Lihavõtte sümbolid
Lihavõtete tähtsaim toiming oli pühademunade värvimine. Munade värvimist võib alustada Suurel Neljapäeval. Mune värviti palju ja võimalikult kirjuks. Värvimiseks kasutati sibulakoori, saunaviha lehti, linaseemneaganaid, värvilisi lõngajuppe, nartse, seemneid jm. Iga muna seoti eraldi pakikeseks ja keriti niidiga risti-rästi kinni. Pakitud mune keedeti vähemalt 10 minutit. Kõige ilusam muna hoiti kõige kallimale.
Muna värvustel oli ka oma tähendus:
punane — armastus
roosa — õrnus
roheline — lootus
sinine — truudus
kollane — valskus
hall — tasadus
Pühademunaga oli seotud mitmesuguseid kombeid ja tavasid: munade vahetamine, veeretamine, koksimine jne. Kui esimese lihavõttepüha hommikul lauda istuti, siis enne munade söömist koksiti neid. Koksimise ajal mõtles kumbki koksija ühe salajase soovi. Kelle muna jäi pärast koksimist terveks, selle soov läheb täide.
Lihavõtete sümbolid
Nii mõnigi kristliku sümboli tekkelugu ulatub eelkristlikku aega. Ristiusu levides leidsid vanad tavad uue tõlgenduse, omandades usule vastava tähenduse. Nii oli ka jänkudega. Jänes on paljude rahvaste uskumustes oma kiire ja rohke paljunemise tõttu viljakuse, elujõu ja elu sümboliks. Saksamaal liitusid jänes ja lihavõtted lõplikult 17. sajandil. On levinud üldine arvamus, et just jänes toob majja lihavõttemunad.
Nii näemegi lihavõttekaartidel jänkukesi, munakorv käppade vahel. Kirikliku sümbolina on lihavõttejänesel kolm tähendust. Viljakuse sümbolina kujutab jänes Kristuse ülestõusmise kaudu inimkonnale kingitud uut elu. Jänese valge värv näitab, kui puhas peaks olema inimese sisemus ja elu. Kolmas tähendus liitub uskumusega, et jänes magab silmad lahti või ei maga üldse. Selles on nähtud Kristuse ülestõusmise sümbolit, s.t. ka surnuna ei suikunud Jeesus igavesele unele.