Mehed on jumestanud end läbi aegade.
Vanadel aegadel värvisid keldid end sinerõikaga, 18. sajandi härrasmehed valgendasid nägu näopuudriga, kasutasid ruuzhi ja ilumärke ning 1970te ja 1980te mehed sukeldusid veelgi sügavamale ilumaailma.

Ajaloole vaatamata ei ole kosmeetikafirmad veel toonud välja terviklikku spetsiaalselt meestele mõeldud sarja.

Euroopa suurim meestele mõeldud hooldustoodete turg asub Suurbritannias, kus müüakse aastas rohkem kui poole miljardi naela eest meestekosmeetikat.

Kõige sagedasem meeste poolt ostetud toode on niisutaja — 67 protsenti alla 40-aastastest meestest tunnistab, et kasutab regulaarselt niisutavaid vahendeid.

Alates Aramise tootest Lab Series For Men, Body Shopi Skin Mechanics for Men kuni Clinique’i 3-Step Skin Care Programme`ni on olemas suur valik mehelike nimedega asjalikult pakendatud nahahooldustooteid meestele.

Samas tõmbavad kosmeetikatootjad selge vahe hooldustoodete ja jumestusvahendite vahele.

Traditsiooniline mõtlemine on selline, et mehed vajavad ainult kerget veenmist, et osta losjoone, aga tõsiseks jumestuseks ei ole nad valmis.

On olemas tooted, mis aitavad vältida vananemist (Aramise U-Turn Age Defying Formula), hõlbustavad raseerimist (King of Shavesi Proshave) ja peidavad eelmise öö pidutsemise jälgi (Nickeli Lendemain de Fete), aga mitte keegi ei tooda meestele mõeldud jumestusvahendeid.

Millie, jumestusvahenditele spetsialiseerunud kaubamärgi Ruby & Millie üks partner, usub, et meeste hooldustoodete turg on üks asi ning seda peetakse kasvuturuks, samas kui jumestusvahendite menukusse ei ole kellelgi eriti usku.

Mõned mehed ostavad jumestust ning mõned firmad on avanud spetsiaalselt meestele mõeldud kauplusi, mis näitab, et kosmeetikatööstus ootab meeste hooldustoodete suurt kasvu.

Bootsi kaks meestele mõeldud kauplust (Bristolis ja Edinburghis, kus ka naised on teretulnud) pakuvad ihuhooldustooteid, alates raseerimisvahenditest kuni näomaskideni, aga esialgse kampaania vaibumisel, mille käigus lubati avada rohkem selliseid kauplusi, on kavad soikunud.

Millie sõnul eeldab jumestuse kandmine mehelt teatud elustiili ning ehitajad ning torulukksepad ei hakka iial küünelakki kasutama.

Kui Ruby & Millie otsustaks meestele jumestusvahendeid pakkuda, siis suunaks ta tooted teatud elustiiliga meestele. Praegu on vaid üks protsenti Ruby & Millie klientidest mehed.

USA firma MAC teatel on nende klientide hulgas järjest rohkem mehi. MAC-i jumestuskonsultant Terry Barber ütles, et mehed vaatavad varasemast rohkem ajakirju ning tahavad seal nähtut proovida.

Terry usub, et ajad hakkavad muutuma ning mehed ei tunne enam piinlikkust kosmeetika kasutamisel ning tahavad oma nahka hooldada.

Tema sõnul võivad mehed järjest vabamalt kasutada hooldustooteid, ilma et seda peetaks naiselikuks.

MAC suhtub nahka võrdselt — olenemata sellest, kas see on naise või mehe nahk.

Tema sõnul leidub kliente, kes tahavad samasugust looritatud ja tumedat silmade jumestust, mida Dolce & Gabbana oma meesmodellidel kasutas, aga tavaliselt on jumestus meeste puhul omamoodi tabu.

Terry ütles, et ei kujuta ette, et kohalik jalgpallihuviline tuleks kauplusse jumestuskreemi ostma.

Kuigi Ruby & Millie ei plaani tuua lähitulevikus välja spetsiaalselt meestele mõeldud tootesarja, on sellised firmad nagu Shiseido, Aramis ja Clinique mõistnud, et kasulik on tuua turule naiste toodetega paralleelselt ka meestele mõeldud kaubad.

Clinique tõi hiljuti välja vananemisvastase toote Stop Signs Age Defending Complex ja silmade hoolduseks mõeldud All About Eyes, kuna — nagu firma pressiesindaja ütles — mehed laenavad praegu partnerite tooteid.

Meeste toodetele on antud mehelikumad nimed ja ka pakendid on vastavad. Firma esindaja sõnul kaob kaup kauplustest kui soe sai.

Võibolla ootavad kosmeetikafirmad, et keegi teeks otsa lahti ja tooks turule esimese spetsiaalselt meestele mõeldud jumestussarja.

Mullu oktoobris tõi Aramis Ameerikas välja toote välja Surface, mis kujutab endast nahka korrigeerivaid tooteid, sisaldades muuhulgas näogeeli ja korrektsioonipulga.

Mehe kosmeetikakoti hädavajalik sisu
(Terry Barberi meelest;-)))))