Viis tõestatud ja lihtsat nippi, mille abil end iga päev tõeliselt õnnelikuna tunda

 (4)
naeratus
naeratusFoto: Scanpix

Õnnelikkuse saladus? Lihtne! Või vähemalt nii väidavad šveitsi teadlased. Nad usuvad, et suurte elueesmärkidega inimesed on igapäevaselt palju rahulolevamad kui need, kes unistada ei julge või oska. Mida siis teha, et õnnelikum olla?

1. Koosta nimekirju

Inimesed, kes julgevad unistada, on ka veendunud, et nad kunagi oma eesmärkideni jõuavad. Nad oskavad usaldada, usuvad iseendasse ja on spirituaalsemad. Võta paber ja mõtle sellele, millised sinu elueesmärgid on. Mille poole sa püüdled? Pane kirja nimed, kes sind inspireerivad ja kohad, mida külastada sooviksid. Tee nimekirju! Kui ette tuleb takistus, siis mõtle sügavalt — kas see on päriselt ka teeletulnud tõke või on tegemist lihtsalt sinu argusega? Igatahes tuleb asjaga tegeleda.

2. Ole spirituaalsem

See ei tähenda, et sa peaksid kohe hetkega end mõnda usku pöörama. Mõtle, millised sinu spirituaalsed vajadused on. Tutvu erinevate võimalustega, kuidas oma vaimu- ja hingemaailmaga tugevamat kontakti tekitada. Nagu öeldakse, terves kehas on terve vaim. Võid alustada näiteks vabatahtlikutööga — ka see annab sulle hingelise kogemuse, mis sind maailma teistmoodi nägema panna võib.

3. Päevaplaan

Asja tuum on tegelikult lihtne — sa ise pead oma päevad õnnelikumaks muutma. Kui tööpäev saab läbi, siis ära mine lihtsalt koju passima. Too oma igapäeva tegevusi, mis sind ärksana ja rõõmsana hoiavad. Näiteks leia endale mõni tore hobi või mine trenni. Kui muudmoodi ei saa, siis pane need isegi rangelt kalendrisse kirja, et sa oma päeva positiivseimat osa ära ei unustaks.

Seotud lood:

Loe kindlasti veel: Karm aga tõsi: elutarkused, mida keegi ei õpeta, kuid mida kõik teadma peaks

4. Õpi meditatsiooni armastama

Istu ja keskendu oma hingamisele. Selle asemel, et asjaga kohe liiga tõsiseks minna ja oma vaimu parandama hakata, alusta armastusele mõtlemisega. Keskendu ja mõtle kellelegi, keda sa tõeliselt armastad. Mõtle, mis tundeid ta sinus tekitab. Võta see aeg, et enda hingelise poolega tegeleda, see annab sulle väga palju juurde.

5. Räägi iseendaga

Kes muu on sinu parim sõber kui mitte sa ise? Esimesena võiksid leida vastuse küsimusele: “Kui tihti ma süüdistan neis asjades, mis minu soovi järgi ei läinud kedagi teist?” Kui suudad tunnistada, et juba inimloomuses on kinni oskus või vajadus endalt süü ära lükata, siis saad ka end analüüsima hakata. Miks sa süüdistad alatasa teisi? Miks sa ei võta vastutust? Asu iseendaga vestlusesse. See aitab sind. Võid leida nii mõnegi reha, mille peale millegipärast alati astud ja siis soovimatult löögi vastu nägu saad.

Allikas: Men’s Health