17 nõuannet, et oma keha lõpuks ometi tõeliselt armastama õppida

 (1)
naisteka scanpixi pildid
Pilt on illustreerivFoto: Scanpix

Paljud inimesed ei tunne end oma kehas hästi, rääkimata siis veel selle armastamisest. Ikka ja alati leidub neid kehaosasid mida sooviksime parandada, peita, värvida, muuta või siluda. Kunagi pole piisavalt hea, ilus või hästi.

Keha on kui meie tempel, meie hinge kodu. Miks siis mitte seda ükskord ometi tõeliselt armastama hakata? Siin on selleks 17 kasulikku nõuannet.

Õpi oma keha kuulama ja tundma

Inimesel on hing, meel ja keha, mis omavahel koos toimima peaksid, kuid meie meel ehk mõistus on nad teineteisest lahutanud. Nii tekibki situatsioon, kus hing ihkab üht, meel teist ja keha kolmandat. Tavaliselt loevad ainult meele ehk mõistuse(või ego, kes on mõistuse vallutanud) tahtmised ning hinge ja keha vajadused jäävad tagaplaanile. Seetõttu on ka oma keha ignoreerimine paljude inimeste jaoks täiesti tavaline. Kas sina ja su keha olete alati ühel nõul, olete tiimis? Keda sina tavaliselt kuulad, kas oma keha või keskendud ainult oma meelele? Pane tähele, kuidas su keha end tunneb. Kui sa oled söönud mõnda maitsvat toitu, siis kuidas su keha end peale söömist tunneb — rammestust, erksust, lõhkiminemise tunnet või kergust ja rahulolu? Kuidas su keha tunneb end peale magamist — kas oled välja puhanud, värske või ikka veel väsinud ega jaksa end õieti liigutadagi? Kuidas su keha tunneb end peale hommikuni kestnud meeleolukat pidu? Kuidas su keha end peale trenni tunneb? Tee rohkem neid tegevusi, mis panevad su keha end hästi tundma.

Seotud lood:

Las fookus olla tervisel ja heal enesetundel

Liiga tihti pöörame me täiesti ebaolulistele asjadele tähelepanu. Me muretseme, et meil on liiga väiksed rinnad või suur nina, lühikesed jalad või vale kaalunumber. Me oleme mures keha vananemise pärast ja soovime olla igavesti noored. Peatu ja mõtle korraks, mida sa endaga ometi teed, mis sõnumi sa oma kehale saadad? Selline mõtlemine tekitab rahulolematust ja negatiivset energiat iseenda suhtes. Ilu algab seespoolt väljapoole, sa oled see mida mõtled ja tunned. Pööra hoopis tähelepanu oma keha eest hoolitsemisele — puhtus, puhkus ja liikumine, tervislik toit ning positiivsed mõtted iseendast. Oma keha eest hoolitsedes puhked sa justkui õide.

Õpi oma keha tundma

Puuduta ja silita ennast. Kas julged? Kui niisama puudutamine on raske, siis määri oma keha igapäevaselt mõne naturaalse õliga. Hästi sobivad mandli- või kookosõli, mis on ka nahka niisutavad ja toitvad. Puuduta oma keha armastuse ja õrnusega — oma käsi, jalgu, kaela, nägu, huuli, kõhtu, selga, rinnakut, tuharaid. Ilma mingi erandita!

Koge teiste inimese puudutusi

See võib olla mõne inimese jaoks väga väljakutsuv ja isegi ebameeldiv. Kas tunned end mugavalt kui keegi puudutab su põski, kõhtu või jalgu? Kallista rohkem ja tihedamini, mine massaži või tee ise kellegile pai, lase end kaisutada ja kaisuta ise. Puudutused teevad imet, meie keha lihtsalt januneb puudutusete ja läheduse järele. Nii muutud sa oma keha suhtes kindlamaks ja avatumaks.

Liiguta oma keha erinevatel viisidel

Meil on väga kerge minna mingisse kindlasse rutiini ja liigutada end päevast päeva samal viisil. Kui teed joogat, siis mine vahepeal hoopis jooksma või vastupidi. Oled sa kunagi ennastunustavalt tantsinud? Ka keha soovib vaheldust, ta soovib end erinevate tegevuste kaudu väljendada ja midagi luua. Erinevad liigutused muudavad sind oma kehas kindlamaks ja aitavad võimeid paremini tundma õppida. Naudi end läbi erinevate tegevuste. Sa võid üllatuda, milleks su keha võimeline on.

