Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Tervisemure
Perearsti tasuline telefon 1220 - kuidas rahul?
 
c2tuh 18. juuni 2015, kl 08.48
KOHUTAV!
Olen helistanud sinna 2 korda ja vastused on tõesti nagu automaadilt. joo teed, vedelikupuudus.
Isegi probleemi ei süveneta!
 
kah üks 18. juuni 2015, kl 12.45
helistasin ka pühapäeval, kaebasin oma muret ja küsisin, kas on mõtet emosse minna(olen isheemik ja kaebasin südamekloppimist ja valu rinnaku taga).vastati, et võtku ma nitrot(võtsin just enne, ei aidanud)ja oodaku homseni, siis perearst kirjutab isheemiarohud...????millal perearst enne kardioloogi tööd on teinud?temal pole õigustki selliseid rohtusid kirjutada, kui kardioloog varem pole kirjutanud!õnneks läks hoog üle, kuid seda tean nüüd küll, et kui just mesilane ei nõela või sääsk ei pure, pole mõtet sinna helistada.selliset asjade kohta on nad pädevad nõu andma, ei muud!
 
kummaline! 18. juuni 2015, kl 20.21
Aga mida te õieti sealt ootate? Et teid telefonikõne põhjal diagnoositaks ja ravi määrataks?
See number ongi lihtsamate juhtumite pühul nõu saamiseks (just nimelt herilase nõelamine vms) ja sealt saabki nõuandeid a la jooge ravimteed, püüdke rahuneda, lamage, püüdke palavikku alandada, pöörduge homme arsti poole jne. Olekski ju vastutustundetu soovitada ravimeid patsienti nägemata tema kaasuvaid haigusi või allergiaid teadmata. Võrdlus perearstiga teema alguses oli lausa naeruväärne - arusaadavalt teab perearst oma patsiendist rohkem ja oskab ka ravi soovitada.
Kah üks kirjutab: millal perearst on enne kardioloogi tööd teinud? Aga telefoni-arst peaks tegema või? Seda enam, et nõuanne homseni oodata ja siis arsti juurde pöörduda oli ju asjalik - midagi ohtlikku kirjutajal ei olnud. Ilusasti elus teine.
 
kah üks 19. juuni 2015, kl 19.42
teine elus jah, kuid ei oleks pruukinud olla.tahtsingi küsida neilt nõu, kas selliste kaebustega oleks mõtet kiirabi kutsuda.isheemiahaiget tuleb võtta kui riskigruppi ja need jopskid seal toru otsas võiksid seda teada, mitte "minge homme perearstile"suunata.aga kui oleks olnud järjekordne infarkt, kas keegi seda seal telefoni otsas süüdistaks? kindlasti mitte, tema ei võta mingit vastutust ju!tahangi öelda, et mõttetu liin, muud midagi!
 
kummaline! 20. juuni 2015, kl 00.40
No aga nad said ju kirjelduse põhjal aru, et ei olnud infarkti.
Küsiti, kas nende kaebustega tuleks kohe emosse pöörduda või mitte. Ja saadi vastus küsimusele, et ei ole tarvis. Ning ei olnudki tarvis. Oletused, et äkki oleks võinud infarkt olla, ei tule siin ju arvesse. Küsiti vastust reaalse olukorra kohta ja saadi ka vastus, et infarkti ei ole. Ja "hoog läkski üle" ilma emo sekkumiseta.
Vastus oli ju igati asjakohane, lihtsalt patsiendile see ei meeldinud. Nagu polkovniku lesk, et diagnoos ei meeldi.
 
kah üks 20. juuni 2015, kl 13.11
midagi ei öeldud,soovitati hoo kordudes küll emosse pöördudavõi siis järgmisel päeval perearstile minna.kuidas nad seda ei tea, et perearst EI SAA kirjutada isheemiarohtusid.oleksin naabrinaiselt sama soovituse ju saanud....kas Sina,kummaline, olidki seekord valves?meeldib või mitte, küsimus on ju selles, kas sealt abi saab.aga ei saa, seda tahtsingi öelda!!muide, aga kui oleks olnud tarvis?mina siis siin ei kirjutaks, polekski sul kellegi kallal targutada ja sul oleks igav või leiaksid mõne muu teema?
 
