsust välja kuulutanud.


Ära kuulanud pahameeletormi puhangud “halva reklaami” aadressil, otsustasid ametnikud probleemi üksikasjalikult uurida, see aga nõuab aega.


Carmen Kassi foto ilmus ka ajakirja GQ venekeelses variandis.
Ajakirja peatoimetaja Aleksei Zimin, suhtub sarnasesse perspektiivi üpris rahulikult - tema arvamust mööda pole Venemaal skandaali oodata, kuna vene rahvas olevat selliste asjade vastu ükskõiksem.

Üks Venemaa autoriteetsemaid reklaamitegijaid, agentuuri “Maksim” president Vladimir Jevstafjev oli seda teemat käsitledes ettevaatlikum: “Venemaa reklaamiseaduses öeldakse, et reklaam ei tohi rikkuda moraalinorme. Samal ajal pole keegi ära keelanud erootilist laadi fotosid. Seetõttu ei peaks ka seda reklaami ära keelama. On tarvis lihtsalt piiranguid takistamaks ajakirja sattumist laste ning teismeliste kätte”.

Liblikas allpool naba