Maailmas kogub populaarsust "iluravi dieet"! Kuidas see aitab sul kortsudest ja üleliigsetest kilodest samal ajal vabaneda?

 (6)
Lisaks näidismenüüd!
Maailmas kogub populaarsust "iluravi dieet"! Kuidas see aitab sul kortsudest ja üleliigsetest kilodest samal ajal vabaneda?
Foto: Pexels

Üks tüüpilisemaid asju, mille üle naised kurdavad, on üleliigsed kilod ja vananemisega seotud kortsukesed. Ja nii on nad valmis tegema ka mida iganes, et neid probleeme lahendada: näljutamine, igapäevane trenn ja isegi iluoperatsioonid. Ilumaailm pakub väga erinevaid viise, kuidas kaalu langetada ja vananemist aeglustada.

Nüüd kirjutab portaal Bright Side ka dieedist, mis võib aidata sul kaks kärbest ühe hoobiga tappa. Nahal peaksid märkama muutusi juba esimese kolme päevaga, aga kas tõesti? Milles peitub selle dieedi saladus?

Raamatu "Facelift diet" autor, nahaarst ja toitumisteadlane Nicholas Perricone usub teooriasse, et naha enneaegse vananemise taga on meie kehades peituvad vabad radikaalid, mis õigetes kogustes ei tee midagi halba, aga kui neid on meie organismis liiga palju, kahjustavad nad meie immuunsussüsteemi ja tekitavad kortse.

Vabad radikaalid on kahjustunud molekulid, mis on kaotanud ühe oma kahest elektronist. Tavaliselt põhjustab molekulide kahjustumist liigne suhkru tarbimine, vähene uni, UV-kiirgus, suitsetamine ja alkoholi tarbimine. Vabade radikaalidega aitavad võidelda aga kõrgekvaliteedilised valgud ja antioksüdandid, mis toovad "kadunud elektroni" kahjustnud molekuli külge tagasi.

Iluravi dieet

...peaks hoidma ära kortsukeste tekke ja parandama su naha, juuste ja küünte väljanägemist ning boonusena aitab see sul saavutada ka unistuste figuuri.

Seotud lood:

Selle dieedi puhul peaksid oma menüüsse lisama just järgnevad toidud:

1. Valgurikas ja oomega-3 rasvhappeid sisaldav lõhe, mis hoolitseb naha eest, muutes selle väljanägemise säravamaks ja värskemaks. Lisaks sisaldab lõhe antioksüdante ja DMAE-d (dimetüülaminoetanool), mis parandavad lihastoonust (ka näos) ning hoiavad ära kortsude tekke.

2. Antioksüdantide rikkad tumerohelised köögiviljad, mis neutraliseerivad vabasid radikaale ja hoiavad ära naha vananemise.

3. Magustoiduks antioksüdantide ja kõrge glükeemilise indeksiga süsivesikute rikkad marjad ja puuviljad (vaarikad, mustikad, maasikad, melonid, õunad ja pirnid), mis ei tõsta veresuhkru taset liiga kõrgele

Toite tuleks tarbida sellises järjekorras: esmalt valgud ja siis alles süsivesikud.

3-päevane dieet

Selle popi dieedi pidamiseks on kaks varianti: 3-päevane või 28-päevane dieet. Dr Perricone väidab, et kui sa sööd kolme päeva jooksul vähemalt kaks korda lõhe, tunned end paremini ja näed välja palju kaunim. Lisaks valmistab lühem dieet sind ette pikemaks ning aitab sul mõista, kas see dieet ikka täidab su vajadusi.

3-päevase dieedi menüü

Hommikusöök: kolmest munast valmistatud munapuder ja 1 keedetud muna ja/või 110-160 grammi lõhet (kala võib asendada ka linnuliha või tofuga); 1/2 tassitäit kaerahelbeid, 1/2 tassitäit marju ja viil melonit; 1-2 klaasitäit vett

Lõuna: 100-150 grammi lõhet või tuunikala; tumerohelistest köögiviljadest valmistatud salat oliiviõli ja sidrunimahlaga, 1 kiivi või viil sidrunit ja 1/2 tassitäit marju; 1-2 klaasi vett

Õhtusöök: 100-150 grammi lõhet; tumerohelistest köögiviljadest valmistatud salat oliiviõli ja sidrunimahlaga; 1/2 kausitäit aurutatud köögivilju (brokkoli, spinat, spargel); viil melonit ja 1/2 tassitäit marju; 1-2 klaasi vett

Enne magamaminekut võid süüa: 1 õuna; 50 grammi kalkuniliha; 150 grammi maitsestamata jogurtit; peotäie sarapuupähkleid või mandleid

28-päeva dieet

3-päeva dieet võib olla alguseks 28-päeva dieedile, mis kestab peaegu terve kuu. Mõte on sama: kolm toidukorda koos kahe snäkiga, aga toidunimekiri on pikem:

  • ookeanikala või mereannid, kalkun ja kanafilee;
  • kõik köögiviljad, v.a. kartulid, porgandid, peet, herned ja mais;
  • petersell;
  • marjad ja puuviljad, v.a. banaanid, apelsinid, viinamarjad, arbuus, mango ja papaia;
  • maitsestamata pähklid;
  • oad, oliivid ja oliiviõli;
  • rasvavabad piimatooted;
  • kaerahelbed;
  • vesi, roheline tee ja mineraalvesi.


Kindlasti on keelatud sel ajal tarbida alkoholi, kohvi, karastusjooke, mahlu, külmutatud toite, kiirtoitu, saia, maiustusi ja kastmeid.

Aga siin see ei lõppe...

Loe veel

Dr Perricone usub, et lisaks toitumisele peaksid jooma ka piisavalt vett ja end liigutama. Selleks, et nahk oleks niisutatud, tuleks juua iga päev 8-10 klaasi vett või eelistada antioksüdantiderikkaid jooke nagu mineraalvesi või roheline tee.

Lisaks tuleks sul mahutada vähemalt neljal korral nädalas oma graafikusse ka 30-45 minutit kestev jalutuskäik, jooks, kardiotrenn või venitusharjutused.

Plussid ja miinused

Sel dieedil on väga palju fänne ning nende seas on ka mitmed Hollywoodi staarid.

Plussid on:

  • See aitab tervislikul viisil kaalu langetada. Kilod kaovad aeglaselt, mis ei too endaga kaasa tõsiseid terviseriske nagu kõrge vererõhk, südame-veresoonkonnahaigused ja diabeet. Lisaks võivad kiire kaalukaotuse tagajärjeks olla kortsud.
  • Dieedi ajal pead sööma oomega-3 rasvhapete ja antioksüdantide rikkaid toite, mis mõjuvad hästi nii nahale kui ka südamele.
  • Kõht on täis, tunned end rahulolevana ja mõttetegevus töötab


Aga on olemas ka inimesi, kes dr Perricone dieeti kritiseerivad.

Miinused on:

  • See dieet on üsna kulukas, sest lõhe maksab palju ning odavamad kalad võivad sisaldada antibiootikume ja teisi kemikaale.
  • Tunned nälga ajal, mil sa süüa ei saa.
  • Kõigile ei maitse kala.