28 lihtsat ja pisikest muudatust, mis aitavad sul paremaks ja õnnelikumaks inimeseks saada


28 lihtsat ja pisikest muudatust, mis aitavad sul paremaks ja õnnelikumaks inimeseks saada
Panthermedia, Scanpix

Uue harjumuse sissekulumine võtab aega 30 päeva. Kõige raskem on algust teha. See Bright side portaalis välja toodud nimekiri on kokku pannud 28 ideed — kõik neist on kuu aja jooksul täiesti teostatavad. Vali neist 2-5 ja proovi need oma igapäevaste tegevuste üheks osaks muuta. Kui need saavad osaks sinu argipäevast, vali uued.

1. Kasuta sõnu, mis aitavad õnnetundele kaasa

Kui keegi küsib, et kuidas sul läheb, siis vasta tavapärase: “Käib kah!” asemel hoopis sõnadega: “Mul läheb suurepäraselt!” Selline vastus paneb nii küsija kui ka sinu end paremini tundma. Suhtumise muutmine on küll keeruline, kuid seda kindlasti väärt. Usu, sa hakkad end kindlasti paremini, tervemana ja õnnelikumana tundma.

2. Proovi iga päev midagi uut

Mitmekesisus annab elule vürtsi. Millegi esmakordne proovimine jätab su ajusse jälje. Võta vastu väljakutse vähemalt kuu jooksul iga päev midagi uut proovida. See võib olla uus tegevus, mõni seniproovimata söök või isegi esimest korda võhivõõraga rääkimine. Su ellu tuleb sedasi toimides palju rohkem uusi võimalusi.

3. Tee iga päev vähemalt üks heategu

Mida külvad, seda lõikad. Kui annad kellegi teise elule positiivse lükke, siis tulevad head võnked sinuni ka tagasi. Tee midagi head, midagi endast suuremat — aita kedagi, tee keegi õnnelikumaks või vähenda kellegi koormat. See on väärt tegu, sest annab sulle endale palju tagasi.

Seotud lood:

4. Õpi iga päev midagi uut

Eneseusaldamine on elus edasijõudmiseks äärmiselt oluline. Vaid nii saad olla tõeliselt õnnelik ja terve. Et aga ennast usaldada, tuleb ennast arendada ja uusi asju õppida, sest see aitab sul hakkama saada.

5. Õpeta iga päev midagi uut

Meil kõigil on kaasa pandud mingi hulk tugevaid külgi. Sinu tugevus võib olla aga kellegi nõrkus — see, mis sinu jaoks on lihtne, võib kellegi teise jaoks aga tõeliseks katsumuseks osutuda. Sisemine õnnetunne tuleb aga sellest, kui saame kedagi aidata. Jaga oma talenti ja tugevusi nendega, kellele sellest tõeliselt kasu on.

6. Veeda iga päev üks tund tehes seda, millesse tõelise kirega suhtud

Olgu selleks siis kogukonna aitamine, maalimine või mõni muu hobi. Leia iga päev üks tund, et sellega tegeleda. Selline tegevus aitab su elule tähendust luua.

7. Kohtle kõiki hästi — ka neid, kes sinuga jämedad on

Kui oled meeldiv inimesega, kes sulle ei meeldi, ei loo see sinust võltsi kuvandit. See näitab sinu täiskasvanulikkust ja võimet oma emotsioonide kontrollida. Toimides nii 30 päeva näed, kuidas ebaviisakus ja jäme käitumine hakkab sinu ringkonnas kaduma.

8. Keskendu positiivsusele

Suurimad võitjad elus on need, kes suudavad kõike läbi optimisti silmade vaadata. Nagu öeldakse — kaelani s*tas olles ei tohi pead norgu lasta. Ole positiivne ja hakkad nägema võimalusi, mitte tupikuid.

9. Leia ka ebamugavatest olukordadest õppetund

On oluline meeles pidada, et iga asi on meile õpetuseks. Kõik keda sa kohtad, kõik mida sa näed — igast asjast saab midagi enda jaoks kaasa võtta. Ära kunagi unusta hindamast õppetundi, mida elu sulle teele saadab. Õppimine aitab sul sammu edasi astuda.

10. Märka elu ja tunne sellest rõõmu

Mõtle korra: kõik, mida sa oled teinud, kogenud, kõik hea ja kõik halb, see on toonud sind siia, kus sa praegu oled. Küsi endalt, kui palju sa tegelikult elust rõõmu tunned ja kui palju sa üldse elad? Võti õnnelikuks eluks on lihtne — ole rohkem ja tõmble vähem. Naudi end!

11. Vabane millestki 30 päeva jooksul

Sind ümbritseb iga päev väga palju pahna. Olgu see su kodus või kontorilaual — vabane millestki ebavajalikust järgneva kuu jooksul. Kui koristad ümbritseva rämpsust, puhastud ka seesmiselt.

