Reklaamitootjad usuvad ilmselgelt, et maitsvate palade kujutised veenavad inimesi ostma, kuid Hollandi Utrechti ülikooli psühholoog Floor Kroese oletas, et kiusatus võib enesekontrolli hoopis tugevdada, vahendab NewScientist.

teooria kontrollimiseks palus Kroese koos kolleegidega 54 naistudengil mälutreeningu testi ettekäändel vaadata kas šokolaadikoogi või lilleõie pilti. Seejärel küsisid uurijad tudengeilt, millised on nende kavatsused tervislikuma toitumise osas ja pakkusid valikut šokolaadi- ja kaeraküpsise vahel.

Naised, kellele oli näidatud koogi pilti, pidasid tervisliku toitumise tähtsust enda puhul suuremaks kui need katsealused, kellele näidati lille. Samuti valisid nad märksa tõenäolisemalt kaeraküpsise, mida nad, nagu varasemad testid näitasid, pidasid tervislikumaks valikuks.