Mida süüa, et puhanud välja näha ja vananemisele pidur peale tõmmata?

 (6)
Mida süüa, et puhanud välja näha ja vananemisele pidur peale tõmmata?
Kui õigesti sööd, ei pea nägu peitmaFoto: Morguefile. Pilt on illlustratiivne

Kui sulle tundub, et väsinuna on su kortsud paremini näha ja nahk tundub hallikam, siis sa ei kujuta endale asju ette. Inimestel, kellel on pikaaegne une defitsiit, tekivad kiiremini kortsud ja silmaalused kotid ning nende nägu näeb kurnatum välja.

Muidugi on väga oluline saada oma unerežiim kontrolli alla. Aga kuna seda polegi alati nii lihtne teha, siis hea uudis on see, et väsimusest ja vananemise tundemärkidest oma näos vabanemiseks tuleb sulle appi ka toit. Kõigepealt jälgi, et sa ei sööks asju, mis sind veelgi väsinumaks muudavad: need on liigne suhkur, suhkruasendajad, soolased ja praetud toidud, alkohol, poolfabrikaadid. Nende asemel jälgi, et su toidulauale jõuaksid need kaheksa toiduainet ja varsti hakkavad kortsukesed taanduma ja nahk lööb jälle särama.

Roheline tee

Rohelise tee sees on polüfenoolid, mis aktiveerivad juba suremise äärel olevad naharakud uuesti, mis parandab naha üldist olukorda ja vähendab kortse. Kui juua kolm nädalat järjest iga päev rohelist teed, võib märgata, et nahk on muutunud nooruslikumaks, elastsemaks ja niisutatumaks. Et muuta mõju veelgi efektiivsemaks, pane tee sisse ka sidrunit — tsitruse abil saab su nahk rohelisest teest veel rohkem antioksüdante kätte kui muidu.

Lõhe

Oomega-3 rasvhapete rikkad kalad nagu lõhe ja sardiinid vähendavad kõiki nahaärritusi ja muudavad naha siledamaks ja niisutatumaks. Lõhes sisalduvad karotenoidid muudavad naha ka elastsemaks.

Seotud lood:

Parapähklid

Väsinud ja rippuma kippuva nahaga aitavad võidelda parapähklid, milles on väga palju seleeniumit. Seleenium muudab naha elastsemaks ja võitleb vabade radikaalidega, mis kahjustavad naha rakke ja kiirustavad vananemist sellega tagant. Seleeni on palju veel tuunikalas ja seentes.

Spinat

Need C-vitamiini täis rohelised lehed aitavad taastada naha kollageeni struktuuri, mis hoiab naha pingul ja kortsuvaba. C-vitamiin võitleb ka vabade radikaalidega, mis kollageeni struktuuri nõrgendavad. Spinatis, käharkapsas ja teistes rohelistes lehtviljades on lisaks rohkele C-vitamiinile ka palju vett, mis hoiab naha niiskustaset.

Tofu

Võitle kurnatusest tekkinud rippuva naha vastu süües soja sisaldavaid toiduaineid nagu näiteks tofu, mis sisaldab looduslikke isoflavoone — need pinguldavad nahka.

Kiivi

See väike roheline puuvili on paksult toitaineid täis, lisaks on temas väga suur kogus C-vitamiini. On tõestatud, et naised, kes söövad C-vitamiini rikkaid toite, pääsevad vähemate kortsudega ja nende nahk ei muutu kuivaks.

Võilillelehed ja apteegitill

Need mõlemad on looduslikud diureetikumid ehk nad suurendavad uriini eritust ja vähendavad turseid. Võilillelehed sisaldavad lisaks suures koguses A-vitamiini, mis on nahale ja silmadele väga oluline toitaine.

Allikas: Prevention