iöme 21. juuni 2015, kl 00.23
Kullake, sa ilmselt vajad hoopis teist laadi abi! Katsu nüüd rahuneda!
 
kah üks 21. juuni 2015, kl 09.54
no mida sa delfi foorumist ikka tahad!mina olen vägagi rahulik, püüdsin vaid teemaalgatajale oma kogemusi jagada.sorry!
 
Seal 23. juuni 2015, kl 20.50
võtavad telefoni vastu nii arstid kui ka õed. Kuna arvan, et päris lihtsate asjadega ei pea kedagi tülitama, siis küsin enne, kas räägin arstiga. Paar korda olen päris head nõu saanud, aga üks vastaja käratas tõepoolest, et kust tema telefonis näeb, mis mul viga on.
Siit küsimus: miks selline frukt seal töötab?
Mis puutub "naisesse", siis tema on ilmselt tõepoolest ise sealne töötaja. Küllap ongi see, kes nõuküsijaid sõimab:)
 
aga tegelikult? 24. juuni 2015, kl 09.51
Aga kuidas siis peaks keegi läbi telefoni nägema, mis sul viga on? Kui on konkreetne kaebus (lapsel palavik, mesilane nõelas vms), siis saab ka kaugjuhtimise teel nõustada, aga mingite ebamääraste kaebuste põhjal.... ei kujutaks ise ka ette. Ka perearst laseb kõigepealt analüüsid teha ja siis otsustab, aga kuidas peaks otsustama too nõuandja seal telefoni teises otsas? Mul halb olla, pea käib ringi või kõht valutab jne.... No mine sa võta kinni, mis võib viga olla! Kui nõustaja ütleb, et mindagu arstile, sest tema ilma haiget nägemata ei oska selliste kaebuste põhjal otsustada, milles asi, siis on nõustaja halb ja sõimab.
Ei läheks iial sinna nõustajaks tööle. Lihtsameelsed helistajad arvavad, et mistahes haigusi diagnoositakse ja ravitaksegi telefoni teel.
 
kah üks 24. juuni 2015, kl 11.52
ei palunud diagnoosi, see on ammu olemas, palusin hetkesituatsioonis nõuannet!
 
aga tegelikult? 24. juuni 2015, kl 13.59
Aga "minge homme perearstile" oligi ju nõuanne! Kuuldu põhjal midagi eluohtlikku ei tuvastatud, analüüse ju ei tehtud, uuringuid samuti mitte. Nõustaja arvates ei olnud kirjeldatud olukord eluohtlik/kriitiline ja ei nõudnud kohest sekkumist. Millist nõu siis veel pidi antama? Kui diagnoos olemas, siis ju ka rohud teada.
Milles eksiti? Mida oleks siis pidanud soovitama? Ravimeid ju nemad ei määra, samuti ei saanud läbi telefoni määratleda, millest see haigusehoog tulenes.
 
kah üks 24. juuni 2015, kl 16.14
ma ei viitsi siin vaielda, kuid südame-veresoonkonna haigetel on arukas kutsuda kiirabi kohe, kui rinnus pitsitab või valu tekib.valu võib kiirguda kaela, õlavarde või isegi makku....ei tahtnud kohe kiirabi tülitada, arvasin, et antaks mingi vihje, et nüüd on õige aeg kohe abi kutsuda...ise arvasin, et ehk on lihasvalu või midagi sellist, ei kutsunud siis.....kui põetakse mitut haigust korraga, on raske aru saada, mis ja kuidas.nende õpetus või nõuanne ei aidanud tolligi, ise pidin otsustama.seda ka tegin.mis siin seletada, minu jaoks on asi selge-pole neist abi!seda tahtis teemaalgataja teada, siis rääkisin oma kogemustest ja ongi kogu moos.istugu edasi ja saagu palka eimillegi eest, mul pole sellest enam sooja ega külma!kaht korda ühte ämbrisse ei roni.
 
