Kui enesehinnang on madal, siis need 4 harjutust aitavad sul end taas ilusana tunda


Kui enesehinnang on madal, siis need 4 harjutust aitavad sul end taas ilusana tunda
Foto: Daria Shevtsova/Pexels

On hea, kui võtame end sellistena nagu oleme. Samas pole seda kuigi lihtne teha. Üleskutse: „Ole ilus!“ tekitab pigem kurbust ja pahameelt.

Prantsuse psühhoterapeut Michèle Freud pakub nelja harjutust, mille abil võib maailmale oma sisemist ilu ja valgust näidata.

Enda ilu tunnetamine on midagi erilist. Nagu teisedki emotsioonid — rõõm või kurbus, vaimustus või hirm — on see väga muutlik. Ühel hetkel on ning teisel võib haihtuda. Oma välimusse suhtume alati erinevalt. See on tunne, mis paraku ei allu kontrollile.

Kui oleme äsja tulnud juuksurist ning mitte keegi ei pööra uuele soengule tähelepanu, võime tunda suurt pettumust. Ajakirjad ning filmid pakuvad kõige erinevamaid iluideaale. Ent üldsõnaline nõue: „Ole ilus“ jääb muutumatuks ning on äärmiselt keeruline selle mõjust vabaneda.

Ühed üritavad sarnaneda üldtunnustatud kaunitaridega ja on siis pettunud, kuna kuulsate iluduste teisikuid kohtab haruharva. Teised püüavad lihtsalt üleskutset ignoreerida, ent tavaliselt edutult. Ning just see teebki nad õnnetuteks. Äkki võiks aga valida kolmanda tee — omandada oma ilu isiklik kogemus? Just selle ilu, mis nimelt sulle sobib, mitte see, mida püütakse kaela määrida.

Psühholoogid soovitavad leida uusi ajendeid enese eest hoolitsemiseks. Mine juuksurisse mitte selleks, et end ilusamana tunda, vaid rahulolust, et leidsid oma kiirest päevaplaanist paar tundi aega puhkamiseks. Mine spordisaali sõbratariga mitte selleks, et kaalust alla võtta, vaid lihtsalt mõnusalt aega veeta. Just siis tekib see suurepärane tunne, et on lihtsalt hea olla. Ning see takistab meid muretsemast oma füüsiliste puuduste pärast.

Seotud lood:

Prantsuse psühhoterapeut Michèle Freud on harmoonilise teadvuse kujundamise spetsialist. Tema pakutud neli harjutust aitavad meil suhtuda endasse heatahtlikumalt, tunnistada endas oma parimaid inimlikke omadusi, pöörates nimelt neile tähelepanu. Kõik see lubab meil tunda end kindlamalt ning oma välimust rõõmuga aktsepteerida.

1. Omanda taas oma nägu

Meid ei tee tusaseks mitte meie kortsud, vaid see, et meile ei meeldi see, mida näeme peeglisse vaadates ning mida näevad teised. Meile näib, et meie nägu ei peegelda enam seda, millised me tegelikult oleme. Püüdkem siis leida taas kontakt oma tegeliku minaga.

Muretu naeratus. Istu mugavamalt toolile ja hinga rahulikult, keskendu oma näole. Hinga sisse nina kaudu, pigista lõualuud kokku hinga välja, lõdvesta need. Seejärel hinga sisse suu kaudu, hääldades üksnes huultega „o“, hinga välja ja lõdvesta kogu nägu.

Hinga sisse, öeldes vaid huultega „i“. Hinga välja. Sinu nägu lõdvestub veelgi. Liiguta tasakesi alalõuga paremale ja vasakule. Huuled avanevad ja sulguvad kergelt, keel laskub vabalt oma kohale, huuled on lõdvestunud ning sa naeratad kergelt.

Seesmine valgus. Nüüd mõtle oma näole. Puuduta seda kätega otsekui kõige kallihinnalisemat aaret. Kujutle, et sa avastad oma nägu esimest korda. Võta aega, et sellega „suhelda“. Kujutle, kuidas sa hoolikalt katad näo hea kreemiga, tundes rõõmuga, kuidas see imbub igasse kortsukesse laubal, silmade kontuuril, nina ja suu ümber.

Need liigutused toovad sulle rahu. Nahk muutub õrnemaks ja siledamaks. Mõtle oma näole ja naerata talle. Pööra tähelepanu igale osale — laubale, silmadele, põskedele, kortsudele. Iga kord hinga sisse ja välja ning saada nendele kohtadele oma sisemine särav naeratus. Seejärel ümbritse mõtteis oma nägu pehme valguse oreooliga. Säilita see valgus endas ja tea, et piisab vaid peeglisse vaatamisest ning sulle meenub see sulnis hetk.

2. Ela oma kehas

Mida rohkem kaotame kontakti oma kehaga, seda karmima ja kriitilisema pilguga vaatame teda. Me ei tunne enam mingeid meeldivaid tundeid ning selle tulemusena tekib meil moonutatud ettekujutus iseendast. Järgneva harjutuse eesmärk on vahetada keha, mis meil on, keha vastu, mis peegeldab meie olemust.

