Fitmodel Olga Sibanova: olen küll terve aasta dieedil ja ettevalmistusel, aga motivatsioon on suur, teen seda eelkõige enda jaoks

 (14)
<em>Fitmodel</em> Olga Sibanova: olen küll terve aasta dieedil ja ettevalmistusel, aga motivatsioon on suur, teen seda eelkõige enda jaoks
Foto: Erakogu

Riias peeti aprilli lõpus IFBB fitmodel'i Euroopa meistrivõistlused, kus eestlanna Olga Sibanova sai üle 168-sentimeetriste naiste kategoorias pronksmedali.

Naisel on juba tiitleid küll: Olga on juba varasem maailmameister. Mullu tuli ta ka Eesti meistriks. Eesti Kulturismi ja Fitnessi Liit andis talle aasta sportlase tiitli ja EOK maksis preemiat.

2006. aastal võitis ta tiitli Top Model Estonia ning esindas Eestit võistlustel Top Model of the World ja Miss Tourism International.

Kui pika teekonna olete medalite nimel käinud?

Olen spordiga varem tegelenud: iluvõimlemine, tantsud, tennis, golf. Kui rääkida võistlustest, siis MM-i kullani läks 2,5 aastat. Jõusaalis käin juba umbes viis aastat.

Fitmodel on küllalt uus võistlusala. Mida seal hinnatakse?

Jah, üsna uus, kuid kogub maailmas iga aastaga aina enam populaarsust. Sportliku vormi näitamise kõrval on ka naiselik kleidivoor. Hindamiskriteeriumiks on võistleja tervislik välimus, hea nahaseisund ja toonus ning oskus end presenteerida. Lihased peavad olema, aga fitmodel ei pea olema liiga kuiv, nagu bikiinifitnessi võistlejad, ja lihaseid ei pea tükkideks jagama.

Kui oluliseks peate sportlaste tunnustamist?

Parima sportlase tiitel ja olümpiakomitee preemia on suur au. Ma arvan, et iga sportlase jaoks on tunnustamine väga tähtis. Kui tead, et sinu tulemusi hinnatakse ja austakse, siis tahad teha üha rohkem ja rohkem ja järgmine kord anda endast parimat. Mina nimetan seda motivatsiooniks.

Seotud lood:

On modellikogemus suureks eeliseks?

Modellindus andis päris palju. Olen edukalt võtnud osa paljudest iluvõistlustest. Fitmodel’ina sulanduvad kõik hobid justkui tervikuks. Vajalik on nii sport, ilu kui ka esinemisoskus.

Millises seisus on fitmodel Eestis?

See pole nii populaarne kui bikiinifitness. Aga ma olen kindel, et saame alaliidu presidendi Ergo Metslaga seda arendada, kuna see on väga naiselik ja ilus. Mingi aja pärast on see sama populaarne kui teised kulturismialad.

Keda eeskujuks peate?

(Naerab.) Ma pole kunagi olnud kellegi fänn, kuna igaüks on ainulaadne. Muidu on paar Venemaa bikiinifitnessitüdrukut, kes mulle väga meeldivad ja keda ma heameelega jälgin Instas.

Miks omandasite treenerikutse?

Kui esimest võistlushooaega tegin teiste käe all, siis aja möödudes adusin, et vajan arenguks rohkem teadmisi ja arusaamist sellest, mida ja milleks ma teen. Kui algul sai mulle laias laastus selgeks, mida ja kuidas treenida ja millist toitu süüa, siis järjest enam tahtsin teada, kuidas kõik töötab ja toimib ning mis just minu puhul tulemusi annab. See oligi tegelikult suurim ajend treenerikutse omandamiseks. Eelkõige enda jaoks.

Milline näeb välja teie treeningkava?

Kuna peamine eesmärk on kasvatada lihaseid, siis fookuses on raskustega jõutreeningud. Minu puhul kardiotreening pigem lõhub raske vaevaga kasvatatud lihasmassi. Võistluseks valmistusel teen viis korda nädalas trenni, muidu kolm korda. Minu fookus on alakehal. Ülakeha reageerib koormustele paremini ja areneb kiiremini, sellepärast treenin enamjaolt tuharaid, jalgu ja selga. Õlgu ja rindkeret teen mõned korrad kuus.

Mis on ettevalmistuses kõige tähtsam?

Kõik, olgu see siis toitumine, trenn, poseerimine või see, mida lavale selga paned. Ei saa öelda, et mingi osa oleks tähtsam kui teine. See on päris suur ja raske tee ja töö.

Toidupiirangud on sama ranged kui tippmodellidel?

Tippmodellide ja fitnessimodellide dieet ja toidupiirangud on täiesti erinevad. Modellid lihtsalt ei söö mitte midagi, et saada kõhnaks, fitmodellid söövad aga palju ja nii-öelda puhtalt, et lihaseid mitte kaotada. Sellest võiks rääkida päris kaua.

Jääb teil aega hobideks? Milline näeb välja tavapärane päev?

Loe veel

Jõusaal ja valmistumine ongi minu hobi. (Naerab.) Sügisel tuleb mul kuues võistlushooaeg puhkuseta. Seega olengi terve aasta dieedil ja ettevalmistusel. Mu tavapärane päev on samasugune nagu kõikidel. Päeval käin tööl ja õhtupoole lähen paariks tunniks trenni.

Ilu ja tervis käivad teie ala puhul käsikäes?

Ikka, kuna kohtunikud hindavad mitte ainult treenitud keha, vaid tervet pilti, seda, kuidas poseerid, oskad parimaid külgi näidata ja nõrku peita. Kui ilus välimus sul on ja nii edasi.

Kui oluliseks peate välise ja sisemise ilu tasakaalu? Kui palju määrab mõtteviis sportlikke tulemusi?

Ma arvan, et sisemine ilu on kõige tähtsam. Kui oled ilus seest, siis sa lihtsalt ei saa olla kole väljast, kuid sama ei saa öelda välise ilu kohta. Ka meie tervis on seotud meie sisuga ja mõtetega. Kahjuks on meie sport väga subjektiivne ja mõtteviis ei mängi rolli. Muidu on väga tähtis olla laval hea tujuga ja kaifida, et tõmmata kohtunike tähelepanu.

Andke paar nõuannet algajale.

Sea kõrged eesmärgid ja saavuta need. Ära kuula neid, kes ei usu sinusse ja arvavad, et sul ei tule midagi välja. See kõik annab jõudu ja lisab vastupidavust.

Millised eelised tulevad kasuks?

Eeliseks tuleb geneetika ja motivatsioon saada enda parima versiooniks. Aga teadma peab kindlasti, et kõik, mida teed, on ainult sinu tahtmine. Ainult siis saad tulemusi. Kui tahad kellelegi midagi tõestada, siis kasu sellest ei tule.