aga tegelikult? 25. juuni 2015, kl 00.37
Aga MILLIST abi sa siis ootasid? Millist vihjet? Ära unusta, et nad sind ei näinud, ei saanud su südant kuulata ega rõhku mõõta jne. Kõik toimus ju "pimesi".
Kui sa ise tead, et sinu haigusega/haigustega on arukas hädaolukorras kiirabi kutsuda, siis milleks üleüldse veel sinna helistasid? Nad ju ei näe sind! Ju sa siis ei kirjeldanud olukorda kriitilisena. Kui inimene "ei taha kiirabi tülitada", siis järelikult ikka väga halb ei ole. Tõeliselt halva enesetundega ei kahelda enam, kas kutsuda kiirabi või mitte.
 
siis 25. juuni 2015, kl 08.50
võiks ju selle telefoni kinni panna, kui "telefoni teel niikuinii nõu anda ei saa" ja targem on kiirabi kutsuda või perearsti juurde minna.
Siiski on seisundeid, mida kogenud meedik oskab kirjelduse järgi enam-vähem tuvastada. Seda funktsiooni see telefon vist enamasti ei täida ja tundub üldse, et 1220 on palju vaba aega, et siin vaielda ja kritiseerijaid tümitada.
 
arvan, et 25. juuni 2015, kl 22.27
Kas sa oleksid siis tõesti rahul, kui telefoni teel su haigus enam-vähem tuvastatakse? Ma küll mitte!
Eks see telefon rohkem hüsteerilistele mõeldud ongi....Jahutatakse nad maha, kui neil mistahes häda puhul kohe surm silma ees.
 
Nii ja naa 26. juuni 2015, kl 08.58
Mul on olnud kogemusi seinast seina. Helistanud olen 4 korral, kaks neist olid väga asjalikud, rahustavad ja sisukad. Samas need teised kaks ... oeh, vihastasin ennast lausa roheliseks. Küsisin antibiootikumide võimaliku kõrvaltoime kohta, mis mul olid tekkinud ja siis "tädi" virutas mulle nii et ei tahaks enam kunagi seda liini kasutada ! Stiilis, et ma ei tea, ei oska öelda, küsige perearstilt, ei tea, tõesti, ei oska niimoodi öelda jne. Ise toksis kogu aeg arvutis, iga see "ei tea" tuli viivitusega, oli aru saada, et inimene kirjutab hoolega arvutiklaviatuuril ja tõepoolest minu kõne oli kohutavalt segav asjaolu. Issand kui negatiivne kogemus see oli! Niigi oli väga kehva olla, nädalavahetusel pole ju kuskile pöörduda väikelinnas, aga see telefonivestlus tegi mind ikka väga tigedaks ja mingit abi ma sealt tookord ei saanud...

Aga nagu algul sai öeldud, on olnud ka paar väga head kogemust, mil saadud asjalikud ja sisukad soovitused on siiani abiks.
 
aga mis te arvate? 26. juuni 2015, kl 13.08
Millise ülilaia eriala spetsid seal siis telefonile vastavad, et peaksid kõikide haigustega ja ka ravimitega kursis olema? Ja suutma kõiki aidata ainult telefonikõne põhjal. Kus selliseid koolitatakse?
 