Täielik teadvustamine. Kui asud kuulatama oma keha teateid ning kinkima talle vajalikku hoolt, siis muutub sinu taju ja ka sinu keha. Alustuseks tunne, kuidas duši all voolab vesi mööda su nahka, hellitades ja rahustades seda. Tee endale massaaž (kasuta kreemi), pööra erilist tähelepanu nendele kehaosadele, mis sulle kõige vähem meeldivad. Pane tähele oma žeste ja emotsioone.

Loe veel

Juurdumine. Kühmus selg, ristatud käed ja jalad loovad ettekujutuse põgenemisest endasse. On olemas poos, mis aitab ennast paremini tunda oma kehas. Tõuse püsti, sulge silmad, lõdvesta nägu ja ka õlad. Lõug, päikesepõimik ja kõhu alaosa asuvad ühel joonel.

Tunneta iga sisse- ja väljahingamise puhul oma keha, mis elab ja hingab.

Tunneta selle seisundi kestvust ja mugavust . Kujutle iga sissehingamise ajal, kuidas hea energia tõuseb mööda keha üles. Iga väljahingamise ajal ürita süvendada neid meeldivaid tundmusi. Tee neid harjutusi regulaarselt. Need võtavad kõigest viis minutit aega, ometi tunned endas kohe uut jõudu.

Dialoog iseendaga. Heida pikali ja lõdvestu. Küsi endalt: „Kuidas ma ennast hetkel tunnen?“ Iga sisse- ja väljahingamisega tunneta oma keha. Sind valdab rahu.

3. Tugevda sära

„Ta astus tuppa ja kõik ümberringi lõi otsekui särama“. On inimesi, kellest kiirgab erilist sära. Seda on näha nende näol ja seda tunneb nende kõnnakust. See kõik tõmbab ligi võõraid pilke.

Et ennastki sellel moel demonstreerida, tuleb hakata oma välimuse eest hoolitsema ning poosidele ja žestidele tähelepanu pöörama. Enesekindlad inimesed hoiavad pea püsti, naeratavad ning vaatavad inimestele silma. Miks ei võiks seda kõike katsetada? Tuleta meelde, kuidas näevad välja need, kelle enesekindlust sa imetled, ning võta eeskuju.

Loominguline visualiseerimine. Kujutle, et oled filmikangelane, keda vaadatakse vaimustunult ja kellele öeldakse komplimente. Jälgi tähelepanelikult seda stseeni. Vaata seda ikka ja jälle, et säilitada saadud muljeid.

Sisemine rännak. Istu ja sule silmad. Teinud kõhu kaudu mõned sügavad sisse- ja väljahingamised, lõdvestu täielikult. Tunneta meeldivaid aistinguid, mida lõdvestumine on tekitanud. Kujutle, et reisid oma sisemusse, soojuse ja valguse allikasse. See võib esile kutsuda erinevaid seoseid, ent eelkõige annab see sügava enesekindluse tunde. See on omamoodi sinu sisemise sära keskpunkt.

Tunne energiat, mis sinust lähtub ning valgustab kogu elava. Hinga sügavalt sisse ning sisene veelgi sügavamale oma valguseallika juurde. Seda harjutust tuleb aeg-ajalt teha. Siis, kui läheb tarvis enesekindlust tagasi saada.

4. Saa lahti kompleksidest

Negatiivne suhtumine oma füüsilistesse puudustesse võib olla kaugete üleelamiste kaja, mis olid seotud sellega, et vanemad ei vaadanud piisavalt sageli sind armastusega ega sisendanud sulle sinu isiklikke väärtusi.

Harjutused aitavad leppida meie kõige „ebameeldivamate“ kehaosadega. Kui aga rahulolematus oma puuduste suhtes on liiga suur, tuleb abi saamiseks pöörduda kognitiivse psühholoogi või kehale orienteeritud psühhoterapeudi poole, kes aitavad selgusele jõuda selle psühholoogilise häire põhjustes ning leida viise, kuidas sellega toime tulla.

Heatahtlik pilk. Vaata oma fotosid ja vali välja need, mis sulle kõige enam meeldivad. Seejärel koosta kaks nimekirja: „See, mis mulle endas meeldib“ ja „See, mis mulle ei meeldi“. Istu, siruta selga ja mõtle puudusele, mis sulle muret valmistab. Võimalik, et tumedad rõngad silmade all. Seejärel seosta nendega see, mis sulle meeldib, näiteks silmad.

Mõtle oma silmade värvile, kujule, puuduta neid, tuleta meelde komplimente, mis sulle nende kohta on öeldud. Pea meeles need heatahtlikud märkused. Kinnita need mällu žestide abil. Näiteks ühendades pöidla ja nimetissõrme. Tee seda harjutust neli korda järjest. Mõtle siis uuesti oma puudusele ning surunud taas pöidla ja nimetissõrme kokku, tule tagasi positiivse juurde.

Liigu niiviisi ühelt teisele, kuni jääd pidama oma välimuse positiivsele aspektile. Iga kord, kui mõtled taas oma puudusest, piisab, kui surud kokku pöidla ja nimetissõrme, et tagasi positiivsusesse naasta.

Allikas: Psychologies.ru