12 lihtsat võtet, mille abil nahka talvise kuivuse ja kestenduse eest kaitsta


Lumesadu Kardrioru pargis
Foto: Ahto Sooaru

Talv on sobiv aastaaeg romaanide lugemiseks, pähklite röstimises ning paraku ka naha kuivatamiseks. Riietuge lahti ja te näete, kuidas sääred kestendavad, küünarnukid on karedad ning armsad beebikurrud näos on süvenenud kuristikeks.

Tuul, keskküte ning külm ja kuiv õhk võivad võtta naise nahast kogu niiskuse, millega koos kaob ka ta huumorimeel. Niiskusepuudus muudab meie naha tuhkjaks ning kohati võib nahk tunduda lausa ebamugavana ning ka juuksed tunduvad olevat rääbakad ja kuivad. Enese kaitsmiseks sellest aastaajast tingitud vintsutuste eest tuleb ravida kogu süsteemi nii seest kui väljast.

Ainuüksi kallist näokreemist ei piisa. Selleks läheb vaja hella hoolitsust. Allpool on ära toodud, mida te tegema peaksite:

1. Ärge ligunege

Pikad kuumad dušid võtavad nahast loomuliku rasu, võivad lõhkuda kapillaare ning tekitada valulisi kuivi kohti kätele, puusadele ja säärtele (kus veesurve on kõige suurem). Kümmelge pigem leiges vees ja nii kui te olete duši alt välja astunud, õlitage ennast lõhnastamata kehavedelikuga. Te peate püüdma niiskuse naha sisse siis, kui poorid on veel avatud. Kui te armastate käia vannis, piserdage vette õli, aga ärge ligunege liiga kaua. Kui te tõepoolest peate end marineerima (et mõtteid mõlgutada), siis kastke jalad parem roosilehtede ja roosiõlivanni.

Seotud lood:

2. Minge julgelt külmale vastu

Niisutavad vahendid võiksid olla talvel veidi tugevamad, eriti kui peate viibima pikalt väljas. Sobivad on päikesekaitsefaktoriga ning looduslike koostisosadega kreemid, vältige TEAd (trietanoolamiin) sisaldavaid vahendeid. Sobivad on mesilasevahast mandliõli, kollageeni või köögiviljaõlidega kreemid, vältida võiks odavamaid mineraalõlide ja vaseliiniga alternatiive, kuna need ummistavad tavaliselt poore.

3. Ajage nahk maha

Surnud naharakkude koorimine valmistab naha niiskuse vastuvõtmiseks ette ning aitab vereringet parandada. Kasutada võiks massaazhikinnast ja leebet koorivat kreemi kord kahe nädala jooksul.

4. Sööge õliseid toite

Küllastamata rasv aitab kehal proteiine omandada. Kui teil on kange kiusatus valada salat üle oliiviõliga või süüa ära terve karbitäis sprotte, siis tehke seda. Arktikas elavad inimesed söövad põhjusega õlist kala, nad vajavad seda talvel ning seda vajate ka teie!

5. Õlitage

Oliiviõli, seesamiõli ja isegi vana hea E-vitamiin (kui ampull katki teha ja huultele määrida) on suurepärased vahendid kuivade huulte raviks. Sheavõid sisaldavad palsamid hoiavad huuled pehmena.

6. Liikuge

Toitained pääsevad naha sisse, kui teie veri käib ringi. Trenn aitab ka leevendada talvebluusi. Kui kerge on unustada figuur, kui mässida end sooja teki sisse ning imeda šokolaadi.

7. Katke end kinni

Kindad on seksikad ning kaitsevad kõige õhemat kuiva nahka teie kehal — käsi. Te ei peaks tundma valehäbi talvel lumememmena riietumise ees. Purunenud kapillaarid peaksid tuletama teile meelde, kui ohtlik on talvel lumega peakatteta ringi käia.

8. Masseerige

Masseerige end sensuaalsel viisil taimeõliga, et vereringe läheks käima. Teie keha vajab puudutamist ning nahk lööb särama, kui inimkäte energia on seda puudutanud.

9. Piserdage end

Kui te piserdate nägu Eviani või roosiveega, siis ei niisuta te seda radikaalselt, küll aga leevendate küttega ruumis istumisest tingitud pingule tõmbunud nahka. Silmakreemid, huulepalsamid (mitte vaseliinipõhised), kätekreemid peaksid talvel teiega igal pool kaasas käima.

10. Eelistage taimset

Punane vein, kohv, šokolaad ja kange tee võivad võtta talvel teie üle võimust, eriti enne menstruatsiooni või kui töö on väga pingeline. Kahjuks aga kuivatavad need ained nahka. Olge alkoholi tarbimisel tagasihoidlikud (tehke kolm-neli alkoholivaba päeva nädalas) ning valage kohvi sisse piima. Eksperimenteerige taimeteega ning ärge lahkuge kontorist enne, kui kaheliitrine pudel allikavett on tühi. Alkoholi ja kofeiini vältimine aitab ka tugevdada immuunsussüsteemi ning tõrjuda grippi.

11. Magage sisse

Unepuudus jätab keha ilma B-vitamiinist, mis hoiab juuksed säravana, naha värskena ning küüned tugevana. Uni on ka looduslik stressileevendaja, andes nahale vajalikku puhkust. Öö on sobiv aeg käte ja jalgade hooldamiseks, kehakreemi peale kandmiseks ning sokkide ja kinnaste kättetõmbamiseks. Vedelikupuuduse vältimiseks jooge enne magamaminekut piisavalt vett ning varustage umbne magamistuba õhuniisutajaga. Kui ta ärkate öösel ilmse põhjuseta üles ja põrnitsete kuud, siis JOOGE!

12. Kummardage kuud

Vedelikupuudus tegelikult nahka ei vananda, seda teeb vaid päike. Isegi hädine talvepäike võib nahka põletada ning tekitada UV-kiirtest põhjustatud vananemisilminguid. Selle probleemi vältimiseks kasutage niisutavat jumestuskreemi, mille päikesefilter on veidi väiksem kui suvel, näiteks 8 või 15, ning kasutage seda iga päev. Päikesekahjustus ilmneb järk-järgult, aga selle tulemused on pöördumatud. Päeval, mil te hakkate kasutama päikesekaitset, annate nahale teise võimaluse, olenemata vanusest.