“Kingad on üheaegselt väga palju asju korraga,” ütleb Christian Louboutin, stiletode esteet, kelle looming on kuulus punaste taldade poolest ning kes disainis kingad Dita Von Teese’ile “Crazy Horse’i” etenduse jaoks. Eelkõige on kingad objekt, mis kannab naisi, mitte vastupidi. Ning mis siluetti painutades ja jalgu vankuma pannes muudab täielikult naise hoiakut.

Meestele või naistele?

“Kui naine kannab kõrge kontsaga kingi, on ta kohustatud ennast otse hoidma, ta teadvustab endale oma keha ning see pole sugugi tähtsusetu,” väidab Louboutin. Kingalooja Karine Arabian, kes on tingimusteta pühendunud klassikalistele kingadele, usub, et kontsad on ka enesekindluse allikaks.
“Pigem maskuliinses töökeskkonnas aitavad kontsaga kingad naistes eneseusku tõsta,” tõdeb ta. “Nad tähtsustavad naisi neile silmapilkselt väärtust lisades.”

Arvamused kattuvad, kui jutt käib stiletodele omasest kvaliteedist, ent niipea kui teemaks tuleb kujutelm, mis selle objektiga seostub, paneb see meid pead murdma. Kas kingad meeldivad eelkõige neid valmistavatele loojatele, kelleks on tihtilugu just mehed, või pakuvad nad naudingut naistele, kes neid kannavad? Ühesõnaga, kas stiletodel on sugu?

“Eelkõige on kingad üldiselt siiski seksobjektiks,” selgitab Arabian. “Seetõttu pole ka midagi imestada, et nende universum on äärmiselt maskuliinne ja et need on just itaallased, pigem matšod, kes sellel turul domineerivad.”

“Loomulikult,” jätkab Louboutin. “Just kontsaga kingad kannavad endas tugevat erootilist laengut. King pole see, mis riidesse paneb, vaid just vastupidi – riidest lahti võtab. Stiletod on justkui alastuse pikenduseks. Kui me näeme mõnel maalil alasti naist kübaraga, ütleksime me “alasti kübaraga”. Teisest küljest aga Manet “Olympia” puhul, kus alasti naine kannab kõrge kontsaga kingi, ütleme lihtsalt “alasti”.”

Tabu: “Fetišiste tõmbavad tihti just kasutatud riided või kui räägime kingafetišismist, siis kontsaga kingad, mida on juba kantud. Lõhn, määrdumus ja higijäljed esindavad elu ja surma, nad räägivad sellest, kuidas elu on sellest objektist läbi käinud, kuid praegu seda enam seal pole. Kingade terav ja agressiivne külg räägib päris kenasti seksuaalsest vägivallast, mida see esindab just maskuliinsele poolele.”

Loe tektsi täisversiooni ajakirja maikuu numbrist