ehh 26. juuni 2015, kl 13.37
Pangu siis tõesti kinni see telefon, kui mõned arvavad, et "läbi toru ju ei näe, mis teil viga on". Selleks ei peagi inimest nägema, et osata soovitada, kas antud kaebustega on vaja rahulikult pikali olla või ruttu kiirabisse kiirustada, kas külma kompressi teha või hoopis soojendada, kas aktiivselt masseerida või haigele kohale rahu anda jne jne jne.
Tegelikult on põhiküsimus ikkagi see, et seal vastavad tihtipeale isikud, kes heal juhul ei viitsi sind kuulatagi ja halvemalt juhul sõimavad näo täis. Minu kogemused on täpselt sellised - on olnud väga osavõtlik inimene, kes pikalt-laialt seletas erinevate rohtude võimalikku mõju mulle, samas kunagi aastaid tagasi sõimati ja mõnitati nii, et isegi paha on siiamaani meenutada.
 
ei ole küll kogemusi 26. juuni 2015, kl 15.26
Aga seda ju soovitataksegi - et kas pikali olla või kiirabisse minna või kompressi teha:). Mida muud kuuldu põhjal saabki teha! Probleem selles, et helistajaid ei rahulda sellised nõuanded ja nad ootavad muud - diagnoosi (läbi telefoni) ja ravi. Ja prognoosi muidugi ka veel! Ning nõustajad on lollid, kui ei suuda jalapealt aru saada, mis ärritunud helistajal viga. Ning kui öeldakse, et asi ei ole kuuldu põhjal küll tõsine, vaid kaebus läheb varsti üle, siis ei olda ka rahul. Kuigi tegelikult lähebki üle.
Ise pole sinna kunagi helistanud ja ilmselt ei tee ka seda. Ei kujuta ette, millises situatsioonis nende nõu vajaksin.
 
kah üks 26. juuni 2015, kl 17.17
kui Sul pole kogemusi, miks Sa siis kaasa räägid?ongi nii, et kord saad osavõtliku ja asjaliku nõuande, teinekord on tõesti mulje, et toksib just siia leheküljele õigustavaid ja halvustavaid kommentaare ja sina lihtsalt segad teda .
 
ehk 26. juuni 2015, kl 19.42
Aga võib-olla toksib hoopis midagi muud? Otsib andmeid..... näiteks ravimi kohta.
 
oh 08. aprill 2017, kl 11.49
Kohutav. Sai esimest korda helistatud. Ei õnnestnud isegi mitte probleemi kirjeldada. Küsiti vanust ja kas praegu palavik. Kui sai öeldud et hetkel ei ole kraadinud siis lõpetati kõne. Tundus et sai kedagi segatud. Kui tasulisel liinil olev isik ei vaevu isegi ära kuulama, siis mis on asja mõte
 
uskumatu 07. oktoober 2019, kl 10.48
no minu jaoks on lausa uskumatu, et niiiii paljudel on niii ebameeldivad kogemused selle 1220 telefoniga. olen sinna helistanud nii enda kui ka teiste pärast, mitte tihti, aga vajadusel ikka. no mõtlen siin praegu, mitu korda olen peale helistamist pettunud olnud. ehk ühe korra, ma arvan. aga enamus kordi on ikka ülihead olnud. kasvõi juba seetõttu, et lõpuks see med nõustaja sealpool räägib juba oma murest mulle. siis mõtlen, et vaeseke, sa vajad ju abi ise. püüan teda lohutada või vähemalt kuulan ta mure ära. tema on rahul ja aitab mind parima nõuga, lõpetame teineteisele head soovides. oleme ikkagi kõik vaid inimesed, õed ja vennad üksteisele.
 
hihii 14. oktoober 2019, kl 19.59
Olen kaks korda helistanud. Esimesel korral olin just peale keskmise raskusega operatsiooni haiglast koju jõudnud (enda soovil) ja hakkas halb, soovitati suhkruvett juua, et nagu ma kuulen, siis ju veel hingate :D Teisel korral üritas vastaja olla osavõtlik, kuid kahjuks teadsin mina nii võimalikest diagnoosivariantidest, uuringutest ja ravivõimalustest rohkem kui tema ja enda küsimusele vastust ei saanudki (küsimus oli, kui kiirelt (päevades) võiks ravimi toime juba märgatav olla või siis järelduse teha, et ei mõju).
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!