12. Loo midagi uut 30 päeva jooksul

Loomine on täiesti omanäoline protsess. Tunne, et oled midagi oma kahe käega ära teinud, toob sulle tõelise rahulolu. See, kui teed igapäevaselt inimestele nende finantsplaane ja samal ajal seda ise vihkad, ei loe. Leia midagi, mida armastad ja loo midagi sellega seoses. Usu või mitte, aga su elu täitub tänu sellele tõelise positiivsusega.

13. Ära valeta 30 päeva jooksul ühtegi korda

Ära peta end ja teisi — ole 30 päeva jooksul üdini aus. Unusta ka valged valed!

14. Ärka iga päev tavapärasest pool tundi varem

Selleks, et mitte hullupööra kiirustada, ärka alates homsest iga päev pool tundi varem. Pane tähele, su elu muutub palju rahulikumaks.

15. Vabane kuu jooksul kolmest halvast harjumusest

Kas sööd liialt rämpstoitu? Suitsetad? Mängid liialt arvuti- või videomänge? Vaidled lähedastega? Sa ju tead, et sul on kindlasti mõni halb harjumus. Vali kolm ja vabane neist kuu jooksul.

16. Vaata iga päev 30 minutit vähem televiisorit

Lahuta enda meelt pärismaailmas. Head mälestused tekivad vahvatest ja vingetest sündmustest ning kogemustest. Mine välja, naudi elu!

17. Sea endale üks suurem eesmärk ja tööta selle nimel iga päev

Jaga oma eesmärk väikesteks sammudeks ja tee nende nimel pidevalt tööd. Leia päevas see üks tund, et pürgida sinna, kuhu tõeliselt soovid. Esimene samm on kõige raskem, edasi läheb asi juba kergemaks.

18. Loe iga päev üks peatükk mõnest heast raamatust

Kõik me loeme aina rohkem ja rohkem kõikvõimalikke kirjutisi veebist. Küll aga ei asenda ükski ekraan kunagi päris raamatut. Päris raamatut, mis on mitmete aastate jooksul inimesi, nende arvamusi ja elu kujundanud. Leia mõni selline teos ja aeg, et iga päev sealt üks peatükk lugeda. See tuleb sulle kindlasti kasuks.

19. Loe või vaata igal hommikul midagi, mis sind inspireerib

Vahel vajad lihtsalt väikest ergutuskõnet. Enne kui kodust väljud või hommikust sööd, vaata mõnd motiveerivat videot või loe midagi, mis sind inspireerib.

20. Leia midagi, mis sind iga päev pärast lõunat naerma ajab

Olgu selleks siis kassivideo vaatamine või anekdoot. Naer stimuleerib aju ja annab värske energialengu. Kõige parem aeg end laadida on pärastlõunal, see on aeg, mil seda tõesti vajad.

21. Liiguta end pool tundi iga päev järgneva kuu jooksul

Su tervis on sinu elu. Ära lase sel hääbuda. Söö tervislikult, ole aktiivne ja käi arstil.

22. Astu oma hirmuga silmitsi

Suurim takistus positiivse muutuse ees on hirm. Mõnikord kardame me ebaõnnestuda. Mõnikord kardame me areneda. Ja vahel kardame me end lihtsalt lolliks teha. Parim viis hirmu seljatada on sellega silmitsi seista. Asu ebakindlusega võitlusesse!

23. Valmista iga päev mõni uus tervislik söök

Kokkamine on lõbus, see arendab sind nii vaimselt kui ka pakub kehale turgutust.

24. Võta iga päev 10 minutit, et analüüsida oma päeva ja leida sellest üles õnnestumised

Leia igast päevast see, mis sul õnnestus, mis hästi läks ja mis positiivselt mõjus. Selline positiivsuse peegeldus aitab näha häid pisiasju elus, mis tegelikult sind õnnelikumaks muudavad.

25. Vestle kellegagi, kellega sa väga harva räägid

Inimesed on erinevad, igaüks omamoodi põnev. Rääkides erinevate inimestega täitub su pea värskete mõtetega ja uute ideedega. Järgneva 30 päeva jooksul suhtle nendega, kellega sa seda tavaliselt ei tee. Uuri, mis neid inspireerib.

26. Vabane suhtest, mis sulle valu põhjustab

Hoia oma elus ainult neid, kes sind õnnelikuks teevad, sind motiveerivad, inspireerivad ja sind arendavad. Kui tead mõnda, kes sulle pigem valu kui rõõmu toob, siis on aeg see suhe lõpetada.

27. Andesta kellelegi, kes väärib teist võimalust

Sageli lõppevad suhted suurte egode põrkumise tõttu. Kui su elus on keegi, kes väärib teist võimalust, siis on aeg andestada ja talle see võimalus anda. Kui pead vabandama, siis vabanda.

28. Jäädvusta iga päeva ühe foto ja lühikese kirjatükiga

Anna endast parim, et jäädvustada oma igast päevast üks meeldiv elamus. Enne magamaminekut pane ka oma märkmikusse kirja päeva kõige positiivsemad kogemused. Nii kogud häid mälestusi, mida hiljem naeratusega meenutada.