Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Autoabi
Mootoriga pidurdamine?!
 
ants 13. oktoober 2013, kl 07.32
Autokoolis sellest küll midagi ei räägitud, see oli ka kaua aega tagasi. Millal seda saab kasutada? Vahel sõidan bussiga ja arvan, et üks bussijuht kasutab seda meetodit, enne peatusse jõudmist hakkab mootor imelikult kiunuma ja vigisema, kas see meetod ei kahjusta mootorit ja käigukasti?
 
kle 13. oktoober 2013, kl 07.49
Issand , no kuda see mootorit kahjustab , see ongi ju spetsiaalselt selleks mõeldud.
 
Kjuule 13. oktoober 2013, kl 08.22
Ants ma olen ikka sinust targem Ants
 
endel 13. oktoober 2013, kl 11.18
mootoriga pidur - 90km/h alas 70km/h sõitja
 
Katu 13. oktoober 2013, kl 11.43
Mootoriga pidurdamine on käikudega pidurdamine- jalg gaasipedaalilt ära ja kiiruse vähenedes paned ka väiksema käigu. Aga see bussis kuulda olev vigin on tõenäoliselt millestki muust tingitud.
 
Plätu 13. oktoober 2013, kl 12.10
bussis on kuulda automaatkäigukasti heli!
vot troll on juba jube elukas mis kasutab elektrimootorit kiirendamiseks ja pidurdamiseks
 
ants 14. oktoober 2013, kl 17.21
Nii, ristmik hakkab lähenema, vaja pidurdada, vajutan siduri alla ja panen 1-mese või 2. käigu sisse, kiirus väheneb aga mitte piisavalt, sidur alla ja pidurdan piduripedaaliga. Kas nii?
 
Karl 14. oktoober 2013, kl 17.23
Veomasinatel kasutatakse sellist asja nagu "enginebrake" võib öelda ka "motorbrake" mis ongi spetsiaalselt mõeldud mootori pöörete pidurdamiseks, sest rekadega ei ole võimalik kiires olukorras kiirelt pidama saada. Tõepoolest kostub imelik kolin/krigin või ragin seda kasutades, aga see ei lõhu kuidagi moodi mootorit. (nende märksõnadega leidad informatsiooni internetist veelgi, nii et kui huvi või jäi midagi arusaamatuks, siis googelda)
 
Raskeveokijuht 14. oktoober 2013, kl 20.14
Lp Karl.. Sinu välja lausutud sõna ( motorbrake) on eesti keelses tõlkes mootorpidur. Lisaks on olemas paljudel bussidel ja veokitel olemas lausa mägipidur ehk RETARDER. Toimib sisse lülitamisel kohe kui jala gaasipedaalilt eemaldad hakkab masin pidurdama.
Üldiselt ise kasutan nö mootoriga pidurdamist nii veokil kui ka sõiduautol.. Milleks kogu aeg piduripedaali seljas elada kui saab ka lihtsamalt.
 
ants 15. oktoober 2013, kl 17.42
Teete minu kulul vist nalja ?! Täna proovisi käikudega pidurdada, õudne!, mootori pöörded läksid lakke, kiirus küll vähenes aga milleks siis autol piduripedaal on ? Mina igatahes sõidan vanaviisi edasi.Kuule Kjuule, või keegi teine, võiksite mulle seletada milleks seda käikudega pidurdamist vaja on, võibolla jäätunud tee puhul?
 
juss 15. oktoober 2013, kl 18.33
Ants poiss, mine kooli!
Mootoriga pidurdamine on kasulikum sinu rahakotile, keskkonnale ja libedaga võimaldab ka ABSita autot juhitavana hoida. Seda võib vajadusel ka koos piduripedaaliga kasutada. Aga madalamaid käike pannes tuleb jälgida ikka normaalseid pöördeid.
Bussijuhid saavad muide iga kolme aasta järel koolitust, kuidas kütust kokku hoida ja sinna alla käib ka säästlik sõit ja mootoriga pidurdamine.
 
sass 16. oktoober 2013, kl 06.49
mootoriga pidurdamist peab õppima,niisama ei tule midagi välja.See asi iseenesest ei tasu tavalises liikluses end ära,seda rabelemist on rohkem kui asi väärt ,ja kütet ka kokku ei hoia.Küll on mootoriga pidurdamine kohustuslik mägedes(ka sõiduautoga sõites),kus pikal laskumisel pidurid lihtsalt kuumenevad üle. Veokatel (ka bussidel) on selle tarbeks väljalaske kollektori järel klapp mida saab vajadusel sulgeda,sellest ka siis ka selline tümin pidurdamisel ja seda saab kasutada ka siledal maal koos tavaliste piduritega.Sõiduautol sellist klappi abiks pole. Küll aga liikluses peaks mootoriga pidurdamist kasutama talvel koos tavalise pidurdamisega libeda tee korral,sest libeda teega ei tohi sõita vabakäiguga,ega ka nn sidur all.
 
