Burberry, mis on ka näiteks kuningliku perekonna lemmikuks, hävitas 2017. aastal hunniku riideid, aksessuaare ja parfüüme, vahendas Sydney Morning Herald. See on samaväärne näiteks 20 tuhande brändi signatuuriks saanud trentš-mantliga.

Viimase viie aasta jooksul on hävitatud 90 miljoni naela väärtuses Burberry tooteid, kirjutab Times, lisades, et brändi ei huvitavat ka moetööstuses laialt leviv jätkusuutlikkus. Burberry toodab 50 protsenti rohkem jäätmeid kui kaks aastat tagasi ja seda on lausa kuus korda rohkem, kui eksklusiivne moebränd 2013. aastal tootis.

"Burberry on pannud paika protsessid, et vähendada tootmisel üleliigseid jäätmeid," väitis brändi esindaja BBC-le. "Kui peame tooteid hävitama, proovime seda teha vastutustundlikult ja otsime jätkuvalt viise, kuidas jäätmeid vähendada ja taaskasutada."

Esindaja sõnul olid nad sunnitud tooteid hävitama, soovides lüüa käed Ameerika iluettevõtte Coty-ga, kellel on uue kokkuleppe kohaselt ainuõigus Burberry ilutoodetele, ja seetõttu oli vaja saada lahti juba toodetud Burberry parfümeeriast.

See aga ajas mitmed inimesed väga pahaseks, sest nad olid šokeeritud, kui palju jäätmeid luksusbränd toodab, sest nad pole valmis toodete hävitamise asemel neid lihtsalt odavama hinna eest maha müüa. Või miks mitte ka abivajajatele annetama?

1856. aastal asutatud Burberry on viimase kümne aasta jooksul end väga suurel määral ümber pidanud brändima. Näiteks 2000ndatel aastatel hakati nende signatuuriks saanud beežikast ruudumustrist tooteid odavamalt müüma ja üsna kiiresti hakati seda ka väga palju võltsima, mistõttu omandas see ka halva maine, mis kandus muidugi üle ka Burberry brändile endale.

Viimastel aastatel on Burberry aga valinud end esindama tuntud ja armastatud staarid nagu Emma Watsoni, Cara Delevingne ja Romeo Beckhami ning bränd on suutnud oma ajaloolise maine taastada, võites sealjuures ka nooremate generatsioonide südamed.

Seetõttu pole üllatuslik, et Burberry on väga armastatud ka noorte kuningliku pere liikmete poolt. Näiteks Sussexi hertsoginna Meghan kandis veebruaris Šotimaal reisides brändi tumedat tartanist mantlit ja Cambridge'i hertsoginna Catherine on klassikalise trentši fänn.