Proovi erinevaid tegevusi alasti kogeda

Väga kerge on riiete alla oma keha ära peita. Kuid proovi näiteks alasti magamist, alasti liikumist, lase end alasti pildistada. Eriti võimas on olla alasti looduses, käia paljajalu, ujuda, kogeda oma keha tuules, vihmas ja päikeses. See on imeline ja väga vabastav tunne.

Kuula suletud silmadega

Kuula linnulaulu, merekohinat või oma lemmikmuusikat suletud silmadega. Tunneta helisid iga keharakuga. Nii lähened oma kehale hoopis teise nurga alt ja saad võimsa efekti osaliseks.

Tunneta toitu, mida sööd

Loe veel

Keha teab, milline toit tema jaoks parim kütus on. Jälgi oma loomulikke instinkte, lõhna– ja maitsemeeli, kehaehitust ja selle iseärasusi. Vaata oma toitu enne söömist, tunne selle lõhna ja tekstuuri. Näri põhjalikult ja aeglaselt iga suutäit ja naudi toidu maitset.

Tunneta oma hingamist

Kuidas sa hingad? Enamik inimesi hingab kiiresti, pindmiselt ja ülarinnaga. Niimoodi pindmiselt hingates ei saa organism piisavalt hapnikku ja ka süsihappegaas ei saa siis väljahingamisega täielikult organismist väljuda. Hingamine mõjutab vereringe kaudu kopse, närvisüsteemi, seedimist ja ainevahetust. Sügav hingamine kõrvaldab kopsudest haiguskoldeid, vabastades need mürkidest, viirustest ja bakteritest. Õpi oma hingamist teadlikult aeglustama ja su keha tänab sind.

Lõdvestu

See on peaaegu kõige tähtsam ja raskem oskus. Tänapäeva inimesed ei oska enam lõdvestuda. Meie kehal on mälu, mis peegeldab kõike, mida ta on läbi elanud, jäädvustades sinna kogunenud ja väljaelamata tunded. Need teevad meid kangeks ja paindumatuks. Oskus lõdvestuda ja lasta oma keha pingetest vabaks paneb energia kehas taas voolama ja ringlema, aidates meie kehal end taastada, uuendada ja noorendada.

Mida teha kui teised su keha kritiseerivad?

Sa ei saa küll kontrollida teiste mõtlemisi ja ütlemisi, aga mida rohkem sa oma keha armastad, seda vähem negatiivsed kommentaarid sulle hinge lähevad. Kui sa oled oma kehaga sõbraks saanud, siis mingil hetkel need kommentaarid ka lihtsalt lakkavad.

Jälgi kuidas sa teisi vaatad

Kas oled teiste suhtes kriitiline ja liigitad inimesi ilusateks ja koledateks, paksudeks ja peenikesteks? Proovi igas inimeses ilu leida. Teised peegeldavad sind ennast. Kui sa leiad ilu igal pool, leiad ilu ka iseendas.

Ka riietus on oluline

Keha reageerib meid ümbritsevale — värvidele, mustritele. Kas su riided on puhtad, kas need on rõõmsad või luitunud? Isegi märgid ja mustrid on olulised, mis riietel peal on. Riieta end mugavatesse, naturaalsetesse, heledatesse ja rõõmsatesse toonidesse, mis sinu kaunist kehakuju toetavad..

Täna oma keha sinuga koos veedetud aja eest

Igal hommikul täna oma keha, et ta toimib ja töötab. Igal õhtul, kui voodisse lähed, täna oma keha, et ta oli sinuga terve päeva ja kõigile katsumustele vastu pidas.

Armasta oma keha

Meie hing, meel ja keha on omavahel seotud ja kooskõlas. Keha reageerib sinu mõtetele, tunnetele ja uskumustele. Kui vihkad oma keha, siis keha vastab sellele haigustega kui armastad oma keha, on keha ilus ja terve.

Ole oma keha parim sõber, mitte vaenlane.

Allikas: Kehakeel