ants 16. oktoober 2013, kl 18.59
Aitäh, Sass ! Jutt selge ja loogiline. Tulin mõttele, et kui pidurdate mootoriga siis tagasõitja ei märka, et pidurdate ja sõidabki teile sisse. Kas autmaatkäigukastiga autod ka pidurdavad mootoriga ? Vaevalt !
 
hmm 19. oktoober 2013, kl 01.06
Kõige lihtsam alustda käikudega pidurdamist on , võtad lihtsalt jala pedaalilt (käik sees). See oli esimene samm. See on algajate ja igapäeva juhtide teema. Automaadiga tõesti ei pidurda mootoriga.

Mina aga, olen vaimustuses tehnikast ja manuaal käigukastidest. Meeldib igat enamus käike läbi käia peatumiseni. Kasutan rev match ja vahel heel n' toe tehnikat. Lisaks on mu autol hetkel tühikäigu probleemid, pean vajutama pidurit ja samal ajal hoidma pöörded 1000 lähedal ja seda kõike ühe jalaga.

Kõik on õppimises kinni.
 
automaat 19. oktoober 2013, kl 21.09
Ja kuidas talvel lbedaga automaatkastiga pidurdada ?
 
dasfa 19. oktoober 2013, kl 22.13
Vajutad pidurit :D
 
V.S.O.P. 28. oktoober 2013, kl 21.48
Ants on Ants, mootoriga pidurdama õpetatakse proffe, mitte sõiduautodega liiklevaid amatööre, GAZ-53`ga ei saanudki examit muidu läbi kui mootoriga veokat ei pidurdanud.
 
ants 03. november 2013, kl 07.41
Asi enamvähem selge: tavasõitjale pole seda vaja, kasutavad profid, peab kasutama libeda tee korral, kasutavad rallimehed.
 
irw 12. november 2013, kl 13.48
ants - pidurdamine käib ikke nii et kui on 110 sisse kruvitud siis laksti sidur alla ja esimene käik sisse. võtab hoo ilusti maha. soovikorral võib ka tagurpidi käiku kasutada. aint siis on G jõud väga suured, nagu reaktiiv lennukis, sul on vaja hapnikumaski ja spetsiaalset skafandrit mis pigistab jäsemetest vere ajju nii, et pilt eest ära ei läheks. ei ole naljaasi.
 
kristjan 19. november 2013, kl 14.56
hmm Kirjutas:
-------------------------------------------------------
Automaadiga tõesti ei pidurda mootoriga.

Mis siis automaat kastiga auto sinuarust teeb kui jala gaasilt 2ra v6ttad????
 
kohuke 23. november 2013, kl 18.52
mina tean täpselt, mida teeb automaatkastiga auto, kui jalg gaasipedaalilt ära võtta - kõigepealt hakkab järjest aeglasemalt sõitma ja lõpuks jääb seisma.
 
Triinu 23. november 2013, kl 22.18
Sama siin! Kui väga järsult rehve kandiliseks pidurdama ei pea, siis lappan ikka enne peatumist kõik käigud läbi, teinekord polegi vaja täitsa seisma jääda, enne läheb foorituli roheliseks või likvideerub misiganes muu takistus. See oht, et keegi tagant sisse tuleb, on tagant-tulija viga, et pikivahet ei hoia. Üldiselt ei lange siiski kiirus nii drastiliselt, et tagumised seda ei märka. Pigem jääb tagumistel aega reageerimiseks väheks just siis, kui viimasel hetkel kahe jalaga pidurile hüpata.


Raskeveokijuht Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> Lp Karl.. Sinu välja lausutud sõna ( motorbrake) o
> n eesti keelses tõlkes mootorpidur. Lisaks on olem
> as paljudel bussidel ja veokitel olemas lausa mägi
> pidur ehk RETARDER. Toimib sisse lülitamisel kohe
> kui jala gaasipedaalilt eemaldad hakkab masin pidu
> rdama.
> Üldiselt ise kasutan nö mootoriga pidu
> rdamist nii veokil kui ka sõiduautol.. Milleks kog
> u aeg piduripedaali seljas elada kui saab ka lihts
> amalt.
 
hmm 24. november 2013, kl 03.01
kristjan Kirjutas:
-------------------------------------------------------
> hmm Kirjutas:
> ---------------------------------
> ----------------------
> Automaadiga tõesti ei pi
> durda mootoriga.
>
> Mis siis automaat kastiga
> auto sinuarust teeb kui jala gaasilt 2ra v6ttad???
> ?

Pm sama mis veered tühikäigul, ainult see ei jää mitte kunagi seisma sest käik on koguaeg sees.
 
kristjan 25. november 2013, kl 13.52
Ei ole ju sama. Kui jah neutraali peale lykkad siis veered tyhik2igul kuni hoog l6ppeb. Kui ikkagi d peal on siis vahetab viisakalt j2rjest k6ik k2igud alla st mootoriga pidurdamine.
 
lolol 25. november 2013, kl 19.43
Siiski ei tohiks automaadil kasutada mootoriga pidurdamist(vahetades alla d3 - d2 - d1). Ilmselt ei ole te lugenud oma auto kasutusjuhendit sel juhul.
Automaatkast on seest täiesti teistsuguse ehitusega. See töötab hoopis teistmoodi.

"Downshifting an automatic may cause some accelerated wear of the internal clutches. Brakes are far cheaper to replace, since the only way to replace the transmission clutches is to fully rebuild the transmission.

Using the transmission in this way is putting strain and additional wear on the transmission. The transmission will operate at it's optimum performance in Automatic Drive. "
 
Raskeveokijuht 14. detsember 2013, kl 23.36
Lõpetage see külajutt ,et automaat kastiga masinaga ei saa mootoriga pidurdada. Oman ise juba aastast 2006 automaat kastiga masinaid millega oma igapäevasõite teen.. Väga edukalt vähendavad ka need masinad kiirust kui jala gaasi pedaalilt ära koristad. Ei ole vaja lapata neid käike D pealt väiksemaks. Nt. trassidel sõites kasutan pidureid minimaalselt . Kui peale 90 ala tuleb kusagil 50 km või 70 km piirang. Siis lihtsalt vabastan gaasi pedaali aegsasti ja kiirus väheneb. Miks ma aga ei taha sõita kolonnis eriti rassil ? Sel lihtsal põhjusel ,et liiga palju mängitakse piduri tuledega ja eriti pimedal ajal hakkab see mind häirima. Eriti jamaks läheb aga siis kui kolonn sõidab libeda ja lörtsise teega üksteisel p... s kinni ja siis mängivad piduritega.
Automaat kast toimib täpselt samuti nagu manuaalkast kui jala gaasi pedaalilt koristad.
Antsule aga: Ega sa ei näe jah kui mina automaat kastiga masinaga sõites sinu nina ees mootoriga pidurdan. Aga selleks ongi PIKIVAHE mida pead sina Ants poiss jälgima.
Üldiselt mina kasutan talvel libedaga pidureid minimaalselt eriti kui teed on lörtsised või libeda.
 
kle 15. detsember 2013, kl 04.46
To ants - kui retarderiga pidurdad siis lähevad samamoodi taga pidurituled põlema nagu ka jalaga pedaali tallates , seega teavad tagasõitjad ikka ka et auto pidurdab.
 
Juku 29. detsember 2013, kl 12.19
Nissanil on naljakas elektroonika, et laseb pidurdada jah algul 3000 pöörde pealt alla aga siis ühel hetkel lisab ise pöördeid.
 
Staaži 25 aastat 29. detsember 2013, kl 16.45
Mina võtan autol käigu välja ja siis vajutan pidurile ja auto jääb seisma nagu naksti
 
Biider 20. märts 2020, kl 20.25
Vaat kui on ilma vahegaasita automaatkäigukast siis peab olema käsipiduril helisigna. Raisk ei tunneta muudkui vajutad gaasi. Ma räägi käisin Selvehallis Rappeli keskus tegi mo tengelpungale arapi nii et närvilisuses unus ära. No tulin siis Maarjamaa poole mõtlesin et panen sirge peal rullnokka kurrat mis jama on 240 jääb 140 puudu. Vaatan okulaarist mida tagant ka peegeldab raisk tuli rummus niikui tankil suitsukate. Jagasin matsu pointiks tõmbasin kärrsari pealt oo seier kukkus kohe 140 peale. Igaks juhuks sportkäiku ei hakand automaadil sisestama tea kui hulluks asi oleks läind sest peale sellist loomkatset olid tagumised suportid nullis.
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!